Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع گفت: اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید و آیین نامه اجرایی آن به ویژه عرضه محصولات معدنی از طریق بورس کالا به شکسته شدن انحصار و تنظیم بازار این محصولات خواهد انجامید.

سیدمهدی مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره قانون رفع موانع تولید و ماده ۳۷ این قانون، گفت: اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید و آیین نامه اجرایی آن به ویژه عرضه محصولات از طریق بورس کالا اقدامی راهگشا در حوزه معدن است زیرا باعث شفاف سازی در بازار شده و به کشف واقعی قیمت‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: برای جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه و صادرات آن، عرضه در بورس کالا طبق ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را می‌توان یکی از راه های مناسب برای این موضوع دانست به طوریکه اجرای این ماده قانونی به تشخیص نیاز داخل به سنگ آهن از بستر بورس کالا منجر می شود.

وی تاکید کرد: با عرضه محصولات معدنی از طریق بورس کالا نه تنها نحوه قیمت گذاری و خرید و فروش روشن خواهد شد بلکه انحصارها در این بازار شکسته شده و به تنظیم بازار این محصولات کمک به سزایی خواهد کرد. 

مقدسی گفت: مجلس با استفاده از ابزارهای نظارتی خود بر بازارها از جمله بازار محصولات معدنی نظارت کامل و دقیق دارد. به طوری که در حال حاضر در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس و به ویژه کارگروه معدن به صورت جدی در حال پیگیری اجرای دقیق و کامل ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر هستیم تا محصولات معدنی به ویژه سنگ آهن براساس این ماده قانونی در بورس کالا عرضه شود.

وی تصریح کرد: قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بسیار پیشرفته است که همه موارد را برای ذی نفعان صنعت و معدن مشخص کرده است، لذا عمل به ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید به نفع فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کشور خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس کل دادگستری استان در دومین جلسه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه چند کارگروه تخصصی برای اجرایی کردن شعار سال تشکیل شده است گفت:وظیفه کارگروه تسهیل وستاداجرایی اقتصادمقاومتی دادگستری باید روی این موضوع متمرکزشوند که موانع ومشکلات بخش تولید باید قبل از ورود ظرفیت‌های مردمی برای سرمایه گذاری شناسایی وبر طرف شوند چرا که موانع علاوه بر هدررفت وقت باعث ازبین سرمایه افراد می‌شود واز طرفی برای بقیه سرمایه گذاران ناامیدی ایجاد می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حجت الاسلام اسدالله جعفری با بیان این موضوع که استان اصفهان با داشتن ۱۰ هزار واحدصنعتی وتولیدی قطب صنعت کشور است افزود: تعدادی از این واحد‌های صنعتی مشکلاتی دارند که یا مربوط به بانک‌ها ویا امور مالیاتی و فرایند صدور مجوز‌ها است لذا بررسی مسائل ومشکلات واحد‌های تولیدی در جلسات تنها می‌تواند مشکل تعدادی را حل کند بنابراین باید بصورت مسئله محور آنها را دنبال کرد تا مشکل خیلی از واحد‌ها برطرف شود.

دیگر خبرها

  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا