Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی؛ مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اجرای طرح مهر تندرستی اظهار کرد: این طرح برای پنجمین سال متوالی از فردا( سوم بهمن ماه) در 27 استان کشور آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای کمک به بیماران بی بضاعت و تامین دارو، درمان و هزینه‌های بستری آنها در کشور اجرا می‌شود، گفت: در مجموع یک هزار و 243 موقوفه مرتبط با دارو و درمان، 483 موقوفه مرتبط با کمک به مراکز درمانی و 600 موقوفه مرتبط با کمک به مراکز آسایشگاهی در کشور وجود دارد که باید گفت: برخی واقفان موقوفه خود را مرتبط با یک نیت وقف نکرده‌اند و ممکن است موقوفه به‌عنوان مثال مرتبط با دو نیت کمک به مراکز درمانی و کمک به مراکز آسایشگاهی وقف شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف افزود: از موقوفات مرتبط با دارو و درمان 917 موقوفه متصرفی، 319 موقوفه غیر متصرفی و هفت موقوفه اشتراک تولیت بوده که از این تعداد نیز یک هزار و 109 موقوفه منفعتی و 134 موقوفه انتفاعی است.

حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه طرح ملی مهر تندرستی با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات دارو، درمان، مراکز درمانی و پزشکی با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، تصریح کرد: شناسایی افراد مستحق، مطابق نیات واقفان و بهره‌مندی از اجرای نیت، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفان و نظام‌مند کردن آن، اطلاع‌رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفان در جامعه، زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیران در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه‌های درمانی نیازمندان و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه از دیگر اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اینکه نیاتی که واقفان خیراندیش برای تامین هزینه‌های بستری، دارو، درمان و پیشگیری از بیماری نیازمندان، ایتام، بی سرپرستان و افراد نیازمندان در نظر گرفته‌اند، در این طرح هزینه می‌شود، تاکید کرد: نیات واقفان مرتبط با دارو و درمان یک هزار و 474 نیت است.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه در مجموع 624 نوع نیت مرتبط با مراکز درمانی به ثبت رسیده است، گفت: در سراسر کشور مرتبط با مراکز آسایشگاهی در مجموع 676 نیت وجود دارد.

حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه همزمان با اجرای این طرح ، جشن ملی «مهر تندرستی» در بقاع متبرکه شاخص و مراکز درمانی موقوفه با حضور واقفان و خیران برگزار می‌شود، افزود: دریافت کنندگان خدمات در این طرح با عنایت به وقفنامه و نیت واقف ترتیب اولویت بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران مستمند، ایتام، بی سرپرستان، سادات و مددجویان اجتماعی، دانشجویان و طلاب علوم دینی، اصحاب بقاع متبرکه و سایر اقشار نیازمند جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از نیات موقوفات مرتبط با کمک به مراکز درمانی، صرف و خرید تجهیزات بیمارستانی است که همزمان با اجرای طرح، دستگاه ها و تجهیزات پزشکی خریداری شده از محل عواید موقوفات مرتبط بیمارستانها و درمانگاه‌های مقید در وقف نامه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف یادآور شد: سال گذشته 18 هزار و 600 بیمار نیازمند از طرح مهر تندرستی استفاده کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به بیش از 20 هزار نفر برسد.


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار را چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران، عنوان کرد.

متن کامل پیام وزیر بهداشت

نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است و سازمان بین المللی کار در یک حرکت جهانی، شعار امسال را "زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم، هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم" اعلام کرده است.

تغییرات الگوهای آب و هوایی، تأثیرات قابل توجهی بر نیروی کار به ویژه ایمنی و سلامت کارگران برجای می‌گذارد و کارگران در مواجهه با سطوح بالاتری از عوامل مخاطره آمیز در محیط کار قرار می‌گیرند؛ این عوامل از جمله افزایش مواجهه با استرس گرمایی، اشعه فرابنفش، آلودگی هوا، مواجهه با مواد شیمیایی، وقوع حوادث بزرگ صنعتی، رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین می‌توانند در هر زمان با ایجاد بیماری‌های شناخته شده یا عوارض ناشناخته، سلامتی و ایمنی کارگران را به خطر بیاندازند.

امروزه ۱.۲ میلیارد شغل یا به عبارتی ۴۰ درصد از نیروی کار در جهان به دلیل تخریب محیط زیست در معرض خطر هستند. در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز سالانه ۲۳ میلیون سال عمر کاری به دلیل خطرات مختلف مرتبط با محیط زیست ناشی از فعالیت‌های انسانی یا تشدید آن، از بین رفته است.

کارگران در اغلب موارد اولین کسانی هستند که برای مدت طولانی و با شدت بیشتر در معرض اثرات تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند و اغلب در معرض شرایطی هستند که عموم مردم می‌توانند از آن اجتناب کنند. بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های ناشی از تنش‌های گرمایی، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی در کارگران با تغییرات آب و هوایی مرتبط است. بنابراین برای کاهش اثرات مخاطره آمیز و مخرب تغییرات اقلیم بر سلامت نیروی کار، باید اقدام فوری انجام داد.

تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار، چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران فراهم می‌کند.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با حرکت‌های جهانی با استقرار سازوکارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در مجموعه‌های تولیدی دولتی و غیر دولتی برای اجرای مؤثر سیاست‌های ملی و برنامه های بهداشت حرفه‌ای به منظور کنترل عوامل زیان آور و شرایط مخاطره آمیز محیط کار و به حداقل رساندن اثرات تغییر اقلیم بر روی سلامت شاغلین اقدامات قابل توجهی را سامان داده است.

البته این مهم همچنان نیازمند سیاستگذاری مؤثر و کارآمد از طریق شفاف سازی، جلب مشارکت عمومی و افزایش مسئولیت پذیری همه ذی نفعان و شرکای اجتماعی با بهبود قوانین و اجرای آنها می‌باشد تا در سایه صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور به عنوان محور توسعه پایدار به اهداف مدنظر رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و رشد اقتصادی در کشور نائل شویم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده اند و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از درگاه خداوند متعال بهروزی، موفقیت و توفیق روزافزون برای همه عزیزان، همکاران و خدمتگزاران جامعه بهداشت حرفه‌ای را خواستارم.

کد خبر 6091355 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد