Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا قلعه گلاب افزود: با توجه به پیامد‌های ناشی از گرد و غبار و آلودگی هوا از قبیل؛ تشدید بیماری‌های قلبی، تنفسی و حساسیت‌ها باید توصیه‌های بهداشتی در زمان وقوع این پدیده جدی گرفته شوند.
وی در خصوص راه‌های پیشگیری از تاثیر سوء ریزگرد‌ها به بدن در هنگام آلودگی هوا ادامه داد: شهروندان باید در هنگام بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت در خارج از منزل اجتناب کرده و در صورت اجبار برای خروج از منزل از ماسک‌های مخصوص استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر سلامت محیط کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: به همین منظور ماسک‌هایی تحت عنوان ماست فنجانی (P۲) و (P۱) طراحی و عرضه می‌شوند که استفاده از این ماسک‌ها برای خروج از منزل به افراد مبتلا به آسم، سرفه، خس خس و درد قفسه سینه توصیه می‌شود.
قلعه گلاب با بیان اینکه برخی بیماری‌های قلبی - عروقی، تنفسی و ریوی در هنگام آلودگی هوا و ایجاد ریزگرد‌ها تشدید می‌شوند افزود: معمولا میزان آسیب‌های جسمی در افراد به میزان قرار گرفتن آن‌ها در معرض مواد آلوده کننده و ریزگرد‌ها بستگی دارد.
وی ادامه داد: افزایش مصرف مایعات، میوه‌ها و سبزیجات تازه سبب افزایش دفع سموم از طریق ادرار و پیشگیری از اثرات سوء ناشی از گرد و غبار می‌شود.
مدیر سلامت محیط کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: گرد و غبار و ریزگرد‌ها به مخاط دستگاه تنفسی، حلق و حنجره آسیب جدی وارد می‌کند به طوریکه حتی فعالیت دستگاه تنفسی افراد سالم نیز در مواجهه با این گرد و غبار‌ها دچار اختلال می‌شود.
قلعه گلاب افزود: در شرایطی که افراد مجبور به حضور طولانی مدت در هوای آزاد هستند باید از ماسک‌های تنفسی و یا دستمال خیس استفاده و از ورود ریزگرد‌ها به مخاط دهان و بینی جلوگیری کنند.
وی در پایان با بیان اینکه شهروندان باید از پایین کشیدن شیشه خودرو در زمان آلودگی هوا پرهیز کنند، ادامه داد: هنگام حضور در خودرو، آهسته‌تر رانندگی کنید و سیستم تهویه مطبوع خودرو را در وضعیت چرخش مجدد هوا قرار دهید تا ورود گرد و غبار به اتومبیل کاهش یابد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین

ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی توییتر(ایکس)  با انتشار یک نظرسنجی در اعتراض به حامیان فلسطین در آمریکا پیشنهاد عجیبی داد و گفت: قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان(اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت