Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز و امشب از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حال انجام است.

در حاشیه این بازدید مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: تجهیزات مختلف آزمایشگاهی در حوزه کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی در شرکت آزمایشگاه وجود دارد که جزء به‌روزترین تجهیزات کنترل کیفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدرضا حسینی پروژه تجهیزات ارزیابی ظرفیت باربری روسازی راه و فرودگاه را از این دست عنوان کرد و گفت: تعیین مقطع مستعد انواع عملیات حفاظتی به طول 14 هزار کیلومتر و برداشت اطلاعات طرح جامع حمل‌ونقل به طول 28 هزار کیلومتر، ارزیابی روسازی شبکه راه‌های شریانی استان‌ها به طول 7 هزار کیلومتر، اجرای 10 مورد مطالعات بهسازی آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه اصلی، راه فرعی و روستایی و مطالعات به‌سازی فرودگاه زاهدان و مکان‌یابی حفره‌های احتمالی باند فرودگاه بوشهر و تعیین PCN سطوح پروازی 10 فرودگاه از موارد مربوط به این نوع ارزیابی است که انجام شد.

وی دستگاه اسکنر سطح جاده مجهز به LCMS را از دیگر تجهیزات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عنوان کرد و گفت:‌ تعیین بافت درشت روسازی، تعیین شاخص ناهمواری روسازی در امتداد مسیر چرخ‌ها، تعیین خصوصیات هندسی مسیر و تشخیص خط‌کشی روسازی از قابلیت‌های این اسکنر است.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دستگاه پروفیل‌سنج خط راه را به عنوان دیگر تجهیزات جدید آزمایشگاه معرفی کرد و گفت: ارزیابی ناهمواری روسازی راه، ارزیابی ناهمواری روسازی باند پرواز فرودگاه و ارزیابی بافت درشت روسازی از کاربردهای این دستگاه است.

حسینی اظهار داشت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هر پروژه‌ای که کارفرمای دولتی و یا خصوصی درخواست داشته باشد، حضور می‌یابد و کنترل کیفی را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد:‌ افزایش کیفیت یعنی رعایت استانداردها، ما در کشور هم پروژه‌های عمرانی بسیار بد داریم و هم پروژه‌های بسیار خوب و کیفیت همه اینها بستگی به اعتقاد جامعه مهندسی دارد.

* تهیه پیش‌نویس اساسنامه سازمان ملی توسعه و ارتقای کیفیت عمران کشور

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: ما در آزمایشگاه نتیجه کنترل کیفی‌ها را به کارفرما ارائه می‌دهیم و آن کارفرما می‌تواند طبق گواهی ما کار کند و یا اگر دلسوز پروژه خود نباشد، طبق این گواهی‌ها کار نمی‌کند، اما ما در پروژه‌های خصوصی قدرت جلوگیری از اجرای پروژه‌های بدون کیفیت را نداریم. البته در پروژه‌های دولتی ناظر هستیم و نتایج کنترل کیفی را ارائه می‌دهیم که به آن توجه می‌شود.

حسینی ادامه داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سابقه دیرینه‌ای دارد که در سال‌های 1332 به‌عنوان زیر مجموعه دانشگاه تهران فعالیت می‌کرد و در سال 1338 زیر‌مجموعه سازمان برنامه و بودجه وقت بود و امروز به‌عنوان زیر‌مجموعه وزارت راه و شهرسازی فعالیت می‌کنیم.

وی به برگزاری جلسه دیدار اعضای کمیسیون عمران با مسئولان آزمایشگاه در روز جاری اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید جایگاه حاکمیتی در کشور داشته باشد، درحالی‌که امروز این‌چنین نیست. ما از اوایل سال 95 پیش‌نویس اساسنامه سازمان ملی توسعه و ارتقای کیفیت عمران کشور را تنظیم کرده‌ایم که ابتدا به مجلس رفت و پس از چکش‌کاری، هم‌اکنون در وزارت راه و شهرسازی و در دست وزیر راه و شهرسازی است.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: 176 نفر از نمایندگان مجلس با خصوصی شدن آزمایشگاه مخالفت کرده‌اند و معتقد هستند که آزمایشگاه باید به سازمان حاکمیتی تبدیل شود، زیرا در حال حاضر متولی کنترل کیفیت در کشور مشخص نیست.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر پیش‌نویس اساسنامه مذکور بابت سازمان شدن آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دست وزیر راه و شهرسازی است که مقرر شده است پس از بررسی، نتیجه تصمیم خود را به ما اعلام کند.

وی افزود: این اساسنامه پس از چکش‌کاری در مجلس حدود سه ماه است که بابت اصلاح به وزارت راه رفته است و قطعاً پس از اصلاح مجدداً به مجلس می‌رود.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیان کرد: طبق بررسی‌های ما،‌ وزیر راه و شهرسازی با کلیات این اساسنامه موافقت نسبی دارد و ضرورت دارد پس از بررسی، به صورت لایحه تقدیم مجلس شود.

حسینی از عدم توجه به بررسی‌های آزمایشگاه در اجرای پروژه‌های عمرانی خصوصی انتقاد کرد و گفت: از آن منظر که آزمایشگاه جایگاهی حاکمیتی ندارد، توجه به بررسی‌ها و گواهینامه‌های آزمایشگاه از سوی بخش خصوصی جدی نیست.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس به سازمان حاکمیتی شدن آزمایشگاه اجماع دارند، گفت: همچنین ضرورت دارد این سازمان حاکمیتی زیر‌مجموعه سازمان برنامه و بودجه باشد و این منطقی نیست که ما زیر‌مجموعه وزارت راه و شهرسازی باشیم، زیرا این وزارتخانه نیز نظیر وزارتخانه‌های نفت،‌ نیرو و... یکی از مشتریان ما است.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تأکید کرد: امیدواریم در جلسه امشب با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی دستاورد مناسبی در حاکمیتی شدن آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و تصویب اساسنامه سازمان شدن آن و قرار گرفتن در زیر‌مجموعه سازمان برنامه و بودجه حاصل شود.

انتهای پیام/ب

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد

سازمان برنامه عمران ملل متحد در گزارشی گفت که کار بازسازی غزه ممکن است تا قرن بعدی به طول انجامد و حداقل ۴۰ الی ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد یا برنامه عمران ملل متحد (UNDP)، به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که اگر بازسازی غزه همانند جنگ‌های سابق انجام شود، تا 80 سال طول خواهد کشید و تا قرن بعدی ادامه خواهد یافت.

این سازمان گفت در صورتی که مصالح لازم به سرعت وارد غزه شود و کار بازسازی با سرعت پیش برود، می‌توان امیدوار بود که این کار تا سال 2040 به اتمام برسد.آمار شوکه‌کننده از تجاوزات اشغالگران به بخش کار و اقتصاد غزه در این گزارش همچنین آمده است که بازسازی غزه حداقل 40 الی 50 میلیارد دلار هزینه دارد و علاوه بر این تبعات اجتماعی و اقتصادی جنگ چندین نسل را درگیر خود کرده و دهها سال طول خواهد کشید.

به گفته این نهاد وابسته به سازمان ملل، برای بازسازی غزه باید 37 میلیون تن آوار ساختمان‌ها جا‌به‌جا شود که 300 کیلوگرم برای هر متر مبع می‌شود و این در حالی است که به دلیل وجود بمب‌ها و مواد منفجره عمل نکرده، کار آواربرداری با خطرات زیادی همراه است.

در این راستا دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز گذشته در گزارشی درباره آمار خسارت‌هایی که جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر به غزه وارد کرده است اعلام کرد که مجموعه خسارات اولیه مستقیم تجاوزات اشغالگران علیه نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون بالغ بر 33 میلیارد دلار بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم اشغالگر همچنین 15 بخش مربوط به کار و زندگی را در غزه نابود کرده که این بخش‌ها عبارتند از بخش مسکن و خانه، بخش خدمات و شهرداری‌ها، بخش تجاری، بخش صنعتی، بخش دولتی، بخش کشاورزی، بخش بهداشت، بخش آموزشی، بخش رسانه، بخش تفریح و هتل‌ها، بخش ارتباطات و اینترنت، بخش حمل و نقل و بخش برق. در این بخش‌ها ده‌ها هزار نفر شغل و تجارت خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی