Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تارنمای خبری آمریکایی 'واشنگتن اگزمینر' نوشت: 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا به شدت نگران تنش بین ترک ها و کردهای سوریه است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، واشنگتن اگزمینر افزود: وزیر دفاع آمریکا روز گذشته درباره حمله ترکیه به نیروهای کردی که آمریکا آنها را برای جنگیدن با (گروه تکفیری – تروریستی) داعش تجیهز کرده بود، ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر این گزارش، متیس درجریان سفر منطقه ای خود به جنوب آسیا از سوی خبرنگارانی که وی را دراین سفر همراهی می کنند مورد پرسش قرار گرفت و در پاسخ این سوال که آیا نگران اوضاع در شمال سوریه نیست؟ گفت: بله! بسیار نگران هستیم.
متیس افزود: اولویت ما ارتباط با ترکیه است و هردو طرف ترکیه و آمریکا با یکدیگر کار می کنند.
واشنگتن اگزمینر درادامه نوشت: وزیر دفاع آمریکا از بیان اینکه آیا آمریکا هیچگونه اعتراضی به این حمله داشته است، خودداری ورزید و بسیار مراقب بود تا بطور علنی ترکیه را دراین زمینه مورد انتقاد قرار ندهد.
این تارنمای خبری آمریکایی افزود: متیس گفت که آمریکا از مبارزان کرد از جمله YPG که علیه داعش جنگیدند، حمایت کرد و آمریکا ابراز اطمینان داد که کردها تسلیحاتی را که آمریکایی ها برای آنها فراهم کرده اند را تنها علیه داعش به کار می برند.

*** ابراز نگرانی رکس تیلرسون
واشنگتن اگزمینر در ادامه به ابراز نگرانی وزیرخارجه آمریکا دراین زمینه اشاره کرد و نوشت: رکس تیلرسون روز دوشنبه (روز گذشته) طی کنفرانس خبری در لندن گفت با اینکه آمریکا نگران اقدامات ترکیه در شمال سوریه است، اما بطور کامل متوجه حق مشروع ترکیه در دفاع از شهروندان خود در قبال عناصر تروریستی که ممکن است حملاتی را علیه شهروندان ترکیه و خاک ترکیه از سوریه صورت دهند، هست.
به گزارش ایرنا، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (دوشنبه) گفت که ترکیه پیش از آنکه حمله هوایی خود به شمال غرب سوریه را آغاز کند با آمریکا مشورت کرده و واشنگتن همچنان در این خصوص با آنکارا در تماس است.
وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اینکه ترکیه تنها عضو ناتو بود که در درون مرزهایش با تروریسم روبه رو بود، افزود: آنکارا نگرانی های امنیتی مشروعی دارد.
عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه 'عفرین' در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه برابر با 30 دی ماه آغاز شده است.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقام های ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.
دولت سوریه بارها نسبت به تجاوز نظامی ترکیه به خاک خود اعتراض کرده است.
اروپام **1302**
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟