Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > مازندران - دکتر سید فرزاد جلالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل در مراسم روز پرستارعنوان کرد: افتخار این را دارم که در یکی از ملکوتی ترین و ارزشمندترین جشن های این دانشگاه شرکت میکنم

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از  بابل، . سالروز ولادت با سعادت بزرگ بانوی صبر و استقامت و درایت حضرت زینب (س) و روز پرستار فرصت مغتنمی است برای قدردانی از زحمات شبانه روزی جامعه پرستاری که به حق یکی از حلقه های مهم و موثر در زنجیره سلامت و طرح بزرگ تحول نظام سلامتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت، پرستارانی که با زحمات شبانه روزی آرامش و آسایش را به مردم هدیه می کنند کسانیکه از خود می گذرند تا بیمار از درد خود بگذرد. این پایداری و استقامت در برابر نا ملایمات زبان ما را به تحسین و تشکر می گشاید و در این بین چه مناسبتی بهتر از روز میلاد اسوه صبر کربلا که بتوانیم قدر دان تلاش و کوشش بی دریغ شما فرشتگان سفیدپوش حوزه سلامت باشیم.
 دکتر سید فرزاد جلالی افزود، جامعه پرستاری مجموعه ای پویا با هدفی مقدس سرشار از محبت به نوع انسان و شیفته خدمت است و بی شک این روز ادای احترام به فرشتگان زمینی است که خدمت به خلق را بزرگترین افتخار است
وی همچنین اشاره کرد و گفت: رسول خدا (ص) پرستار را در قیامت همنشین ابراهیم خلیل می داند و همچنین می فرماید هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور می کند همچنین می فرماید که کسی که برای برآوردن بیماری تلاش کند همانند روزی که از مادر متولد بشود از گناهان پاک می شود .
دکتر سید فرزاد جلالی اشاره کرد و گفت: پرستاران باید قدر حرفه متعالی خود را بدانند. حرفه ای که در کنار حرفه طبابت و در شفای بیمار هم دست باریتعالی می شود و خدمتتان به بیمار کم از لحظات راز و نیاز با پروردگار عالمیان نیست بدانید بیمار بدحال روند درمانی خود را از حرکات و سکنات شما دنبال می کند چشمان شما، نگاه های شما، حرکات سر و صورت شما همه و همه توسط بیمار پایش و دنبال می شود بیمار از پایش اینها می تواند پی به دقت، مسئولیت و وجدان کاری دلسوزی و بسیار صفاتی که باید داشته باشید ببرد. یک نگاه همراه با بیخیالی به بیمار، یک حرکت همراه با بی دقتی به بیمار، همه و همه شدیداً بر جسم و روح بیمار تاثیر می گذارد. با بیمار طوری باشید که انگار یکی از اعضای خانواده درجه یک را می پایید. از ته دل و عمق جان به او برسید که لحظه لحظه خدمات شما را باریتعالی هم در کنار بیمار نظاره می کند.

 

46

کلید واژه‌ها : پزشک - پرستار - استان مازندران - خدمات پزشکی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدجوری دل درد گرفتیم  

واژهء انقلابی و انقلابی‌گری حالا تداعی برون‌ریزی زشت‌ترین رفتارهایی را می‌کند که در عرف عرفانی و مذهبی ما طرد ‌شده؛ اما حالا شده سکهء روز مثلا انقلابی‌ها. این پدیده را باید نوعی استفراغ ناشی از دل‌درد تاریخی خودمان بدانیم. لابد پیامدی منتظر اما نامنظور از انقلاب اسلامی. و تضعیف شرع و نه الزاما اعتقاد مذهبی.

این واگشت به ملکات ردیه و مَنِش نادینامیک، در نبود ذهنیتی پذیرفته شده متناسب با درک زمان و دینامیک در اجتماع، طبیعی است- همین است که آن را از نوع پیامدی منتظر در جامعه می‌دانم. تحولات مشابه در اروپا مثال بارزی از پیچیدگی و سختی تغییر ذهنیت در جامعهء انسانی است- اوج آن را باید در جامعه‌ای دانست که در آن انسان‌ها دینامیک را درک کرده‌اند و به‌شدت در مقابل نطام‌های سلسله مراتبی قدرت و نظام‌های مطلقه ایستادند تا نقش کل جامعه در برهم‌کنش‌شان متجلی شود. این رخ‌دادْ نهایتِ فرایندی است که بیش از نیم هزاره طول کشید در پیامد جنگ‌های صلیبی. بیش از یک میلیون سوزانده شدند به جرم این‌که شیطان در جسم‌شان حلول کرده.

چه بدعت‌گذارانی که زنده در آتش سوزانده شدند- نمونهء آن سوزاندن هشت نفر بدعت‌گذار در پاریس در حضور اسقف اعظم و رئیس دانشگاه پاریس و بزرگان دیگر در سال ۵۸۹/۱۲۱۰- همزمان با تولد سعدی و هنگام افول سلجوقیان و برامدن خوارزم‌شاهیان در ایران؛ ما هم حلاج داشتیم (قرن سوم/نهم) اما مرتبهء بزرگی کمیت را مقایسه کنید با میلیون‌ها نفر در اروپا. این وحشی‌گری‌ها از جنس همان مَنِشی است که در کولوسئوم می‌بینیم و در هولوکاؤست و حالا هم در غزه: همان که نظریه‌پردازی شده و زیبا بسته‌بندی‌شده در مفهوم «اختیارگرایی» (لیبرتاریانیزم) و «ملکهء پست» (vile maxim) به معنی «همه چیز برای ما و هیچ برای دیگری».

انتظار این‌که با یک کلمهء مردم‌سالاری، بشود این تحولات را درک کرد اشتباه است. خواهیم افتاد در چاه ملکهء پست و اختیارگرایی و بی‌اخلاقی (سطح) بالاها (higher immorality) که تجلی آن پوشاندن جنایت و نسل کشی انسان‌ها در غزه تحت نام مردم‌سالاری است. پس، انتظارمان از زدایش مفهوم وقت و پذیرش دینامیک در اجتماع و تأکید بر شکوفایی فرد در جامعه را متناسب کنیم با توان تغییر ذهنیت انسان‌ها [۱]- و نه فرورفتن به درون؛ هرگاه هم توانی فراهم شد، دست بالاتر از امکان بزنیم.

1. نک نتجه تحقیق جدید را که چگونه منش فکری انسان‌ها وابسته به شبکه‌های نورونی است:
Gene expression networks regulated by human personality, Nature, Mol Psychiatry, ISSN 1476-5578.
به نقل از هادی صمدی، چگونه می‌توانیم خود را به‌نحوی بنیادی تغییر دهیم

بیشتر بخوانید:

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902377

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • بدجوری دل درد گرفتیم