Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست باید روند اجرای قانون هوای پاک را پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، عباس گودرزی در رابطه با افزایش آلودگی هوا در برخی شهرهای استان لرستان بعد از بارندگی‌های اخیر گفت: این‌یک مسئله مهم است و شایسته نیست شاهد این باشیم که نه‌تنها این معضل در کلان‌شهرها رفع نشده باشد، بلکه سایر شهرها نیز درگیر این معضل شده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، در مورد نحوه ارائه راهکار برای رفع این معضل در لرستان ادامه داد: استان لرستان مستثنی از کل کشور نیست و مشمول دستورالعمل‌ها و تدابیری می‌شود که برای کل کشور در نظر گرفته‌شده است، بنابراین برای رفع معضل آلودگی هوا در این منطقه نیز باید برای حل مشکل در کل کشور برنامه‌ریزی شود.

وی در تشریح اقداماتی که باید در راستای ممانعت از تداوم آلودگی هوا در شهرها صورت بگیرد، یادآور شد: هم‌اکنون باید در گام نخست برای ارتقای کیفیت خودروها در بخش صنعت و تجهیز آن‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی که به‌منظور کاهش آلایندگی خودروها تعیین‌شده، اقدام شود، از سوی دیگر لازم است متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی به سمت برقی کردن موتورسیکلت‌ها حرکت کنیم که این امر نیز در گروی حمایت دولت و تأمین اعتبارات لازم برای این بخش است.

گودرزی استانداردسازی کارخانه‌ها و خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد را از دیگر اقدامات مؤثر در راستای کاهش آلودگی هوا برشمرد و افزود: البته جمع‌آوری خودروهای فرسوده نباید به‌گونه‌ای باشد که دارندگان آن‌ها را با مشکلات معیشتی مواجه سازد، بنابراین باید دولت در راستای جایگزینی این خودروها تسهیلاتی را نیز در نظر بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه همه دستگاه‌ها در کاهش آلودگی هوا سهم دارند، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های مربوطه ازجمله نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان متولی اصلی این بخش باید در راستای رفع این معضل مهم وارد عمل شوند، همچنین سازمان حفاظت محیط‌زیست باید روند اجرای قانون هوای پاک را پیگیری کند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان، تأکید کرد: بی‌تردید پیشگیری یکی از مهم‌ترین مواردی است که در راستای ممانعت از گسترش دامنه آلودگی هوا در سراسر کشور باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، چراکه این معضل به حوزه سلامت پیوند خورده است، بنابراین پیشگیری در این بخش یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات جامعه پزشکی با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن اشاره به جایگاه مهم جامعه پزشکی در حفظ سلامت جامعه و خدمت به مردم، بر حفظ کرامت جامعه پزشکی و پاسداشت نیروی انسانی در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K، گفت: جامعه پزشکی کشور جزو قشرهای تخصصی مرجع و خدمتگذار کشور است که لازم است ضمن رعایت اخلاق پزشکی و حرفه‌ای و ارتقای توان علمی خود، همچنان در منطقه و دنیا افتخار آفرین باشد.

خدائیان افزود: رسیدگی‌به وضع دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K باید از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان کشور باشد.

وی همچنین نسبت به پیگیری جدی مطالب مطرح شده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جامعه پزشکی و چالش‌های پیش روی آن در آینده، وضعیت نیروهای تخصصی و طرحی را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به نارسایی‌های مرتبط با این حوزه به ویژه در زمینه اقتصاد سلامت، زیرساخت‌های تأمین و آموزش نیروی تخصصی برای کشور به خصوص شرایط رزیدنتی و نیروهای طرحی شد.

وی همچنین نسبت به پیگیری ویژه پرونده‌های اخیر و نیز برخی برخوردهای صورت گرفته با اعضای جامعه پزشکی در برخی استان‌ها و مطب‌ها تاکید کرد.

کد خبر 6092115 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست