Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@03:00:48 GMT

باید فرهنگ سازمانی در فرودگاه‎ها متحول شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۶۹۱۸۵

باید فرهنگ سازمانی در فرودگاه‎ها متحول شود

تین‌نیوز | 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سومین کارگاه آموزشی مدیران ستادی و فرودگاهی بر تحول فرهنگ سازمانی متحول با تمرکز اصلی بر اخلاق‎مداری و بهبود دیدگاه کارکنان به سازمان تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ‎ ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت اله مه آبادی در افتتاحیه سومین کارگاه آموزشی مدیران شرکت با موضوع «رهبری تحول در سازمان ‎ ها» ضمن اشاره به کاهش پروازهای عبوری، عنوان کرد: اکنون با تهدیدهای بودجه ای مواجه هستیم که یکی از آنها تکمیل سامانه ‎ های کمک ناوبری و نظارتی کشور عراق است که بتواند سه سال آینده به پروازها ارائه سرویس دهد و کنترل پروازها را برعهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه ‎ ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با وجود مسائل پیش آمده، در چند ماه اخیر شاهد اتفاقات خجسته و قابل تحسینی بوده ‎ ایم، افزود: چند ماه پیش کشورهای متحد چهارگانه یعنی امارات، عربستان، بحرین و کویت آسمان خود را بر قطر بستند و وقتی کشور قطر از ما کمک خواست ظرف 10 ساعت 200 مکاتبه رسمی انجام و کارکنان اداره کل کنترل ترافیک هوایی دستورالعمل ‎ ها را بازنگری کردند و جریان ترافیکی جدیدی را تحلیل کردند و بعد کنترل را برعهده گرفتند. کارکنان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی نیز فشار کاری سنگینی را تحمل کردند و سکتور جدید ایجاد کردند که این کار تیمی بزرگی بود که اعتبار زیادی را برای ایران به همراه آورد.

مه آبادی در تشریح توفیق بزرگ شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در رفع بحران قطر گفت: معاونت عملیات هوانوردی و اداره کل کنترل ترافیک هوایی در سطح عملیاتی به موقع تصمیم ‎ گیری و اجرا کردند درحالی ‎ که در روزهای تعطیلات رسمی بودیم و کمک گرفتن از نیروهای خارج از شرکت بسیار سخت بود.

وی افزود: اتفاقی که توسط معاون امور هوانوردی و مدیرکل کنترل ترافیک هوایی رخ داد می ‎ تواند یک کیس مدیریتی مهمی برای کشور باشد و به سازمان های دیگر ارائه شود. این اقدام فرخنده مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت و وزیر راه و شهرسازی نیز در نامه ‎ ای به رئیس جمهور سه فاکتور "پیش ‎ بینی آینده"، "اوج تعهد و مسئولیت ‎ پذیری" و "اوج حرفه ‎ ای گری" را به عنوان عوامل اصلی این توفیق عنوان کرده است.

مه آبادی گفت: کارکنان اداره کل کنترل ترافیک هوایی که وظیفه ارائه سرویس کنترل را برعهده دارند ناچار بودند سرویس تقرب را هم انجام دهند و تمام مسئولیت 200 پرواز در گره ‎ های ترافیک را مستقیما برعهده گرفتند.

مه آبادی تاکید کرد: تغییرات اخیر، گسترده و مردافکن است و همه باید در نقطه عمل تصمیم ‎ گیری کنند و به دنبال ایجاد تحولات بنیادین در سازمان باشند چون دیگر نمی ‎ توان با شیوه قدیم سازمان را اداره کرد. باید توانمندسازی کارکنان و دادن امکان عملکرد مستقل به آنها اساس کار قرار گیرد تا عملکرد سازمان ارتقا یابد و برای تحقق این امر باید به نوآوری و نهادسازی روی آوریم.

وی همچنین به اجرای طرح ASQ (ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی) در فرودگاه ‎ های مشهد و مهرآباد اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح و نتایج آن حتی مورد تحسین شرکت ‎ های معتبر خارجی قرار گرفته است.

مه آبادی تصریح کرد: اتفاقی که در حوزه هوانوردی و ASQ افتاده است توسط افرادی رخ داده که از نظر اخلاقی نیز بهترین افراد سازمان هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تحول فرهنگ سازمانی شرکت فرودگاه ‎ ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باید در راستای توسعه اخلاق و ایجاد انگیزه در کارکنان عمل کنیم که این امر نیازمند ایجاد نوعی رهبری الهام بخش است که ارتباط خوبی با کارکنان دارد. به این منظور مدیران باید به گونه ‎ ای با کارکنان خود ارتباط برقرار کنند که بر عواطف، احساسات و علایق فردی و جمعی آنها تاثیر بگذارند.

سومین کارگاه آموزشی مدیران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صبح امروز، 3 بهمن 1396 در تهران آغاز شده است و 5 بهمن به کار خود پایان می ‎ دهد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت. رضا نصیری گفت: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است. او افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد. فرماندار گناباد گفت: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است. نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، افزود: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است