Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:22:16 GMT

طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه چند طبقه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۳۶۸۳۹

طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه چند طبقه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی پخت یک کیک خوشمزه در منزل بهترین هدیه برای اعضای خانواده و دوستان است.می‌خواهید یکی از عزیزانتان را برای تولدش غافلگیر کنید؟ اگر او به کیک شکلاتی علاقمند است شک نکنید و سریع دست بکار شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی

کره ۷۵ گرم
شکر ۱.۵ پیمانه
آرد ۱/۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
جوش شیرین ۱ قاشق چای خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۳/۴ پیمانه
آب داغ ۳/۴ پیمانه
خامه فرم گرفته ۲ پیمانه

مواد لازم برای کرم کره ای شکلاتی

کره نرم شده ۱ پیمانه
پودر قند ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ پیمانه
پودر کاکائو ۱/۲ پیمانه
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
خامه صبحانه ۴ قاشق سوپ خوری
پودر وانیل ۲ قاشق چای خوری

 

طرز تهیه کیک شکلاتی چند طبقه

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. ۲ عدد قالب گرد را با کاغذ روغنی بپوشانید کره را آب کنید و کنار بگذارید.


شکر، آرد، پودر کاکائو، بیکینگ‌پودر، جوش‌شیرین و نمک را داخل ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید. کره و شکر وتخم مرغ را در ظرف دیگری با همزن برقی بزنید تا خوب مخلوط شوند، سپس شیر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. در انتها آب داغ را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد را به‌آرامی به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا مایه ای رقیق آماده شود.


مایه را داخل قالب‌ها بریزید و به مدت ۴۰-۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک‌ها بپزندسپس آنها را از فر خارج کرده وبعد از خنک شدن از قالب ها خارج کنید.


در این فاصله کرم کره ای شکلاتی را آماده کنید. کره را حدود ۴-۳ دقیقه با همزن برقی بزنید تا نرم شود. به ترتیب پودر قند و پودر کاکائو را اضافه کرده وهم بزنید. نمک، پودر وانیل و خامه را اضافه کرده و دوباره مواد را با همزن بزنید. اگر غلظت کرم به‌اندازه لازم بود، بقیه پودر قند را اضافه نکنید.


کیک‌ها را از مقطع نصف کنید تا ۴ لایه شوند.حالا آن ها یکی یکی روی هم قرار دده و مابینشان مقداری خامه فرم گرفته بمالید. یک لایه نازک کرم روی کیک و دیواره‌های آن بمالید. لبه‌های کیک‌ها را خامه فرم گرفته بمالید تا درزهای کیک مشخص نشود. بقیه کرم شکلاتی را با قیف و ماسوره مخصوص گل رز، به شکل گلهای رز روی کیک تزئین کنید. حالا می‌توانید کیک را سرو کنید.

منبع:برترینها

انتهای پیام/

دستورالعمل پخت کیک شکلاتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه ماست و خیار ویژه، خوشمزه‌ترین ماست و خیار عمرتان!

فراروـ  ماست یکی از پر طرفدارترین چاشنی‌های کنار غذاست که در سفره ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. ماست معمولا در ترکیب با برخی سبزیجات و مواد غذایی بسیار خوشمزه‌تر می‌شود. برای مثال ماست و خیار یا بورانی اسفناج یکی از پرطرفدارترین ماست‌هاست که در کنار انواع غذا سرو می‌شود. شما به طور کلی می‌توانید انواع ماست‌های خوشمزه و مزه‌دار را با سبزیجات و مواد غذایی مختلف تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. ماست و خیار یکی از چاشنی‌های قدیمی و اصیل ایرانی است که خانواده‌ها از قدیم آن را درست می‌کردند و همراه با انواع چلو و خورش و یا در روز‌های گرم تابستان همراه با نان می‌خوردند. ماست و خیار به صورت سنتی از ترکیب ماست با خیار و نعناع خشک و ادویه تهیه می‌شود، اما ما می‌خواهیم در این مطب طرز تهیه یک مدل ماست و خیار ویژه و بسیار خوشمزه را به شما آموزش بدهیم که می‌توانید آن را به صورت چاشنی کنار غذا یا در میز مزه و اردور همراه با نان ترد میل کنید و از طعم خاص این ماست و خیار شگفت زده شوید، پس در ادامه این مطلب با آموزش یک کاسه ماست و خیار ویژه با ما همراه باشید.

مواد لازم

خیار درشت: ۲ عدد
هویج: ۱ عدد
ماست چکیده یا ماست هم زده: یک و نیم لیوان
خامه صبحانه: ۵۰ گرم
گردوی خرد شده: ۴۰ گرم
پیازچه: ۳ شاخه
جعفری یا گشنیز خرد شده: نصف فنجان
شوید خشک: نصف فنجان
نعناع خشک: ۱ قاشق غذاخوری سرپر
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این ماست و خیار خوشمزه ابتدا خیار‌ها را پوست و رنده کنید. حتما آب اضافه خیار را بعد از رنده کردن بگیرید. خیار رنده شده را داخل یک کاسه مناسب بریزید، سپس هویج رنده شده را به آن اضافه کنید. پیازچه را خرد کنید و همراه با جعفری یا گشنیز خرد شده و گردوی خرد شده به مواد داخل کاسه اضافه کنید. حالا ماست و خامه را داخل مواد بریزید و شوید خشک، نعناع خشک، نمک و فلفل سیاه را داخل کاسه بریزید و ماست را هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند و مزه‌ها به خورد هم بروند. ظرف ماست و خیار را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود، سپس میل کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ خامه را از دستور حذف نکنید، چون طعم فوق‌العاده‌ای به ماست و خیار شما می‌دهد. به جای خامه می‌توانید از ۵۰ گرم پنیر خامه‌ای استفاده کنید.

۲ ـ به جای شوید خشک می‌توانید از شوید تازه هم برای داخل ماست و خیار استفاده کنید. دقت داشته باشید که نباید شوید تازه و یا جعفری را بیش از اندازه خرد کنید، چون آب سبزی خارج می‌شود و ماست و خیار شما آب می‌اندازد.

۳ ـ بهترین ماست برای تهیه این نوع ماست و خیار، ماست چکیده است، اما می‌توانید به دلخواه از ماست هم زده یا ماست پرچرب هم استفاده کنید.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه ماست و خیار ویژه، خوشمزه‌ترین ماست و خیار عمرتان!
  • هندوانه پخته سنگ کلیه را پودر می‌کند + طرز تهیه
  • دستور پخت متفاوت‌ترین کباب کوبیده ایرانی (فیلم)
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • (ویدیو) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ ساده و خوشمزه
  • نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی