Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مدیرکل اموراجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: درطرح مهرتندرستی بیش از 20 هزار بیمارنیازمند خدمات حوزه سلامت بهره مند می شوند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ازسازمان اوقاف و امورخیریه حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی، با بیان این که طرح «مهر تندرستی» برای پنجمین سال متوالی در 27 استان کشور آغاز شد، اظهارکرد: این طرح با هدف کمک به بیماران بی بضاعت و تامین دارو، درمان و هزینه‌های بستری آنها در کشور اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در مجموع یک هزار و 243 موقوفه مرتبط با دارو و درمان، 483 موقوفه مرتبط با کمک به مراکز درمانی و 600 موقوفه مرتبط با کمک به مراکز آسایشگاهی در کشور وجود دارد.
این مسئول سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برخی واقفان موقوفه خود را مرتبط با یک نیت وقف نکرده‌اند و ممکن است موقوفه به‌عنوان مثال مرتبط با دو نیت کمک به مراکز درمانی و کمک به مراکز آسایشگاهی وقف شده باشد.
مدیرکل اموراجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف افزود: از موقوفات مرتبط با دارو و درمان 917 موقوفه متصرفی، 319 موقوفه غیرمتصرفی و هفت موقوفه اشتراک تولیت بوده که از این تعداد نیز یک هزار و 109 موقوفه منفعتی و 134 موقوفه انتفاعی است.
عادلی بیان داشت: طرح ملی مهر تندرستی با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان درموضوعات دارو، درمان، مراکز درمانی و پزشکی با رویکرد شفاف‌ سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود.
وی افزود: شناسایی افراد مستحق، مطابق نیات واقفان و بهره‌مندی از اجرای نیت، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفان و نظام‌مند کردن آن، اطلاع‌رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفان در جامعه، زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیران در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه‌های درمانی نیازمندان و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه از دیگر اهداف این طرح است.
وی با اشاره به اینکه نیاتی که واقفان خیراندیش برای تامین هزینه‌های بستری، دارو، درمان و پیشگیری از بیماری نیازمندان، ایتام، بی سرپرستان و افراد نیازمندان در نظر گرفته‌اند، در این طرح هزینه می‌شود، تاکید کرد: نیات واقفان مرتبط با دارو و درمان یک هزار و 474 نیت است.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه در مجموع 624 نوع نیت مرتبط با مراکز درمانی به ثبت رسیده است، گفت: در سراسر کشور مرتبط با مراکز آسایشگاهی در مجموع 676 نیت وجود دارد.
عادلی با بیان این که همزمان با اجرای این طرح، جشن ملی مهرتندرستی دربقاع متبرکه شاخص و مراکز درمانی موقوفه با حضور واقفان و خیران برگزار می‌شود، افزود: دریافت کنندگان خدمات در این طرح با عنایت به وقفنامه و نیت واقف ترتیب اولویت بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران مستمند، ایتام، بی سرپرستان، سادات و مددجویان اجتماعی، دانشجویان و طلاب علوم دینی، اصحاب بقاع متبرکه و سایر اقشار نیازمند جامعه هستند.
وی بیان داشت: برخی از نیات موقوفات مرتبط با کمک به مراکز درمانی، صرف و خرید تجهیزات بیمارستانی است که همزمان با اجرای طرح، دستگاه ها و تجهیزات پزشکی خریداری شده از محل عواید موقوفات مرتبط بیمارستانها و درمانگاه‌های مقید در وقف نامه به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف یادآورشد: سال گذشته 18 هزار و 600 بیمار نیازمند از طرح مهر تندرستی استفاده کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به بیش از 20 هزار نفر برسد.
اجتمام*1724*3377
خبرنگار: سمانه زین العابدین * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین