Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@07:13:53 GMT

ربات خانگی با قابلیت شناسایی محیط اطراف

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۱۵۵۵

ربات خانگی با قابلیت شناسایی محیط اطراف

اخیرا رباتی خانگی ساخته شده است که علاوه بر انجام کارهای خانه، قابلیت شناسایی محیط اطرافش و ساکنان آن را دارد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی ۲۰۱۸ شرکت «Aeolus» از یک ربات با قابلیت انجام وظایف مختلف در خانه رونمایی کرد. این نمونه اولیه از یک ربات خانگی است که می‌تواند زمین را تمیز کند، مبلمان را جابه‌جا کند و حتی برحسب دستور کاربر از یخچال نوشیدنی خنک برای او بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته الکساندر ز‌هائونگ، مدیر Aeolus، این ربات خانگی محیط اطرافش و ساکنان را می‌شناسد و در گذر زمان رفتار خود را با آن منطبق می‌کند. او در ادامه می‌افزاید: «این ربات شبیه یک کودک است. البته ما قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهیم تا از یک کودک به بزرگسال تبدیل شود. هرچقدر مردم بیشتر از ربات استفاده کنند، این گجت قدرتمندتر می‌شود».

مهم‌ترین ویژگی ربات مذکور در حقیقت توانایی ماشین یادگیری به کاررفته در آن برای شناسایی هزاران شیء مختلف و بازگرداندن آنها به مکان مناسبشان است. همچنین بازوی رباتیک آن می‌تواند با دقت اشیا را جابهجا کند.

در کنار این موارد ربات به شبکه اینترنت اشیا خانگی مانند «گوگل هوم» یا «آمازون الکسا» نیز متصل می‌شود. جالب آن که ربات می‌تواند در یافتن اشیا نیز کمک حال باشد زیرا به یاد می‌آورد آخرین بار آنها را کجا قرار داده است.

ربات Aeolus همراه مناسبی برای سالمندان دچار معلولیت است. ربات با کمک قابلیت «شناسایی وضعیت بدن» تشخیص می‌دهد چه زمان فرد زمین خورد یا نیازمند خدمات درمانی اضطراری است.

این ربات که وزن آن معادل یک کودک ۱۲ ساله است، هنوز نام مشخصی ندارد اما به گفته شرکت سازنده از اواخر سال جاری به بازار عرضه می‌شود.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس امشب از وقوع یک حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته است.

سازمان تجارت دریایی انگلیس تأکید کرد این حادثه در ۵۴ مایلی دریایی بندر المخا استان تعز (جنوب غربی یمن) اتفاق افتاده است.

یمن در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه با انجام ده‌ها عملیات در دریای سرخ، تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای حمایت رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ را ناکام گذاشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود