Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بر اساس گزارشي‏ موسوم به گزارش شاخص‌هاي علمي و مهندسي از آمريکا، براي اولين بار چين توانست از لحاظ تعداد مجموع مقالات علمي چاپ شده‏، از آمريکا سبقت بگيرد. اين اطلاعات آماري نشان دهنده حرکت سريع چين در حوزه توليد علم در طول چند دهه اخير است.
العالم ـ آسيا
به گزارش پايگاه خبري ساينس، بر اساس اين گزارش، آمريکا بر اساس بسياري از معيارهاي علم و فناوري هنوز هم در رتبه نخست قرار دارد؛ اما اين پيشروي در برخي از زمينه‌هاي مهم تضعيف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين گزارش که توسط بنياد ملي علوم در آمريکا منتشر مي‌شود،‏ اطلاعات به دست آمده از ردگيري شاخص‌هاي پرتعداد دستيابي به موفقيت‌هاي علمي در سراسر کشور را در يک جا جمع مي‌کند. در بين تمام آمارهاي ارائه شده‏، پيشگيري چين در تحقيقات علمي مهم‌ترين و نگران‌کننده‌ترين اطلاعات آماري براي جامعه علمي آمريکا محسوب مي‌شود.
در سال 2016 ميلادي چين 426000 مطالعه علمي را منتشر کرد که حدود 18.6 درصد از مجموع مقالات منتشر شده در جهان است و براي اولين بار آمريکا با انتشار 409000 مقاله علمي در جايگاه دوم قرار گرفت.
البته اين فاصله چندان زياد نيست و آمريکا هنوز هم در آمار ارجاعات علمي به مقالات در رتبه اول قرار دارد.
به گزارش ايرنا بنابر گزارشپايگاه خبري ساينس، طبيعتا با توجه به اين که هر جامعه‌اي داراي نقاط قوت و ضعف مختص به خود است‏، پيشي‌گرفتن چين از آمريکا در تمام حوزه‌هاي علوم نبوده است. براي مثال محققان آمريکا و اتحاديه اروپا تعداد بيشتري از مقالات علوم زيستي را تدوين مي‌کنند؛ در حالي که چين در حوزه تحقيقات مهندسي عملکرد بسيار خوبي دارد.
از منظر سرمايه‌گذاري در حوزه تحقيق و توسعه، آمريکا با سرمايه‌گذاري 496 ميليارد دلاري سهم 26 درصدي از مجموع جهاني را به خود اختصاص داده و در مقام اول قرار دارد. کشور چين نيز با 408 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري و سهم 21 درصدي از مجموع جهاني در مقام دوم قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

اهم بیانات رهبر انقلاب را در ادامه می خوانید؛

*تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است.

*تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.

* غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

این خبر تکمیل می شود...

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901675

دیگر خبرها

  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/ صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • اوسمار هدیه نکونام را پس فرستاد | جنجال برای هیچ ؛ فرصت برای سبقت بزرگ سرخ ها از دست رفت | پرسپولیس صفر - سپاهان صفر
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • افشای صحبت‌های محمد صلاح در درگیری با کلوپ
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان