Web Analytics Made Easy - Statcounter

زواره آزادپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بادام و انجیر دیم، گل محمدی و گیاهان دارویی از جمله گونه های اولویت دار برای کاشت در این عرصه ها هستند.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده باید ظرف پنج سال آینده این میزان عرصه شناسایی شده زیر کشت باغ های دیم برود.
آزادپور میزان اعتبار مورد نیاز برای کاشت و توسعه این میزان باغ در سطح زمین های شیب دار در استان را افزون بر 350 میلیارد ریال ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این میزان اعتبار علاوه بر تسهیلات مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران برای نگهداری و توسعه این باغ هاست.
آزادپور گفت: بر اساس برآورد میزان تسهیلات مورد نیاز کشاورزان در این راستا افزون بر یکهزار و 500 میلیارد ریال است.
وی ظرفیت استان برای توسعه باغ داری دیم در اراضی شیب دار استان را افزون بر 100هزار هکتار ذکر کرد.
در دولت تدبیر و امید بیش از 5 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار استان احداث شده است.
آزاد پور سطح زیر کشت باغات در کهگیلویه وبویراحمد را افزون بر 43 هزار و 400 هکتار دانست و گفت: میزان تولید سالانه محصولات باغی در استان نیز حدود 256 هزار تن است.
سالانه 800 هزار تن انواع محصول کشاورزی در 270 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان تولید می‌شود.
خبرنگار: حمید جهان**علیزاده
3016/1662

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی

ایتنا - نگرانی‌هایی در محافل اروپایی به دلیل توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی و میزان نفوذ آنها وجود دارد که ممکن است منجر به ظهور به اصطلاح "ربات‌های قاتل" شود.

روز دوشنبه، اتریش خواستار تلاش‌های جدیدی برای تنظیم قوانینی برای استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های تسلیحاتی شد، در حالی که میزبان کنفرانسی با عنوان «انسانیت در تقاطع: سیستم‌های تسلیحات خودمختار و چالش‌های مقررات» بود.

این کنفرانس با هدف احیای بحث‌های متوقف شده در مورد این موضوع، یعنی توسعه هوش مصنوعی و لزوم وجود کنترل‌هایی برای تنظیم آن برای مهار هر گونه پیامدهای نامطلوبی که ممکن است منجر شود، برگزار می‌شود.

با پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی، سیستم‌های تسلیحاتی که می‌توانند بدون دخالت انسان کشته شوند، بیشتر نمایان می‌شوند و چالش‌های اخلاقی و قانونی را ایجاد می‌کنند که اکثر کشورها می‌گویند باید در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در جلسه‌ای با حضور سازمان‌های غیردولتی و بین‌المللی و همچنین نمایندگانی از 143 کشور گفت: «اکنون زمان توافق بر سر قوانین بین‌المللی است، استانداردهایی برای تضمین کنترل انسانی.»

وی در سخنرانی افتتاحیه خود در این کنفرانس افزود: «ما حداقل باید اطمینان حاصل کنیم که تصمیمات حیاتی در مورد اینکه چه کسی زندگی می‌کند و چه کسی می‌میرد در دست انسان‌ها باقی بماند، نه ماشین‌ها».

برای سالها بحث در سازمان ملل بدون دستیابی به نتایج ملموس گذشت. بسیاری از شرکت کنندگان در کنفرانس دو روزه در وین اعلام کردند که زمان برای اقدام به سرعت در حال اتمام است.

میرجانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، در جریان میزگردی در کنفرانس گفت: «بسیار مهم است که ما به سرعت اقدام کنیم.

وی افزود: آنچه امروز در زمینه‌های مختلف خشونت شاهد آن هستیم، شکست‌های اخلاقی در برابر جامعه جهانی است.

هوش مصنوعی در حال حاضر در میدان‌های جنگ استفاده می‌شود. دیپلمات‌ها می گویند که پهپادهای اوکراینی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی زمانی که ارتباط بین آنها و اپراتور با استفاده از تکنیک‌های پارازیت قطع شود، به مسیر خود به سمت هدف خود ادامه دهند.

ایالات متحده در این ماه اعلام کرد که در حال بررسی گزارش رسانه‌ای است مبنی بر اینکه ارتش اسرائیل از هوش مصنوعی برای کمک به شناسایی اهداف بمباران در غزه استفاده می کند.

جان تالین، یکی از محققان، می‌گوید: «ما قبلاً دیده‌ایم که هوش مصنوعی مرتکب اشتباهات کوچک و بزرگ می‌شود، از تشخیص ندادن بین توپ فوتبال و سر بدون موی داور گرفته تا مرگ عابران پیاده در جاده‌ها ناشی از اتومبیل‌های خودران».

توسعه‌دهنده نرم‌افزار و سرمایه‌گذار فناوری، در نامه‌ای رسمی گفت که قادر به شناسایی افرادی است که خارج از خطوط تعیین‌شده راه می‌روند.
وی افزود: باید در مورد اتکا به دقت این سامانه ها چه در بخش نظامی و چه غیرنظامی بسیار دقت کنیم.

دیگر خبرها

  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات