Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@21:24:08 GMT

واکنش سازمان ملل به بازداشت سامی عنان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۷۷۶۴۵

واکنش سازمان ملل به بازداشت سامی عنان

سازمان ملل متحد به حوادث ایجاد شده اخیر پیرامون انتخابات ریاست جمهوری مصر واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به بازداشت یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر، خواستار برگزاری انتخاباتی «آزاد» و «سالم» در این کشور شد.

سازمان ملل متحد به حوادث ایجاد شده اخیر پیرامون انتخابات ریاست جمهوری مصر واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر اعلام شبکه المیادین، سخنگوی دبیر کل «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه در واکنش به بازداشت یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مصر اظهار داشت، این سازمان امیدوار است انتخابات پیش روی مصر در جوی «سالم» و «آزاد» برگزار شود.

نیرو‌های مسلح مصر عصر امروز در بیانیه‌ای از بازداشت «سامی عنان»، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش مصر و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

در این بیانیه آمده است، عنّان مرتکب جعل اسناد رسمی برای درج نام خود در فهرست اطلاعات رأی‌دهندگان شده است که این امر بر خلاف قوانین و ضوابط مربوط به نظامیان است. علاوه بر آن، بیانیه سامی عنان برای اعلام تصمیم خود جهت نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، تحریکی آشکار علیه نیرو‌های مسلح با هدف ایجاد اختلافات بین این نیرو‌ها و مردم محسوب می‌شود.

پیش از این نیز «احمد شفیق»، آخرین نخست وزیر دوران «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر تحت فشار‌های دولت حاکم مجبور به عقب نشینی شد و از نامزدی انتخابات کناره گیری کرد.

انتخابات ریاست جمهوری مصر در داخل کشور به مدت سه روز (۲۶ تا ۲۸ مارس) برگزار خواهد شد. قرار است این انتخابات همچنین در خارج از کشور در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مارس برگزار شود.

ژنرال «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر برای دومین بار جهت نامزدی در این انتخابات اعلام آمادگی کرده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Fju

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید