Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه علمیه خواهران زینبیه رشت با بیان اینکه نباید در شانه خاکی جاده زندگی راه برویم تاکید کرد: راه مستقیم سخت است و باریک، و باید به اهل بیت (علیهم السلام) توسل جوئیم تا از آن عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فاطمه زاداکبری، مدیر حوزه علمیه خواهران زینبیه رشت امروز (3 بهمن) در گردهمایی رابطین خواهر کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان رشت در دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه در شخصیت انسان سه چیز نقش اساسی دارد گفت: وراثت، محیط و تربیت سه عامل اصلی در شکل گیری شخصیت انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب (سلام الله علیها) جلوه ایی از ذخیره معنوی چهار شخصیت بزرگ حضرت محمد(صلی الله علیه و آله)، حضرت خدیجه و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و امیر المومنین (علیه السلام) است افزود: بدون عنایت پیامبر (صلی الله علیه و اله) و چهارده معصوم (علیهم السلام) هیچ کس به جایی نخواهد رسید.

 

زاداکبری، حضرت زینب (سلام الله علیها) را اسوه صبر معرفی کرد و اظهارداشت: مادران باید به تاسی از حضرت زینت (سلام الله علیها) صبور باشند زیرا کوچکترین ناآرامی مادر، فرزندان و محیط خانه را پریشان می کند.

 

وی مبنای زندگی را سه چیز دانست و ادامه داد: اخلاق، فقه و علوم قرآنی و تفسیر باید مبنای زندگی بوده و بین آنها توازن برقرار باشد.

 

زاداکبری با بیان اینکه دینداری باید در همه ابعاد زندگی سنجیده شود تصریح کرد: باید سیره زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) را در زندگی خود پیاده کنیم تا بتوانیم سربازان امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) را تربیت و بستر را برای ظهور ایشان مهیا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید شکر از خالق هستی را همواره بر زبان جاری کنیم افزود: اعضا و جوارح ما باید در مسیر حق باشد و به اهل بیت (علیهم السلام) تمسک جوئیم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران زینبیه رشت با بیان اینکه همه در قبال خداوند و اهل بیت (علیهم السلام) مسئول هستیم خاطرنشان کرد: باید ذکرمان یاد خدا باشد و اتصالمان به خداوند قطع نشود.

 

وی با بیان اینکه نباید در شانه خاکی جاده زندگی راه برویم تاکید کرد: راه مستقیم سخت است و باریک، و شیطان در کمین است و باید به اهل بیت (علیهم السلام) توسل جوئیم تا از آن عبور کنیم.

 

زاداکبری با تصریح اینکه اهل بیت (علیهم السلام) در سخت ترین شرایط ذکر خدا کردند تصریح کرد: باید از شیعیان به هر نحوی حمایت کنیم وگرنه اهل بیت (علیهم السلام) از ما روی بر می گردانند.

 

وی تاکید کرد: باید رضایت حق را در تمام امور زندگی خود مدنظر داشته باشیم.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب به انتشار مطلبی پیرامون ریشه کنی فقر اقتصادی در زمان حکومت امام زمان علیه السلام پرداخته که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

سلامتی یکی از نعمت‌های است که قدر آن به درستی دانسته نمی‌شود و بشر تا زمانی که از آن برخوردار است، نسبت به آن بی توجه می باشد و شاکر این نعمت بزرگ نیست. همانطور که در روایت نبوی به این حقیقت اشاره شده است: « نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَةُ[۱] دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی شود امنیت و عافیت.»

یکی از گرفتاری‌های بشر در عصر کنونی بیماری‌هایست که منشأ تعدادی از آنها دست ساز جریان‌های ضد بشری و زیست محیطی و برخی بخاطر تغییر سبک زندگی انسانها است که به همراه دیگر عوامل باعث شیوع و حتی پدید آمدن بیماری های جدیدی در بین انسانها شده است.

در عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به خاطر پیشرفت علم از یک طرف و نابودی جریان‌های ضد بشری و تصحیح سبک زندگی انسانها در امور مادی و معنوی باعث افزایش طول عمر انسانها خواهد شد و امید به زندگی در آن عصر، به شدت افزایش می یابد. همانگونه که از امیرالمؤمنین(علیه السلام) نقل شده است: « فیَبْعَثُ المهْدِیُّ (علیه السلام) اِلی أُمَرَائِهِ بسائرِ الأمْصارِ بالعَدْلِ بینَ النَّاسِ و یذهب الرّبا و الزّنا، و شرب الخمر و الرّیاء، ...و تطول‏ الأعمار[۲] پس مهدی (علیه السلام) فرماندهان خود را به سائر شهرها می‌فرستد و دستور رعایت عدل در بین مردم ... و ربا و زنا و شراب خواری و ریا از بین می رود ...و عمرها طولانی شود.»

در نتیجه عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، عصر سلامتی و طول عمر انسان است تا در سایه این عمر طولانی خویش، به بندگی خدا پرداخته و بشر زندگی عاری از ناخوشی‌ها را تجربه بنماید.

پی نوشت:

[۱]. ابن بابویه، محمد بن علی، الخصال، جامعه مدرسین - قم، چاپ: اول، ۱۳۶۲ش، ج‏۱ ؛ ص۳۴.

[۲]. مقدسی شافعی سلمی، یوسف بن یحیی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر (عج)، مسجد مقدس جمکران، سوم، ۱۴۲۸ ه.ق، ص۲۱۱

دیگر خبرها

  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است