Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - دانشجويان خارجي موسسه لغت نامه دهخدا و مرکز بين المللي آموزش زبان فارسي دانشگاه تهران با حضور در زورخانه شهيد فهميده تهران از نزديک با ورزش ملي ايرانيان آشنا شدند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از فدراسيون پهلواني و زورخانه اي، اين برنامه به ابتکار مسوولين و اساتيد موسسه لغت نامه دهخدا و مرکز بين المللي آموزش زبان فارسي دانشگاه تهران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجويان خارجي اين مرکز در دروس خود با زورخانه به صورت سطحي آشنا مي شوند.
بر همين اساس روز گذشته دانشجويان خارجي علاقمند به فرهنگ کشورمان که از نقاط مختلف دنيا همچون کشورهاي سوئد، آلمان، صربستان، انگلستان، آمريکا، فرانسه، ايتاليا، لهستان، کره و ديگر کشورها براي فراگيري زبان فارسي در دانشگاه تهران دوران آموزشي خود را سپري مي کنند با حضور در زورخانه ملي شهيد فهميده تهران از نزديک با محيط زورخانه، مرشد، ورزشکاران، موسيقي، معماري، ادوات و ديگر موارد مرتبط با اين ورزش اصيل ايراني آشنا شدند.
گفتني است، سيد عبدالله سجادي نايب رييس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي در اين مراسم با ارائه توضيحات و پاسخ به پرسش هاي اين دانشجويان در آشنايي بيشتر آنها با اين ورزش کهن و تاريخي کمک بسزايي نمود.
در دست گرفتن وسايل اين ورزش همچون ميل زورخانه اي و گرفتن عکس يادگاري با آن توسط اين دانشجويان خارجي شور و شوق وصف نشدني برايشان در زورخانه شهيد فهميده حاکم کرده بود.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با کانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي**1067** 1701
تنظيم: رضا رمضاني* انتشار: حميد قديمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه مجمع انتخاب رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز برگزار شد.

سردار احمد خادم سید الشهدا تنها کاندیدای احراز سمت ریاست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان با کسب ۱۴ رأی از مجموع ۱۴ رأی اعضای حاضر در جلسه به مدت چهار سال عهده دار سمت ریاست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان شد.

کد خبر 6086398

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان