Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:04:36 GMT

سبک زندگی طلبه، شبیه به پیامبر (ص) باشد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۳۶۹۵۱

سبک زندگی طلبه، شبیه به پیامبر (ص) باشد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه گراش گفت: طلبه به‌ عنوان طالب علوم دینی و کسی که هدفش ترویج دین است، باید سبک زندگی‌ اش شبیه حضرت رسول (ص) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌ الاسلام سید رضا شاهچراغ، امام جمعه شهر گراش امروز (2 بهمن) در نشست اخلاقی با موضوع «سبک زندگی اسلامی» با هدف آشنایی با مباحث اخلاقی با حضور اساتید و کادر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گراش، گفت: طلبه به‌ عنوان طالب علوم دینی و کسی که هدفش ترویج دین است، باید سبک زندگی‌ اش باید مومنانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه زندگی مومنانه یعنی اینکه هر آنچه که آموزه‌های دینی گفته‌ اند، طلبه در سطح عالی به آنها عمل کند، تاکید کرد: چون طلبه ‌ای که می‌ خواهد دین را از سرچشمه اخذ کند، خودش باید الگو باشد و به عبارت دیگر، سبک زندگی طلبه باید شبیه سبک زندگی پیامبر (ص) باشد.

 

حجت الاسلام شاهچراغ افزود: دشمن تمام هجمه خود را در موضوع تغییر سبک زندگی اسلامی انجام داده است و این تلاش باعث شده غفلت‌ هایی راجع به مباحث خانواده و سبک زندگی اسلامی ایجاد شده لذا انتظار است که طلاب در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند ابتدا به سبک زندگی اسلامی توجه داشته باشند، زیرا مردم از طلاب انتظار دارند و اگر طلاب در این زمینه دقت نداشته باشد نوعی بدبینی در بین مردم ایجاد می‌شود.

 

وی نشان کرد: مولفه ‌های سبک زندگی طلبگی عبارتند از باورها، ارزش‌ ها، هنجارها و الگوهای رفتاری یعنی طلبه یک سری باورهایی شبیه سایر مسلمانان دارد البته باید باورهای طلبه قوی‌ تر از دیگران باشد و در مورد ارزش ها و هنجارها هم طلبه باید رتبه‌ بالاتری نسبت به دیگران داشته باشد اما آنچه سبک زندگی طلبگی را از دیگران متمایز می‌ کند، همان الگوهای رفتاری طلبه است.

 

امام جمعه گراش تاکید کرد: یکی از عواملی که در ساختن سبک زندگی طلبگی موثر است عبارتند بحث آموزش است، طلبه درس حوزوی می‌خواند خود این دروس حوزوی در سبک زندگی طلبگی تاثیر می‌ گذارد، کسی که درس حوزوی می‌خواند، سبک زندگی ویژه‌ ای دارد.

 

وی، نوع ارتزاق طلبه را دیگر عامل در ساخت زندگی طلبگی خواند و تاکید کرد: طلبه ‌ای که مشغول دروس حوزوی است، فرصت ندارد تا شغل دیگری داشته باشد، بنابراین تنها درآمد وی از راه شهریه و تبلیغ است، خود همین شیوه‌ ارتزاق، در ایجاد یک سبک زندگی متفاوت، موثر است.

 

حجت الاسلام شاهچراغ با تاکید بر اینکه سبک زندگی طلبگی، سبک زندگی زیبایی است، اظهار داشت: زیرا هویت طلبگی با درسی که می‌خواند عجین می‌شود و چون معتقد است که این دروس یک صبغه‌ الهی دارد، زندگی برای وی لذت ‌بخش می ‌شود و برای بسیاری از افراد که شغل‌ شان فقط برای کسب درآمد است، این شغل نمی ‌تواند لذت‌ بخش باشد، اما اگر شغل، مطلوب فرد باشد برای وی لذت‌ بخش نیز خواهد بود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عمه فائقه» سریال یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،زهرا سعیدی که نقش «عمه فائقه» را سال ۸۳ در سریال یوسف پیامبر بازی کرد، در حال حاضر ۷۱ ساله است. در ادامه تصاویری از تیپ و چهره او را بعد ۲۰ سال مشاهده می کنید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899222

دیگر خبرها

  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • «عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • «عمه فائقه» سریال یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • کامنت عجیب سیاوش یزدانی زیر پست الهلال با ایموجی خنده! + عکس