Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه اثر حفظ وحدت در جامعه از بمب اتم هم قوی‌تر است، گفت: اختلاف طبقاتی سبب بیچاره شدن مسلمانان شده و مسلمانان را به هلاکت می‌کشاند. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، و به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن اظهار کرد: پیامبران و اوصیا از جانب خداوند آمده‌اند تا انسان‌های متدین را بر حفظ وحدت سوق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه 210 را تلاوت کرد و افزود: آیات قبلی حفظ وحدت مسلمانان را برای جلوگیری از نفوذ دشمنان لازم می‌دانست و همچنین بیان می‌داشت با از دست رفتن وحدت، شخصیت مسلمانان و دین اسلام به مخاطره می‌افتد، آیه‌ای که امروز تلاوت کردیم نیز در رابطه با وحدت است ولی با الفاظی متفاوت.

رییس حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: الفاظ متفاوت قرآنی و بیان یک معنای مشترک نشانه اعجاز قرآنی است؛ آیه 210 تأکید آیات قبلی است و به گونه‌ای اعتراض آمیز بر حفظ وحدت مسلمانان تأکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ وحدت به واسطه توجه و سازندگی با یکدیگر است و اگر چنین نباشد اختلاف طبقاتی سبب بیچاره شدن مسلمانان می‌شود؛ اختلاف طبقاتی مسلمانان را به هلاکت می‌کشاند.

مظاهری ابراز کرد: این آیه از لحاظ تأکید معنوی کم نظیر است، قرآن در آیات متعدد ولی به شکل‌های مختلف به واسطه بازداشتن از گناهان اجتماعی مثل غیبت کردن، تهمت زدن و شایعه پراکنی بر حفظ وحدت تأکید داشته است.

وی تصریح کرد: پیامبران و اوصیا از جانب خداوند آمده‌اند تا انسان‌های متدین را بر حفظ وحدت سوق دهند، البته در حال حاضر این مأموریت بر عهده روحانیت است؛ آیه‌ای که تلاوت کردیم بیان می‌دارد امکان تجسم یافتن خداوند و ملائکه وجود ندارد پس به سخنان رهبران دینی توجه داشته باشید.

این استاد اخلاق تبیین کرد: وای اگر در بین مسلمانان اختلاف ایجاد شود، چه در تعداد جزئی و چه در تعداد کثیر، اختلاف در خانه بین زن و شوهر و حتی بین والدین و فرزندان خطرناک است چه برسد در جامعه.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیامبران و اوصیای ایشان بر حفظ وحدت تأکید بسیار زیادی داشته‌اند، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) نیز در روایات متعددی بر حفظ وحدت بین مسلمانان تأکید داشته‌اند و تاریخ بیان می‌دارد حفظ وحدت لازم است؛ حفظ وحدت برای نظام جمهوری اسلامی از هر چیزی لازم‌تر و اثرش از هر بمب اتمی قوی‌تر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم

نماز جماعت توسط بیش از ۵۰۰۰ نفر از تظاهرات کنندگان حامی فلسطین در قلب آمریکا، واشنگتن دی سی اجرا شد./ مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟ نمی‌شود؟
  • تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد