Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روز گذشته (دوشنبه 2 بهمن) پنجمين رزمايش محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران در محدوده 3 ميليون کيلومتر مربعي جنوب و جنوب شرق کشور، سواحل مکران و درياي عمان تا مدار 15 درجه شمالي با حضور گسترده نيرو‌هاي دريايي، زميني، هوايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، روز گذشته (دوشنبه 2 بهمن) پنجمين رزمايش محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران در محدوده 3 ميليون کيلومتر مربعي جنوب و جنوب شرق کشور، سواحل مکران و درياي عمان تا مدار 15 درجه شمالي با حضور گسترده نيرو‌هاي دريايي، زميني، هوايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«افزايش مهارت و آمادگي‌هاي دفاعي»، «ارتقاي روحيه سلحشوري کارکنان و انتقال تجربيات»، «ارزيابي آموزش‌هاي ساليانه و تمرين» و همچنين «هماهنگي بين نيرو‌هاي تابعه ارتش» از جمله اهداف اين رزمايش ذکر شده است.

افزايش گستره
ساعاتي پيش از آغاز رزمايش محمد رسول الله (ص)، يگان‌هاي نيروي دريايي ارتش در درياي عمان و آب‌هاي آزاد بين المللي گسترش يافتند. در اين رزمايش ناو‌هاي نداجا براي نخستين بار تا مدار 15 درجه شمالي به اجراي رزم مي‌پردازند و اين در حالي است که در رزمايش‌هاي پيشين، گستره دريايي رزمايش تا مدار 10 درجه بود.

يا رسول‌الله (ص)
بامداد روز دوشنبه (2 بهمن) با اعلام رمز يا رسول الله (ص) توسط امير دريادار «حبيب‌الله سياري» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوري اسلامي ايران و رئيس هيات مديره رزمايش مشترک محمد رسول الله (ص) 5، آغاز شد.
«فجر» و «نازعات»
امير «سيد محمد موسوي» سخنگوي پنجمين رزمايش محمد رسول الله (ص) ارتش اظهار داشت: در ابتداي اين رزمايش شاهد اجراي عمليات شناور‌هاي سطحي، زيرسطحي و پروازي در صحنه دريا براي رصد فعاليت‌هاي دشمن، شناسايي، رهگيري و انهدام يگان‌هاي دشمن براي جلوگيري از وارد شدن به آب‌هاي سرزميني کشورمان بوديم. پس از آن يگان‌هاي مدافع در نوار خط ساحلي که شامل يگان‌هاي تکاور و عمليات ويژه است، با استفاده از شناور‌هاي هجومي، تاکتيک‌هاي موردنظر را براي انهدام يگان‌هاي نفوذي دشمن انجام دادند و در نهايت نيروي زميني ارتش براي کمک به نيروي دريايي در دفاع از ساحل و براي ممانعت از نفوذ دشمن به عمق ميهن اسلامي با بهره‌گيري از سازمان رزم در اختيار وارد کار شد. با ايجاد دفاع ساحلي و پدافند ساحلي و ايجاد سد و موانع و در نهايت کمين و انجام پدافند قاطع در مقابل نيرو‌هاي دشمن و به کارگيري راکت «فجر 5» و موشک «نازعات» و همچنين پشتيباني نيروي هوايي ارتش و تيزپروازان هوانيروز ارتش و حجم سنگين آتش توپخانه تلاش دشمنان ناکام ماند. در پايان اين مرحله تاکتيک زمين مسلح براي اطمينان از انهدام کامل دشمن به اجرا رسيد.

تاکتيک‌هاي بومي
امير سرتيپ «کيومرث حيدري» فرمانده نيروي زميني ارتش در حاشيه برگزاري رزمايش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش اظهار داشت: دانش آموختگان دوره‌هاي آموزشي دانشکده‌ها و مراکز آموزش نظامي در پايان هر دوره، با حضور در رزمايش‌ها که منطبق بر صحنه‌هاي واقعي نبرد هستند، آموزه‌هاي خود را مورد بازخواني و آزمون قرار مي‌دهند. نيروي زميني ارتش در سواحل مکران و منطقه عمومي نيک‌شهر که منطقه عمل اين نيرو در رزمايش محمد رسول الله (ص) است، نشان داد که توانسته افسراني شايسته، پا در رکاب و چابک تربيت کند. در اين رزمايش از سلاح و تجهيزات داخلي که توسط وزارت دفاع و متخصصان داخلي به توليد رسيده است، استفاده شد. همچنين از تاکتيک‌ها و تکنيک‌هاي بهره‌گيري از تجهيزات که بومي شده هستند و توسط مسئولان نيروي زميني ارتش سازماندهي و نهادينه شده است، استفاده شد.

لبيک 1
در روز اول رزمايش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش، راکت دقيق زن لبيک يک و توپخانه متحرک هجومي با موفقيت اهداف تعيين شده را مورد اصابت قرار دادند.
جنگنده‌ها و بالگرد‌ها
در جريان برگزاري رزمايش مشترک محمد رسول الله (ص)، جنگنده‌ها و بالگرد‌هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران بر فراز درياي عمان به پرواز درآمدند. اين جنگنده‌ها و بالگرد‌ها ضمن رصد فعاليت‌هاي دشمن و شناسايي، رهگيري و انهدام يگان‌هاي دشمن براي جلوگيري از وارد شدن به آب‌هاي سرزميني کشورمان به پشتيباني از ديگر نيرو‌هاي عمل کننده در رزمايش پرداختند. بالگرد‌هاي هوانيروز در اين رزمايش با اجراي عمليات هلي برن و شليک انواع راکت‌ها گوشه‌اي از اقتدار و توانمندي اين يگان را به نمايش گذاشتند.

هشدار
امير «سيد محمود موسوي» سخنگوي رزمايش مشترک محمد رسول الله (ص) گفت: بامداد روز دوشنبه (2 بهمن) و در ساعات اوليه مرحله نمايش قدرت، 2 فروند از ناو‌هاي ائتلاف که به منظور پايش يگان‌هاي نيروي دريايي ارتش به محدوده رزمايش نزديک شدند توسط پهپاد‌هاي اين نيرو بصورت دقيق شناسايي و پس از اعلام به قرارگاه تاکتيکي رزمايش، هواپيما‌هاي گشت و شناسايي با پرواز بر فراز ناو‌هاي ائتلاف به آن‌ها هشدار و اين ناو‌ها منطقه رزمايش را ترک کردند.

شليک موشک‌هاي دوش‌پرتاب عليه تهديدات هوايي در دومين روز رزمايش محمد رسول‌الله(ص)
امروز (سه شنبه 3 بهمن) روز پاياني رزمايش مشترک محمد رسول الله (ص) است و با توجه به اقدامات صورت گرفته در روز اول رزمايش، به نظر مي‎‌رسد که امروز عمده کار‌ها و اقدامات تمريني، بر عهده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران باشد.
سخنگوي پنجمين رزمايش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه در دقايق ابتدايي دومين روز اين رزمايش، شليک موشک‌هاي دوش‌پرتاب عليه تهديدات هوايي را شاهد بوديم، گفت: در ادامه موشک کوتاه‌بُرد «نصر» عليه تهديد هوايي به کار گرفته خواهد شد و ان‌شاالله در ساعات آينده موشک‌هاي بُرد متوسط و بُرد بلند ضدسطحي عليه تهديدات مورد نظر استفاده مي‌شوند.(بيشتر بخوانيد)
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل کشی شریک است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی تصریح کرد: دشمن به انواع جنایات خود علیه نوار غزه ادامه می دهد و نسل کشی و ویرانگری و ربودن فلسطینی ها را همچنان مرتکب می شود.

وی افزود: دشمن صهیونیست از تکنیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین مرتکب می شود که از جمله آنها، پخش صدای فریاد ناله و درخواست کمک از طریق بلندگوهای نصب شده بر روی پهپادهای خود است تا مردم پس از شنیدن صدا برای کمک به سمت منبع صدا حرکت کنند و پس از جمع شدن مردم در محل، آنها را هدف قرار دهد.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: نبش قبر و سرقت اعضای بدن بیماران و قتل پرسنل پزشکی از جمله دیگر جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه بوده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بیمارستان ها در غزه را به گورهای جمعی تبدیل کرده است.

سید عبدالمالک بدرالدین الحوثی افزود: هر کاری که دشمن صهیونیستی انجام می دهد تحت حمایت همه جانبه از جکله مالی و تسلیحاتی آمریکایی‌هاست. نقش آمریکا در تجاوز به فلسطین به گونه ای است که گویی جنگ غزه، نبرد این کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها کشور قطر به عنوان یک کشور میانجی را برای اتخاذ دیدگاه همسو با آمریکا و اسرائیل علیه جنبش حماس تحت فشار قرار می‌دهند. آمریکا به قوانین و حقوق بشر و یا هر عنایونی که مطرح می کند و درباره آن لاف می زند مانند دموکراسی و آزادی عقیده و بیان، احترام نمی‌گذارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!