Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@08:50:34 GMT

پیام تسلیت جوادی برای درگذشت محسن سلیمانی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۶۱۴۳۲

پیام تسلیت جوادی برای درگذشت محسن سلیمانی

خبرگزاری شبستان: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت محسن سلیمانی؛ نویسنده و مترجم را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محسن جوادی با صدور پیامی درگذشت ناگهانی محسن سلیمانی؛ نویسنده و مترجم را تسلیت گفت.   متن پیام معاون امورفرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:   خبر تلخ درگذشت ناگهانی مرحوم محسن سلیمانی؛ نویسنده و مترجم پرتلاش کشورمان موجب دریغ و افسوس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌ها حضور آن مرحوم در حوزه ادبیات داستانی و نقد ادبی با توفیقات و ثمراتی همراه بود که آموزش نسل‌های تازه و علاقه‌مندان به ادبیات و معرفی آثار متعدد از ادبیات داستانی جهان به ایرانیان از آن جمله است. آثار متعدد ایشان در حوزه آموزش ادبیات همواره از جمله منابع و کتاب‌های مرجع این حوزه بوده است. همچنین تلاش‌های مرحوم محسن سلیمانی در موضوع دیپلماسی فرهنگی در سال‌های اخیر مسیری برای معرفی ادبیات کشورمان باز کرد.   اینجانب ضمن عرض تسلیتِ این ضایعه به خانواده محترم سلیمانی، بازماندگان و اصحاب فرهنگ به ویژه اهالی ادبیات، از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت

اسعد رسولی، رییس آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: قاسم رائر حجازی کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهرستان براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: مرحوم حجازی متولد سال ۱۲۹۶ بود که در سال ۱۳۱۶ به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شد و یکی از نخستین معلمان این شهر به شمار می‌آمد.

وی اضافه کرد: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: مرحوم حجازی در دوران خدمتش در تمامی مقاطع تحصیلی به تدریس مشغول بود و علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسوولیت سازمانان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید) مهاباد را نیز در کارنامه مدیرتی خود داشت.

وی اظهار کرد: از مرحوم حجازی چند تالیف شامل کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کُردی و فارسی به یادگار مانده است که هنوز به چاپ نرسیده است.

آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم حجازی با حضور گسترده مردم بویژه شاگران وی در آرامستان باغ فردوس مهاباد برگزار و مجلس ترحیم وی در مسجد مولوی این شهرستان برگزار می‌شود.

گفتنی است، مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت/ عکس
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه