Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن تسلیت به خانواده های دریادلان نفتکش سانچی درباره بیانیه تند وزارت امور خارجه در خصوص برنامه ثریا گفت: آنچه در برنامه مذکور مطرح شد با منافع ملی کشور منافات داشت لذا وزارت امور خارجه به دلیل خاص امنیتی و منافع ملی نیاز دید شفاف سازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف ما نه گوینده و نه خود برنامه بود بلکه انتقاد ما بحث محتوایی آن است.
قاسمی درباره اتهامات جدید عادل الجبیر علیه ایران گفت: الجبیر فقط برای این صحبت ها زنده است و اگر این صحبت ها را هم از او بگیریم هویتی برای او نمی ماند. جهان با کاراکتر وزیر خارجه عربستان آشناست و نمی تواند با این ادبیات، فجایع خود را تطهیر کند.
وی درباره مقاله ظریف درباره پیشنهاد گفتگوی منطقه ای در خلیج فارس به رغم اختلافات موجود در منطقه گفت: بسیاری از کشورهای منطقه با ایران روابط خوبی دارند ما امنیت منطقه را حاصل کار دسته جمعی می دانیم که نهایتا می تواند بر ثبات و امنیت منطقه تاثیر بگذارد. خیلی از اقدامات در مرحله اول ممکن است دشوار باشد اما به این مفهوم نیست که برای ایده آل های خود تلاش نکنیم. تحولات منطقه ای به گونه ای نیست که طبق خواسته شما همه چیز پیش برود، منطقه شاهد تنش های زیادی بوده امیدواریم در محیط خردمندانه کشورها به این نتیجه برسند که ثبات همه منوط به ثبات منطقه است و برای کمک به خودشان هم به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهند.
قاسمی درباره عملیات ارتش ترکیه درعفرین سوریه بیان کرد: مناسبات و روابط مناسبی میان ایران و ترکیه وجود دارد، همچنین حضور روسیه، ترکیه و ایران در نشست آستانه باعث تداوم این تماس ها شده است. در مورد اقدام ترکیه در عفرین هم مواضع خود را منتشر کردیم باز هم تاکید می کنم مسایل سوریه برای ما مهم بوده و با دقت تمام تحولات در این کشور از طریق ذره بین ایران رصد می شود و باید این وضعیت متوقف شود. ادامه این وضعیت منجر به بازگشت مجدد تروریست ها خواهد شد که به نفع سوریه و همسایگان نیست.
قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا درباره ادعای نشریه اشپیگل در خصوص اعمال تحریم علیه ایران از سوی آلمان گفت: این یک بحث رسانه ای است، ما چنین سیگنالی از دولت آلمان نداریم روابط ما با آلمان رو به رشد است. امیدوارم در آینده هم با مذاکرات بیشتر روابط سیر تعالی خود را طی کند تا بتوانیم روابط خود را با آلمان به خصوص در حوزه اقتصادی بیشتر کنیم. نباید این مسائل را جدی گرفت باید نسبت به این مسائل که در نشریات نوشته می شود هوشمندانه برخورد کرد، دولت آلمان هم باید با هوشمندی و دقت لازم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. 
خبر تکمیل می شود...
 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۳۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد

در پی تصمیم ترکیه مبنی بر قطع کامل روابط تجاری با رژیم صهیونیستی، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خواستار قطع روابط کشور‌های مختلف با این رژیم شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از تصمیمات اخیر ترکیه در حمایت از فلسطین که در معرض نسل‌کشی وحشتناک قرار دارد، قدردانی می‌کنیم.

جنبش حماس با اشاره به تصمیم آنکارا مبنی بر توقف روابط تجاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعلام پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی، تاکید کرد: این تصمیمات شجاعانه را بازتاب مواضع اصیل ملت ترکیه در حمایت از مبارزات ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آن می‌دانیم.

این جنبش از تمامی کشور‌ها و در راس آن کشور‌های اسلامی و عربی خواست تمامی روابط خود را با رژیم نازی و جنایتکار قطع کرده و آن را در عرصه بین‌الملل طرد و منزوی کنند و در تلاش برای بازخواست و محاکمه سران تروریست آن به سبب جنایات هدفمند و سازماندهی شده علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه باشند.

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد