Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، محمدرضا جهان پس از شورای آموزش‌وپرورش و در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به حضور بیش از یک هزار و ۳۰۰دانش‌آموز دختر و پسر استان سمنان در المپیادهای علمی، تأکید کرد: ۳۲۷ نفر از این تعداد در المپیاد زیست‌شناسی، ۳۲۶نفر در رشته ادبیات، ۲۳۲نفر در شیمی، ۱۲۷ نفر در رشته فیزیک، ۱۱۲نفر در شته ریاضی، ۵۲ نفر در نجوم و ۵۲ نفر در کامپیوتر نمایندگان شهرستان‌های خود در سطح استانی المپیادهای علمی سال جاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تنها ۴۳۰ دانش‌آموز استان سمنان در رشته‌های غیر آزمایشگاهی و ریاضی در دور دوم المپیادهای علمی حضور خواهند یافت، افزود: بیشترین فراوانی با ۹۳۴دانش‌آموز متعلق به رشته‌های آزمایشگاهی و ریاضی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان درباره نحوه برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور گفت: این رقابت‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم در دو بخش دختران و پسران طی مراحل شهرستانی و انتخابی استان، کشوری و نهایی برگزار می‌شود.

جهان ابراز کرد: دومین مرحله المپیادهای علمی در اردیبهشت‌ ۹۷ برگزار می‌شود و برگزیدگان در دور نهایی هم‌زمان با مرداد سال آتی باهم به رقابت می‌پردازند تا درنهایت نخبگان المپیادی کشوری شناسایی شوند.

وی افزود: در سال گذشته چهار دانش‌آموز از استان سمنان موفق به کسب رتبه‌های برتر در رشته‌های مختلف علمی شدند که نشان از استعدادهای خوب این استان درزمینهٔ المپیادهای علمی، دانش‌آموزی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان هدف از برگزاری این المپیادها را محک علمی و ارتقای داشته‌های دانش آموزان دانست و تأکید کرد: همه تلاش برگزارکنندگان این المپیادها ارتقای علمی و کشف استعدادهای برتر در سطح مدارس کشور است.

جهان با بیان اینکه رقابت های علمی همواره مورد استقبال ۱۱۰ هزار دانش آموز استان سمنان بوده است، تاکید کرد: از لحاظ کیفیت آموزش و سرانه تحصیلی خوشبختانه این استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام بخشی صبح امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی سمپاد استان یادواره شهدای دانش آموز از ۹ اردیبهشت سال جاری با شرکت بیش از ۲۰۰ نفر دانش آموز و عوامل اجرایی در سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش همدان برگزار خواهد شد.

بخشی افزود: این مسابقات در رشته‌های فوتسال (پسران)، والیبال (دختران)، تنیس روی میز (پسران و دختران) و شطرنج (پسران و دختران) برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و به مسابقات کشوری نیز اعزام خواهند شد.

کد خبر 6090676

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل