Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- استاندار گلستان با تاکيد بر اهميت توجه به روستاها در برنامه هاي مرتبط با گردشگري، دفتر امور روستايي و شوراها استانداري را موظف کرد برنامه ريزي لازم براي برگزاري جشنواره هاي فرهنگ و اقتصاد روستا و راه اندازي دهکده هاي گردشگري روستايي طي ايام‌ نوروز 97 را از هم اکنون در اولويت هاي آن اداره کل قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، دکتر سيدمناف هاشمي استاندار گلستان با اعلام اين مطلب اظهار کرد: با توجه به در پيش بودن ايام نوروز و حضور گردشگران و مسافران در استان و با توجه به آنکه بخشي از جاذبه هاي طبيعي، فرهنگي و تاريخي استان در محدوده روستاها قرار دارد، دفتر امور روستايي و شوراها استانداري گلستان موظف است با جلب همکاري نهادهاي ذيربط از هم اکنون برنامه ريزي لازم جهت استفاده از فرصت نوروز جهت معرفي روستاهاي داراي ظرفيت استان را به گردشگران داشته باشد.
استاندار گلستان افزود: در اين راستا حداقل برگزاري 30 جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاها طي ايام نوروز با هدف معرفي شاخصه هاي فرهنگي روستاها اعم‌ از آداب و رسوم، بازي هاي بومي محلي، موسيقي سنتي، غذاهاي محلي، گويش و نيز معرفي توانمندي ها و ظرفيت هاي اقتصادي روستاها مدنظر باشد.
وي گفت: مي خواهيم در هر روز از ايام نوروز حداقل شاهد برگزاري دو جشنواره در دو روستا باشيم.
دکتر هاشمي افزود: خروجي اين جشنواره ها بايد ايجاد نشاط اجتماعي، همگرايي مردمي، جلوگيري از فراموشي فرهنگ اصيل روستايي و احيا سنت هاي نيک آن و تلاش در جهت سوق دادن گردشگر به سوي روستاها باشد.
وي خاطرنشان کرد: دفتر امور روستايي و شوراها در اين مسير بايد از ظرفيت و توان همه دستگاه ها و مجموعه ها اعم از اداره کل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري، فرمانداري ها، بخشداري ها، دهياري ها، شوراهاي روستايي و فعالان اجتماعي استفاده کند.
دکتر مناف هاشمي متذکر شد: راه اندازي حداقل 10 دهکده گردشگري روستايي در مسيرهاي تردد گردشگران طي ايام‌ نوروز با پراکنش جغرافيايي و فرهنگي مناسب جهت معرفي معماري روستايي استان، شاخصه هاي فرهنگي روستاها و معرفي محصولات روستايي از هم اکنون بايد به صورت جدي در اولويت هاي دفتر امور روستايي و شوراها استانداري باشد.
وي يادآور شد: با آنکه انجام فعاليت در اين حجم و متفاوت از گذشته، سختي هاي خاص خود را دارد ليکن بر اين باوريم در صورت برنامه ريزي صحيح، بهره مناسب از توان نيروي انساني، جلب مناسب مشارکت ها و در نهايت استفاده حداکثري از ظرفيت هاي حداقلي توسط دفتر امور روستايي و شوراها استانداري، اين انتظارات برآورده خواهد شد.
استاندار گلستان گفت: هر چند که پاکسازي و زيباسازي روستاها بايد در کليه ايام مورد توجه مسئولان شهرستان ها و بخش ها و به تبع آن دهياري ها و شوراهاي اسلامي باشد ليکن انتظار است در اسفند ماه و پيش از فرا رسيدن نوروز 97 شاهد اجراي طرح ضربتي زيباسازي و پاکسازي روستاهاي گلستان باشيم.
وي خواستار تهيه شيوه نامه اجرايي مناسب جهت هر يک از برنامه هاي مذکور از سوي دفتر امور روستايي و شوراها استانداري و ابلاغ آن به فرمانداري ها و بخشداري ها جهت نظام مند شدن فعاليت ها در اين راستا شد.
دکتر هاشمي با اشاره به برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي روستاييان و عشاير کشور طي نيمه اسفند در نمايشگاه بين المللي تهران از سوي معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري خطاب به علي نصيبي مديرکل امور روستايي و شوراها گفت: استان گلستان بايد بسيار قدرتمندانه در نمايشگاه مذکور شرکت کرده و دفتر امور روستايي و شوراها استانداري از هم اکنون بايد برنامه ريزي لازم را جهت معرفي موثر ظرفيت هاي روستاهاي استان گلستان چه از لحاظ فرهنگي و چه اقتصادي با همکاري ساير نهادهاي ذيربط در اين جشنواره بزرگ داشته باشد.
استاندار گلستان گفت: در راستاي اجراي مناسب برنامه هاي مذکور دفتر امور روستايي و شوراها استانداري بايد با جديت وارد ميدان شده و ضمن اعمال مديريت واحد، نظارت و برنامه ريزي لازم را داشته باشد.
وي با تاکيد به علي نصيبي مديرکل امور روستايي و شوراها استانداري، خواستار ارزيابي شهرستان و بخشداري ها و دهياري ها در زمينه هاي فوق الذکر از سوي آن دفتر و معرفي بخش ها و روستاهاي موفق و ضعيف در پايان اجراي برنامه هاي مذکور شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟