Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 2 بهمن، آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه دوم بهمن 57 ارومیه که به «توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه» از سوی نیروهای نظامی رژیم ستمشاهی مشهور است، به شجاعت و روحیه انقلابی مردم استان بخصوص ارومیه اشاره کرد و گفت: مردم ارومیه در 2 بهمن سال 57 با اقدام مسلحانه مزدوران آمریکایی رژیم طاغوت را در هم شکستند و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله قریشی با اشاره به توان رهبری الهی حضرت امام که با سرعت باورنکردنی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، افزود: دشمنان انقلاب لحظه شماری می کردند که بعد از رحلت امام بتوانند مسیر انقلاب را به نفع خود تغییر دهند ولی خبرگان رهبری در یک اقدام خداپسندانه در عرض 7 ساعت یک شخصیتی را به جانشینی امام امت انتخاب کردند که تاکنون توانسته است انقلاب اسلامی و نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران را به بهترین و شایسته ترین حالت رهبری نماید.


آیت الله قریشی در رابطه با قیام مسلحانه مردم ارومیه در 2 بهمن 57 اظهارکرد: درآن روزها مسجد اعظم ارومیه که در مرکز شهر قرار داشت پایگاه مبارزان علیه رژیم شد، هر شب یکی از روحانیون بنام شهر منبر کرده و مخالفت خود را علیه رژیم منحوس شاهنشاهی اعلام می کردند، بیشتر اوقات که روحانیون نمی آمدند بنده بالای منبر می رفتم.


وی گفت: در منزل بودم که ناگهان صدای شلیک توپ را شنیدم، راهی مسجد شدیم وقتی رسیدیم که گنبد مسجد از چهار طرف بخاطر اصابت توپ های تانگ نیروهای نظامی شاه سوراخ شده بود.


آیت الله قریشی تصریح کرد: نیروهای نظامی می خواستند با توپ و تانگ مانع پیشروی مبارزان و ترس عموم شوند درحالیکه این گستاخی ها و هتک حرمت به خانه خدا باعث سرعت بخشیدن به فعالیت های انقلابی مردم ارومیه شد و تعداد زیادی در این راه جان خود را فدا کردند.


وی بیان کرد: مبارزات مردم علیه رژیم طاغوت در ارومیه ادامه داشت تا اینکه در 22 بهمن ماه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حکومت اسلامی جایگزین حکومت استبدادی و شیطانی شاهنشاهی شد.


مراسم بزرگداشت سالروز حماسه دوم بهمن 57 و به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه با حضور پرشکوه جمعی از مسئولان، روحانیون شیعه و سنی و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم برگزار شد.


اجرای سرودهای انقلابی، برپایی تصاویر مبارزات مردمی در دوم بهمن، بیان خاطره، همچنین شعرخوانی بیت الله جعفری از شاعران آئینی و سردادن شعارهای انقلابی از جمله برنامه های مراسم بزرگداشت سالروز قیام مسلحانه مردم ارومیه در دوم بهمن 57 بود.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی

جنبش حماس فلسطین با هشدار درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه قدس و مسجدالاقصی، از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست برای مقابله با این توطئه اشغالگران اقدامی جدی انجام دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تشدید یورش‌ها و اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست علیه مسجدالاقصی و محدود کردن ورود نمازگزاران فلسطینی به آن، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و تداوم حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به این مکان مقدس، یک تجاوز آشکار علیه مردم فلسطین و مقدسات و آزادی آنها در عبادت و حضور در مسجد الاقصی است.

این جنبش در یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که تجاوز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در چارچوب تلاش آنها برای یهودی سازی شهر قدس و اماکن مقدس آن به ویژه مسجد الاقصی صورت می‌گیرد.

جنبش حماس همچنین نسبت به خطر تشدید توطئه‌ها و تجاوزات اشغالگران در قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

حماس در ادامه بیانیه خود از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست تا برای محافظت از مسجد الاقصی و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در برابر توطئه‌های صهیونیست‌ها و پروژه‌های شوم یهودی سازی این مکان‌های مقدس که به طور سیستماتیک توسط صهیونیست‌های فاشیست در حال انجام است اقدامی جدی و موثر انجام دهند.

فراخوان حماس برای دفاع از مسجدالاقصیشیخ صبری: فلسطینیان به سوی مسجدالاقصی سرازیر شوند

در همین راستا شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به توطئه‌های «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست کابینه رژیم اشغالگر برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی هشدار داد.

شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد که این شورا با دقت آنچه که اخیرا در رسانه‌ها درباره توطئه بن گویر برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی منتشر شده است را دنبال می‌کند. این تحرکات افراطی اشغالگران، نقض آشکار و تعرض به ابتدایی ترین حقوق تاریخی و مذهبی مسلمانان در مسجدالاقصی است. ما نسبت به فراخوان‌های تحریک‌آمیز و برنامه‌های کثیف و غیرمسئولانه دشمن که ما و منطقه را به سمت تشدید تنش‌ها سوق می‌دهد، هشدار می‌دهیم.

اخیرا رسانه‌های عبری گزارش دادند، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو طرحی تهیه کرده که بر مبنای آن محدودیت‌های جدیدی بر مسجدالاقصی اعمال خواهد شد که موجب تغییر وضعیت آن می‌شود. این طرح بن گویر، وزارت امنیت داخلی اسرائیل را موظف می‌کند تا استفاده از ابزارهای تکنولوژی در ورودی‌های مسجدالاقصی را گسترده‌تر کرده و اقداماتی برای تقویت سیطره اسرائیل بر این مکان انجام دهد.

این رسانه‌ها هشدار دادند که گسترش استفاده از ابزارهای تکنولوژی در مسجدالاقصی ممکن است منجر به تشدید تنش‌ها و به ویژه شعله ور شدن اوضاع در قدس گردد؛ مشابه تنش‌های گسترده‌ای که در سال 2017 در پی نصب گیت های الکترونیکی، دستگاه‌های بازرسی مغناطیسی و دوربین‌های امنیتی در ورودی مسجدالاقصی به وجود آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • تصاویری از عملیات ترکیبی علیه رژیم صهیونیستی در پایگاه رویسات
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود