Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@02:44:55 GMT

توافق ایران و عراق برای واحدسازی دو میدان نفتی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۷۹۴۱۵

توافق ایران و عراق برای واحدسازی دو میدان نفتی

به گزارش جهان نيوز، منوچهری معاون شرکت ملی نفت در حاشیه بازدید از نمایشگاه انرژی در جمع خبرنگاران درباره جزییات ۴۰ بسته پروژه مناقصه‌ای در مناطق نفت خیز جنوب در نفت مرکزی و فلات قاره، اظهار کرد: اسناد مناقصه توسط سه شرکت تهیه شده که الان در حال بازبینی است تا برای مناقصه آماده شود و در مجموع رقم این بسته ها به پنج تا هفت میلیارد دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  وی با بیان اینکه فهرست بلند پیمانکاران صاحب صلاحیت توسط معاونت فناوری تهیه شده است، افزود: این فهرست برای ما ارسال می شود تا آن ها را تبدیل به لیست کوتاه برای هر پروژه کنیم. امیدواریم که از ابتدای سال جدید بتوانیم مناقصات این ۴۰ پروژه را همزمان یا پشت سرهم با فاصله زمانی نزدیک شروع کنیم.

معاون شرکت ملی نفت با اشاره به وضعیت میادین غرب کارون نیز، تصریح کرد: غرب کارون، هم آزادگان و هم یادآوران در حال تکمیل و اجراست و طبیعتا بحث توسعه این پروژه هاست.

منوچهری افزود: در میدان یاران داریم با پرشیا در حال مذاکره هستیم و توافق کردیم که فاز نهایی قرارداد را امضا کنیم و منتظر طرح تکمیلی آنها هستیم، چرا که یک مرحله کارشان را ارائه کردند و دوباره باید این طرح را بررسی کنیم.
به گفته وی، در میدان یادآوران نیز مذاکرات با شرکت سن اوپک چین در حال انجام است و به نظر می رسد در این منطقه هنوز مناقصه شروع نشده و در آزادگان هم مناقصه در جریان است.

معاون شرکت ملی نفت ایران در ادامه اظهارکرد: مذاکرات لایه نفتی جلو رفته و پیشرفت خوبی داشتیم، اما با توجه به تملک شرکت ملی سراسری توتال، یک مقدار ابهامات است که کار ما را پیچیده کرده است.

منوچهری در این باره توضیح داد: شرکت توتال عقب نکشیده است، بلکه خود شرکت ملی نفت به این نتیجه رسید که جزییات کار باید دقیق تر مشخص شود، چون توتال در آن طرف هم در میدان حضور دارد و این یک مقدار ابهام ایجاد می‌کند.

وی در مورد میادین مشترک ایران و عراق و توان رقابتی شرکت های طرف ایران با شرکت های طرف عراقی که شرکت های بزرگ دنیا از جمله شل، توتال و ... هستند، گفت: فعلا آنها یک بحث را باز کردند و تا به انجام برسد و مناقصات نتیجه نهایی بدهد، زمان می برد. شرکت ملی هم روی این میادین برنامه دارد و خوشبختانه حداقل ما در میادین غرب کارون از طرف عراقی مان عقب نیستیم و برای آینده هم برنامه داریم.

منوچهری اضافه کرد: در عین حال ما با عراق در برخی میادین همکاری داریم که توافق روی واحدسازی دو میدان کوچک در خرمشهر انجام شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتا آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در ادامه آمده است: طرح کهاب (جمع آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

این بیانیه می‌افزاید: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه‌شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه