Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز ولادت حضرت زینب(س) بهانه‌ای است برای یاد از یکی از اقشار زحمت‌کش جامعه که علی‌رغم مشکلات فراوان با بیماران همدرد و با شادی آنان شاد و با غم آنان غمگین می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ملایری‌ها؛ روز ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) به نام پرستاران گره‌خورده است، روزی که هرچند یک‌بار یادی شود از قشری زحمت‌کش که روز و شب مشغول خدمت‌رسانی به انسان‌ها هستند، کسانی که با شادی بیماران شاد با ناراحتی آنان غمگین می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز بهانه‌ای است که یادی شود از افرادی که علی‌رغم مشکلات و سختی‌های فراوان شغل پرستاری عاشقانه مشغول خدمت‌رسانی به بیماران و انسان‌های هستند.

به مناسبت روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار خبرنگار ما به سراغ یکی از پرستاران جوان ملایری رفته و با وی گفت‌وگویی داشته که توجه شمارا به آن جلب می‌کنیم.

ملایری‌ها: خودتان را معرفی کنید؟

 بهاره رضایی هستم، پرستار بخش مراقبت‌های ویژه که مدت سه سال است که به این شغل مشغول هستم.

ملایری‌ها: چه شد که پرستار شدید؟

به خاطر عشق به خدمت به مردم؛ من از دوران کودکی به این شغل علاقه‌مند بودم و به همین خاطر مسیر زندگی‌ام را در این شغل قراردادم هرچند اوضاع بازار کار این شغل در زمان کنکور میز بی‌تأثیر نبود.

ملایری‌ها: پرستاری را از مشاغل سخت می‌دانند به نظر شما مهم‌ترین سختی‌های این شغل چیست؟

پرستاری یکی از مشاغل پراسترس و پر مشکل است که سختی‌های زیادی همراه دارد. دیدن درد و رنج بیماران و همراهان آن‌ها بسیار دردآور است، به‌خصوص برای من که در بخش ویژه‌کار می‌کنم. بیدار بودن در شیفت‌های شب، روزهای تعطیل سرکار بودن آمادگی همیشگی برای شرایط بحرانی، برخورد نزدیک با تمامی قشرهای جامعه در سخت‌ترین شرایط زندگی آن‌ها و آرامش دادن به آن‌ها را می‌توان از دیگر سختی‌های پرستاری عنوان کرد.

ملایری‌ها: مهم‌ترین لذتی که این شغل دارد چیست؟

مهم‌ترین لذت این شغل نجات دادن جان یک انسان و دیدن خوشحالی خانواده آن‌ها است. دیدن به دنیا آمدن نوزاد در اتاق عمل و دعا کردن بیمار در حق پرستار نیز بسیار لذت‌بخش و دل‌نشین است.

ملایری‌ها: سخت لحظه کاری یک پرستار به می‌تواند باشد؟

دیدن وقت بیمار آن‌هم بعد از چندین روز تلاش بی‌وقفه برای آن از سخت‌ترین لحظات کاری برای هر پرستار است. مواجهه با خانواده بیمار و دیدن بیماری کودکان معصوم نیز بسیار سخت است.

ملایری‌ها: اگر بخواهید پرستاری را در بک جمله تعریف کنید چه می‌گویید؟

پرستار در یک جمله یعنی ایثار و وجدان بیدار

ملایری‌ها: مهم‌ترین انتظاری که از مسئولین به‌عنوان یک پرستار دارید، چیست؟

 انتظاری که از مسئولین دارم توجه بیشتر به قشر پرستاری، کاهش فاصله و تبعیض بین اقشار درمانی، تأمین بیشتر نیروی انسانی جهت کاهش اضافه‌کار اجباری رو پرداخت معوقات پرستاران است.

ملایری‌ها: پرستاران در ایران به نام عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) گره‌خورده‌اند، این موضوع چه حسی به شما می‌دهد؟

حضرت زینب(س) اسوه صبر و مقاومت و پرستار انقلاب حسینی بودند، عجین بودن نام پرستار با حضرت زینب باعث بالا رفتن صبر و انگیزه پرستاران می‌شود. پرستاران در مواقع سخت به این بانوی بزرگوار متوسل می‌شوند.

ملایری‌ها: مهم‌ترین ویژگی‌های یکی پرستار خوب به نظر شما چیست؟

پرستار خوب باید دارای علم به‌روز پرستاری، مهارت بالینی بالا، وجدان کاری، صبر و تحمل زیاد، دلسوزی و عشق به هم نوع داشته باشد. با توجه به سخت بودن شغل پرستاری هرکدام از این ویژگی‌ها در جایگاه خود بسیار مهم هستند.

ملایری‌ها: شما در شیفت‌های مختلف در کنار بیماران حضور دارید و این بسیار خسته‌کننده است،تابه‌حال این موضوع باعث عصبانیت شما شده است؟

این موضوع باعث عصبانیت من نمی‌شود؛ اما گاهی اوقات انتظارات و توقعات بیش‌ازحد همراهان که خارج از توان یک پرستار است باعث کاهش انگیزه و ناامیدی در من می‌‎شود که با یادآوری بهبودی بیمار و احساس مسئولیت در برابر نجات جان بیماران، دوباره انگیزه تلاش را در من زنده می‌شود.

ملایری‌ها: از حقوقتان راضی هستید؟

با توجه به حجم کار و سختی این شغل، حقوق و مزایای آن مناسب نیست و هرچند حتی باوجود عدم پرداخت ماه‌ها معوقات پرستاران، آن‌ها باجان و دل‌مشغول خدمت‌رسانی هستند.

ملایری‌ها: سخن آخر

 در آخر از شما که در این روز به یاد قشر پرستار بودید تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است، گفت: سرمنشأ موج بیداری در میان دانشجویان آمریکایی انقلاب اسلامی است - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی که صبح امروز با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد، با تبریک فرارسیدن روز معلم اظهار کرد: در آستانه دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت متفکر و اندیشمند و اسلام شناس نامی این عصر مرحوم شهید مطهری هستیم که این روز به حق روز معلم نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری یکی از ذخایر علمی کشور و از اساتید فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن بود و آثار بسیاریدر موضوعات مختلف نگاشته است و تأمل عمیق در مسائل مختلف اندیشه اسلامی را در بیانات و کلمات زیبایی بیان فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: روز معلم روز بسیار مهمی است، در مکتب آسمانی اسلام شاید موضوعی مهمتر از مسأله علم نداشته باشیم، اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد به خوبی جایگاه علم در دین مبین اسلام را مشخص نموده است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به آیاتی از سوره علق تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِی خَلَقَ،خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ ... آیات نورانی قرآن مکتب تعلیم و تربیت اسلامی را به زیبائی هرچه تمام ترسیم کرده است و به تناسب اهمیت علم برای سعادت بشر، جایگاه معلم نیز روشن و مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد:علم هنگامی که در ظرف انسان مومن قرار گیرد مثل یک مشعل نورانی است که راه تاریک زندگی هر انسانی را روشن می کند؛ پیامبر اکرم(ص) فرمود: "إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما" من معلم برانگیخته شده‌ام و ائمه اطهار و بزرگان دین نیز هر یک معلمانی برجسته و راهنمایانی بسیار شایسته بوده‌اند.

رئیس دیوان عالی کشور: نظارت الکترونیکی بر محاکم را محور کار قرار دادیم

وی تصریح کرد: معلم حق فراوانی به گردن همه دارد و ‌‌تاثیر گسترده‌ای در تشکیل ساختار شخصیت انسان دارد به گونه‌ای که یک فرد در طول دوران تحصیل از پیش‌دبستانی تا دانشگاه در ارتباط مستقیم با معلم قرار دارد و این معلم است که می تواند شخصیت وجودی انسان را بسازد.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد:  امیرالمومنین (ع) می‌فرماید: "کسی که یک حرف به من بیاموزد من را بنده خودش کرده است" این سخن به روشنی جایگاه علم و معلم را در اسلام نشان می‌دهد، مقام معلم مقام والایی است  و معلمان وارثان انبیاء شمرده می‌شوند.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: حوادث اخیر در قلب کشورهای غربی توسط دانشجویان دانشگاه‌های دنیای غرب و برخی کشورهای اروپایی در دفاع از مردم مظلوم غزه نشان داد که وجدان مراکز علمی، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بیدار شده است و نمی‌توانند در برابر جنایت‌ها، وحشی‌گری، نسل‌کشی وآدم‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین سکوت کنند.

وی ادامه داد: موج بیداری در میان دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم غزه به گونه‌ای است که رژیم غاصب صهیونیستی با صرف هزینه‌های بسیار و ‌آمریکا با اتخاذ سیاست‎های پنهانش نتوانسته‌اند؛ این اعتراضات و موج بیدار باش و آگاهی را سرکوب کنند، موجی که سرمنشأ آن انقلاب اسلامی است؛ روزی که امام راحل (ره) فرمودند انقلاب صادر می‌شود،  معنی و مفهوم آن را در اعتراضات اخیر دانشجویان  آمریکا مشاهده می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: دنیا در ظلم و ستم باقی نخواهد ماند و ان شاءالله با آمدن منجی حقیقی ، عدل و داد به دست منجی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین روز کارگر را به کارگران عزیز و زحمت‌کش که یکی از ارکان تاثیرگذار در رشد ‌و پیشرفت کشور هستند تبریک گفت و افزود: اگر قشر کارگر نباشد؛ قطعاً زندگی مختل خواهد شد، روز کارگر را به کارآفرینان و کارگران که با تولیدات خود گام های پیشرفت کشور را در عرصه اقتصادی استوارتر نموده اند؛ تبریک و تهنیت می گویم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به جایگاه کارگر در اسلام  تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) 1400 سال پیش دست کارگر را بوسید و این نمادی از اهمیت جایگاه کار و‌کارگر در اسلام است که نمونه ای از آن  را در هیچ کجا نمی‌توانید پیدا کنید.

به گزارش تسنیم، گزارش پرونده‎های اصراری حقوقی در جلسه امروز هیأت عمومی با موضوع عسرو حرج زوج و زوجه در خصوص طلاق، مورد بررسی قرار گرفت؛ که رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به تشکیل کارگروه خانواده در دیوان عالی کشور از قضات حاضر در جلسه خواست ضمن آسیب شناسی پرونده‌های طلاق، راهکارهای خود را در این زمینه ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • کنعانی: آهِ کودکان و زنان غزه وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده است
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است