Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@02:15:58 GMT

دلیل اخراج ربات فروشنده چه بود؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۶۷۱۴۸

دلیل اخراج ربات فروشنده چه بود؟

رکنا: ربات فروشنده که در سوپرمارکت مشغول به کار بود به دلیل بی کفایتی اخراج شد.

یک ربات که در یک سوپر مارکت محلی کار می کرد، تنها پس از یک هفته کار در فروشگاه به علت بی‌کفایتی اخراج شد.

به گزارش میرور، استخدام این ربات که "فابیو" نام دارد، بخشی از آزمایش یک برنامه توسط "BBC" بود تا ببیند آیا ربات‌ها می‌توانند با مشتریان در فروشگاه تعامل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فابیو در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شیک" مارگیوتا"(Margiotta) واقع در ادینبرو، مرکز اسکاتلند، قرار گرفت. وظیفه این ربات این بود که با مشتریان با سلام و احوالپرسی و شوخی ارتباط برقرارکند و همچنین به آنها در پیدا کردن محصولات مورد نظرشان کمک کند.

النا مارگیوتا که به همراه پدرش این فروشگاه‌ها را اداره می‌کند گفت: تصور ما این بود که عملکرد این ربات عالی خواهد بود و ما قصد داشتیم تا به مشتریان نشان دهیم که همیشه مایل به انجام کارهای هیجان انگیز و جدید هستیم.

فابیو که توسط دانشگاه "هریوت وات" طراحی شده و نام رسمی آن "ربات فروشنده" است، برای مقابله با سر و صدای محیط فروشگاه نیز تلاش می کرد.

این ربات در هیچ کدام از کارهای فروشگاه توانایی رقابت با انسان را نداشت. به عنوان مثال: به هنگام توزیع "تسترهای غذا"، قادر به مطابقت با همکاران انسان خود نبود. پس از 15 دقیقه ایستادن در راهرو فروشگاه تنها توانست به دو مشتری نمونه غذا برای تست دهد. این در حالی است که همکاران انسان این ربات توانستند در این مدت زمان، به 12 نفر از مشتریان ارائه خدمات کنند.

لوئیزا گفت: وجود این ربات از تعداد مشتریان این فروشگاه کاست.وی ادامه داد: به نظر می‌رسید که مردم نسبت به این ربات امتناع ورزیدند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما با این ربات "محدودیت حرکتی" آن بود. فابیو قادر نبود تا همه فضای فروشگاه را گشته و مکان دقیق محصولات مورد نظر مشتریان را به آنها اعلام کند.

در عوض، فقط موقعیت کلی محصولات را به مشتریان اعلام می‌کرد. به عنوان مثال او فقط می‌گفت: "پنیر در یخچال است!" که برای مشتریان کمک کننده نبود.نکته جالب راجع به اخراج این ربات این است که زمانی که به فابیو اعلام شد که می‌تواند فروشگاه را ترک کند، پرسید: آیا از دست من عصبانی هستید؟ برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزدی چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس تهران + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # سرقت ، اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • ثبت بیش از ۲۰۰ پایش از بازار مینوشهر
  • فیلم سرقت میلیاردی از فروشگاه موبایل‌فروشی در تهران
  • اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در ۱۰۰ فروشگاه نوشهر
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • دزدی چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس تهران + ویدئو
  • بازدید ابدالی از «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا
  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)