Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما جعفر درونه در مراسم تبيين و تحليل کتاب منظومه فکري آيت الله خامنه اي گفت: اقدام رهبر انقلاب يک اقدام ابتکاري، خردمندانه، هوشمندانه و بهنگام بود. اين اقدام در چارچوب ديپلماسي رسمي و حتي ديپلماسي عمومي قابل تعبير و تفسير نيست.


وي افزود: اين نامه از منظر يک رهبر سياسي صادر نشده، بلکه از منظر يک رهبر مذهبي صادر شده است، مخاطب نامه نيز قشر خاصي در نظر گرفته شده است، در حالي که در ديپلماسي عمومي، عموم مردم مخاطب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ايشان جوانان را خطاب قرار دادند و انتظار جوششي از آنها دارند.
درونه گفت: ظاهر و بهانه اين نامه ازجانب رهبر انقلاب به بهانه حمله داعش در اروپا بود؛ اما همه‌ هدف اين نامه نبود و ايشان فقط نخواستند اين اقدام جنايتکارانه را محکوم کنند، بلکه ايشان پروژه اسلام‌هراسي در غرب را که به مسلمان‌ستيزي تبديل شده بود، هدف قرار دادند.
وي افزود: رهبر انقلاب تهديد اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي را به فرصت تبديل کردند. جنس نامه ايشان نيز متفاوت با جنس نامه هاي رهبران اديان الهي بود.
گردآورنده نامه هاي رهبر معظم انقلاب گفت: يکي از روش هايي که در اين نامه به کار گرفته شده، ايجاد سوال است. راهبرد سوال يکي از راهبردهاي پيامبران الهي براي دعوت بوده است. چيزي که رهبر انقلاب در اين نامه به آن پرداخته‌اند. پيامبران به دنبال بيدارسازي فطرت هستند. سوال براي پيدا کردن حقيقت ايجاد انگيزه مي‌کند و زمينه پذيرش پاسخ را در مخاطب به وجود مي‌آورد.
وي افزود: سوال براي انسان مسئوليت‌آفرين است. بايد از روشي که رهبر انقلاب براي دعوت استفاده کرده‌اند، ياد کنيم. ايشان فاصله اسلام ناب را با اسلام تکفيري‌ها مشخص کرده است.
درونه ادامه داد: ما وظايفي در برابر دعوت پيامبران داريم؛ اول گراميداشت دعوت پيامبر و دوم اينکه يک کار بزرگ درباره نامه رهبر انقلاب انجام دهيم. رهبر انقلاب در نامه خود خطاب به جوانان فرمودند «اسلام را بدون واسطه بشناسيد»؛ پس شناساندن اسلام واقعي نخستين مأموريت ماست. دومين ماموريت نيز شناساندن شخصيت صادرکننده نامه است.
گردآورنده نامه هاي رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: درباره شناساندن شخصيت صادرکننده نامه بايد دست عبدالحسين خسروپناه را به خاطر کتاب «منظومه فکري آيت الله خامنه اي» ببوسيم؛ اما کار بيشتري لازم است.
وي تاکيد کرد: اگر مي‌خواهيم شخصيت آيت الله خامنه‌اي را بشناسيم، بايد ببينيم ايشان به سؤال «من کيستم» چه پاسخي مي‌دهند. ايشان در پاسخ به اين سوال مي فرمايند «من انقلابي‌ام»؛ لذا ما نيز بايد از اين خاستگاه رهبر انقلاب را بشناسانيم.
درونه عنوان کرد: در ابعاد عملي شناخت رهبر انقلاب بايد به مبارزه خستگي‌ناپذير ايشان با نظام سلطه و دشمن‌شناسي خردمندانه معظم له بپردازيم. ايشان نصرت دين خدا و باور اينکه اگر دين خدا را ياري کنيم، ما نيز ياري مي‌شويم، مورد توجه قرار داده‌اند که لازم است در زمينه شناخت ايشان به اين مورد نيز توجه شود.
تصوير دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در برنامه برمودا حاضر شد و به سوالاتی درباره فعالیت‌های پژوهشگاه پاسخ داد. شاهوردی درباره توانایی‌های متخصصان کشورمان برای تولید اعضای بدن انسان صحبت و توصیه‌ای را که رهبر معظم انقلاب برای کار در عرصه مهندسی بافت داشتند، بیان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • هم‌خوانی معلمان در دیدار با رهبر انقلاب
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب آغاز شد+ فیلم
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند