Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در خصوص جزئیات سفر به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و بازدیدهای بهداشتی از این مناطق گفت: هفته گذشته از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازدید کردم و طی این بازدیدها مشاهده شد که همکاران بهداشت و درمان در سخت ترین شرایط و با تلاش شبانه روزی درحال انجام وظیفه هستند و اقدامات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده حتی یک لحظه هم متوقف نشده است و اگر بگویم در بعضی نقاط زلزله زده، با وجود امکانات کم، شرایط نامساعد آب و هوایی و خستگی همکاران بهداشت و درمان، خدمات بهتر از سایر مناطق کشور است، اغراق نکرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از روستاهای زیادی بازدید کردم، در یکی از روستاها به نام جابری، بهورز روستا با وجود آنکه در طی زلزله باردار بود و فرزند خود را سقط کرده بود، بدون لحظه ای توقف به کار خود ادامه داده بود. 

گویا خاطرنشان کرد: در این سفر از بیمارستان بانگر سرپل ذهاب بازدید کردیم، پرسنل این بیمارستان در یک فضای فیزیکی محدود خدماتی ارائه می دادند که با تمام شهرهایی که درگیر زلزله نبودند، قابل رقابت بود همچنین بخش دیالیز بیمارستان با بهترین امکانات سرویس می داد.

وی گفت: علیرغم شرایط سخت و اینکه اکثر خدمات ما در کانکس ارائه می شود، امیدوارم هرچه سریع تر بازسازی مناطق انجام شود و با سرعت هرچه تمام تر به پایان برسد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از نگرانی های ما مسئله آواربرداری در مناطق زلزله زده است، چراکه منطقه زلزله زده مستعد بیماری سالک است و آواربرداری در پیشگیری از این بیماری اهمیت زیادی دارد، خوشبختانه با همت و تلاش مسئولین استانداری اداره مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و حدود 50 درصد آوارهای شهر سرپل جمع آوری شده است و مسئولان محترم متفق القول شدند که تا پایان زمستان بقیه آوارها را هم جمع آوری کنند و اگر چنین شود، یکی از بزرگترین مخاطرات بهداشتی منطقه به حداقل خواهد رسید.

وی گفت: در جلسه استانداری مسئله فاضلاب و آب آشامیدنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای هماهنگی هرچه بیشتر و اقدامات فوری اتخاذ شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامت دهان و دندان

 

 رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این پویش همزمان با  سراسر کشور از فردا ۱۷ اردیبهشت تا ۱۹ ارددیبهشت به مدت سه روز با شعار " دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم" برگزار می‌شود.

دکتر میر شفیعی آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این پویش عنوان کرد و افزود: در این پویش دانشجویان دندانپزشک در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و خدمات آموزش سلامت دهان و دندان و خدمات فلوراید تراپی را برای دانش آموزان ابتدایی ارائه می‌دهند.

او گفت: پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، مراقبین سلامت و بهورزان هداشت دهان و دندان و اهمیت آن با سلامت بدن را به مردم اموزش خواهند داد.

میرشفیعی با توجه به اینکه سلامت دهان و دهان با سبلامت بدن از جمله بیماری فشار خون، دیابت و بارداری در ارتباط است، افزود: افرادی که بهداشت دهان ضعیفی دارند دارای بیماری فشار خوهند بود و افرادی که دیابت دارند اگر بیماری آنها کنترل شود، بر روی بیماری‌های دهان و دندان تاثیر بسزایی دارد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مردم توثصیه کرد: نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت دهند تا بیماری‌هایی که مرتبط با سلامت دهان و دندان است، کمتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور