Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@03:46:03 GMT

تولد روزانه ۲۰ کودک کم‌شنوا در کشور

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۶۵۲۹

تولد روزانه ۲۰ کودک کم‌شنوا در کشور

یک مقام مسئول در مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال اعلام کرد: سالانه ۴ تا ۵ هزار، و یا به بیان دیگر، هر روز ۲۰ کودک کم‌شنوا در کشور متولد می‌شوند.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، دکتر گیتا موللی با اشاره به برگزاری چهارمین سمینار مداخله زودهنگام خانواده محور برای کودکان ناشنوا/کم شنوا، افزود: از هر ۱۰۰۰ تولد زنده، یک الی سه کودک کم شنوایی عمیق دوطرفه (ناشنوایی) دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که در کشور ما عموما به ۴تا ۵ کودک از هر هزار تولد میرسد.

دبیر کمیته مطالعات ناشنوایی و کم‌شنوایی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال گفت: قرن بیست و یکم قرن تحقیقات ارزنده و پیشرفت های شگرف در عرصه ناشنوایی است و اکنون امکان تشخیص کم شنوایی در بدو تولد و در زایشگاه وجود دارد و ضروری است.

دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی یادآور شد: اقدامات پس از تشخیص کم شنوایی،ضامن موفقیت کودکان کم شنواست و درصورت عدم مداخله زودهنگام،ختی تشخیص کم شنوایی هم به تنهایی کمکی به کودک کم شنوا نخواهد کرد. همچنین لازم است مداخلات بصورت خانواده محورزیر نظر کارشناسان مجربو براساس اصول مورد توافق مجامع علمی جهان صورت گیرد.

موللی افزود: بر اساس بیانیه های جهانی به ویژه بیانیه غربالگری شنوایی نوزادان که ابتدا در سال ۱۹۹۵ توسط جمعی از دانشمندان جهان نوشته شد و بعدها در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ بخش هایی به آن اضافه شد، همه کودکان لازم است پس از تولد در روزهای نخست زندگی غربالگری شنوایی شوند و در صورت رد شدن در آزمون غربالگری برای تشخیص کامل و شروع مداخلات توانبخشی ارجاع شوند.

این عضو هیات مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران گفت: علل متفاوتی می توانند سبب کم شنوایی های اکتسابی شوند. در کشور ما یکی از مهمترین عوامل بروز کم شنوایی(حدود ۶۰%) ،ازدواجهای فامیلی است و بیش از ۹۵%کودکان ناشنوا، والدینی شنوا دارند که از ناشنوایی هیچگونه آگاهی ندارند.

موللی گفت: تحقیقات دهه های اخیر نشان داده مهمترین عامل موفقیت کودکان کم شنوا، تشخیص زودهنگام در بدو تولد و مداخلات زودهنگام بلافاصله پس از تشخیص است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان