Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شنبه گفت: احساس می‌کنم برای جلوگیری از مهاجرت مردم و انجام این کار بزرگ و مشقت‌بار شهرداری تنها است و کمکی که سازمان شهرداری می‌شود جوابگوی شهر و خواسته‌های شهرداری نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسپاس شهر شُنبه به سبب وقوع زلزله ویرانگر فرودین ماه سال 1392 تمام زیرساخت‌های آن به‌کلی ویران شد و این ویرانی‌ها زمینه مهاجرت مردم را از شهر فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انجام بازسازی شهر فعالیت‌هایی هرچند انجام شد اما این فعالیت‌ها آن‌چنان نبود که مردم را برای بازگشت به شهر ترغیب کند. با ابوالقاسم درویشی شهردار جوان شُنبه که تنها ۳ ماه از دوره‌ی فعالیت او در شهرداری شُنبه می‌گذرد درباره بازسازی شهر به گفتگو نشستیم:

لطفا بیوگرافی از فعالیت خود را برای خوانندگان ما بیان کنید؟

بنده ابوالقاسم درویشی شهردار فعلی شهر شُنبه، کارشناس علوم سیاسی از سال 1384 در شهرداری برد خون به‌عنوان کارمند مشغول به فعالیت شدم و در پست‌های مختلف ازجمله کارشناس حقوقی، خدمات شهری، فضای سبز، معاونت اجرایی و حقوقی شهرداری نیز سابقه فعالیت دارم. از سال 1394 هم به‌عنوان شهردار برد خون در این شهرداری به فعالیت مشغول بودم و از تاریخ 13/5/96 هم از سوی شورای اسلامی شهر شُنبه به‌عنوان شهردار مشغول به کار شدم.

به نظر شما مدرک تحصیلی تان تأثیری درروند کارهای اجرایی شما ندارد؟

البته تجربیات حضور در پست‌های مختلف شهرداری کمک بزرگی برای بنده بود که تا بدین جا توانسته‌ام در کارهایم موفق باشم، البته فعلاً مشغول ادامه تحصیل در رشته کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری نیز هستم که امیدوارم با تکمیل شدن تحصیلات و با استفاده از تجربیات کار در پست‌های قبلی بتوانم روند موفقیت‌آمیزی در کارهای شهرداری را دنبال کنم.

برداشت شما از شهر شُنبه از زمان ورود به شهر چه بود؟

در اولین روزهای ورود بنده به شهر شُنبه بازدیدی از تمام نقاط شهر داشتم، متأسفانه در بحث مبلمان شهری ضعف‌های بسیاری در کار وجود دارد و ورودی شهر هم درشان شهر شنبه نیست و بسیار نازیبا به نظر می‌رسد و در داخل شهر هم نزدیک به 80 درصد کوچه خاکی و عملاً غیرقابل تردد برای عابران پیاده است و برای این کار نیازمند حمایت مردم و عقب‌نشینی آن‌ها برای تعریض و آسفالت کوچه‌ها هستیم.

عمده‌ترین مشکلات شهرداری شُنبه بر سرانجام برنامه‌ها چیست؟

نبود درآمد پایدار برای شهرداری شُنبه عمده‌ترین مشکل بر سر اجرای برنامه‌های شهرداری است و هر شهرداری که نتواند یک درآمد پایدار برای خود تعریف کند نمی‌تواند در آینده رشد داشته باشد؛ که برای این کار هم تدابیری هم اندیشیده شده است.

مهاجرت شهروندان از شهر شُنبه به دلیل وقوع حادثه تلخ زلزله 92، زنگ خطری برای شهر به شمار می‌رود و همه‌ی مسئولین شهر باید با همیاری خود و کمک به شهرداری در جهت بازسازی زیرساخت‌های اصلی شهر، جلو این مهاجرت و خروج از شهر را بگیرند و بنده احساس می‌کنم برای جلوگیری از مهاجرت مردم و انجام این کار بزرگ و مشقت‌بار شهرداری تنها است و کمکی که سازمان شهرداری می‌شود جوابگوی شهر و خواسته‌های شهرداری نیست و همت بلند مسئولین در کمک به شهرداری را می‌طلبد.

در بحث گردشگری شهری و با توجه به وجود نقاط گردشگر پذیر در شهر شُنبه که تاکنون مغفول مانده است و یکی از راهکارهای مؤثر برای ایجاد یک درآمد پایدار برای شهر به شمار می‌رود.

توان شهرداری شُنبه برای تملک زمین‌های در محدوده تعریض کوچه‌ها و آسفالت معابر بسیار کم است و همت بلندی را برای واگذار شدن قسمتی از زمین‌های دولتی در محدوده شهر وجود دارد، می‌طلبد و اگر انجام این طرح تسریع پذیرد مطمئناً رضایت خاطر شهروندان را به دنبال دارد.

تعامل بین ادارات شهر شُنبه را برای انجام امور جاری چگونه ارزیابی می‌کنید؟

از روی که این سمت را قبول کردم با جستجویی که در شهر داشتم دریافتم که تعامل بین ادارات شهر و شهرداری از بین رفته است که برای این کار سعی کردم این تعامل را بازسازی کنم، در اولین جلسات با اداراتی که با شهرداری به‌طور مستقیم رابطه دارند جلسات متعددی برای تسریع در امور برگزار شد. هرچه این تعامل با ادارات شهر بیشتر شود روند بازسازی شهر هم زودتر به خط پایان نزدیک می‌شود.

به‌عنوان شهردار جدید شُنبه چه قول‌هایی به مردم می‌دهید؟

انشا الله تا پایان سال 5000 مترمربع پیاده‌روسازی انجام خواهد شد، تشریفات قانونی جهت آسفالت کوچه‌ها به‌طور کامل انجام می‌شود و به مردم شنبه قول می‌دهیم که تا پایان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر شُنبه به‌عنوان شهر بدون کوچه‌های خاکی نام بگیرد. در بحث ترافیکی شهر نیاز به اصلاح تقاطع‌های هندسی دارد و متأسفانه تابلوهای تعیین مسیر وجود ندارد و در آینده‌ای نزدیک این نواقصت برطرف خواهد شد.

با قول‌هایی که از پیمانکار پارک ورودی شهر گرفته شد انشا الله تا نوروز این پارک به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد، پارکی که چندین سال با مشکل معارض مواجه بود و پس‌ازآن هم عملیات ساخت آن به‌کندی پیش رفت، کاشت چمن و روشنایی و نصب مجموعه وسایل بازی‌های کودکان در آن تا نوروز امسال صورت می‌گیرد.

در بحث روشنایی معابر اقدامات مؤثری صورت گرفته است که تکمیل روشنایی بلوار امام خمینی شامل 11 پایه آرایشی 9 متری در بلوار در چند روز آینده نصب می‌شود تا روشنایی این بلوار هم به‌طور کامل به انجام برسد.

در بحث یادمان شهدای گمنام شهر شُنبه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

در بحث یادمان شهدای گمنام هم در حال مبادله موافقت‌نامه است که به‌محض اینکه موافقت‌نامه‌ی آن به ما ابلاغ شد تشریفات قانونی آن برگزارمی شود و عملیات ساخت از سر گرفته می‌شود.

برای دهه فجر امسال شهرداری شُنبه چه تمهیداتی اندیشیده است؟

تزئین شهر برای ایام‌الله دهه فجر صورت می‌گیرد و دراین‌بین اجرای مسابقات فرهنگی و هنری ازجمله مسابقه آواها و نواها که با همکاری فرهنگ‌سرای امید صورت می‌گیرد.

در ضمن پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در ایام‌الله دهه فجر در شهر شُنبه انجام می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید

ایتنا - تفاوت‌های زیادی بین دستگاه‌های بازسازی‌شده کارخانه و دستگاه‌های بازسازی‌شده شخص ثالث وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی دریافت می‌کنید ممکن است دشوار باشد.
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوترهای دست دوم را بعد از تمیز کردن و تعمیر کامل خریداری کنند، زیرا قیمت آنها بسیار کمتر از کامپیوترهای نو است.

اما تفاوت‌های زیادی بین دستگاه‌های بازسازی‌شده کارخانه و دستگاه‌های بازسازی‌شده شخص ثالث وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی دریافت می‌کنید ممکن است دشوار باشد.

به گزارش ایتنا، هنگام خرید یک دستگاه دست دوم، باید از گارانتی و لوازم جانبی اصلی دستگاه صرف نظر کنید و با ایرادات فیزیکی برخورد کنید، اما از نظر قانونی، هیچ تعریف واقعی از کلمه "Refurbished" وجود ندارد فروشنده می‌خواهد یا می‌خواهد، و ممکن است عباراتی مانند "پیش مالکیت" را ببینید.
  تمدید یا بازگشت؟
مهم است بدانید که آیا دستگاه بازسازی شده قبل از استفاده بازگردانده شده است یا شاید خریدار یا گیرنده تصمیم گرفته باشد که آن را نمی‌خواهد یا بسته‌بندی آن آسیب دیده است، بنابراین بدون استفاده از آن، بازگردانده شده است.

با دانستن اینکه در بیشتر موارد، برای اینکه دستگاه بازسازی شود، به نوعی تمیز کردن یا تعمیرات نیاز داشته باشد، از این رو، هنگامی که برچسب بازسازی شده روی محصول قرار می‌گیرد، قیمت باید بسیار کاهش یابد، بنابراین از فروشنده در مورد منشاء محصول سوال کنید.

    چه کسی بازسازی را انجام داد؟
همه بازسازی‌ها یکسان نیستند. امکان انجام کار توسط شخص ثالث و فروش مجدد محصول وجود دارد. به طور کلی، تعهد به نوسازی شرکت اصلی حرکت هوشمندانه‌تری است.
بسته بندی و قطعات مناسبی دارد تا محصول را تا حد امکان به محصول جدید نزدیک کند، بنابراین به دنبال "تأیید شده کارخانه" یا موارد مشابه باشید.
  لوازم جانبی درون جعبه
محصولات بازسازی شده اغلب بدون لوازم جانبی همراه با خرید محصول جدید ارائه می شوند. این یکی دیگر از دلایلی است که بهتر است وسایل نوسازی توسط سازنده را پیدا کنید تا بتوانید تمام لوازم جانبی را تهیه کنید.
اگر محصول بازسازی شده را توسط سازنده بخرید حتی ممکن است بسته‌بندی و لوازم جانبی جعبه نیز کامل باشد. 
  آیا محصول هنوز گارانتی دارد؟
هیچ محصولی را که گارانتی ندارد خریداری نکنید. ریسک خرید محصولی که گارانتی نداشته باشد، ممکن است به معنای دریافت سخت افزار معیوبی باشد که به درستی کار نکند. به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که یک دستگاه می‌تواند کار کند به این معنی نیست که کامل است و همه چیز همانطور که باید، کار می‌کند.  طبق قانون، دستگاه باید بتواند کاری را که برای آن طراحی شده است انجام دهد، حتی اگر کارکرده و دست دوم باشد.

    تعریف اصطلاح تجدید
هیچ قانونی در مورد نحوه طبقه‌بندی یک محصول بازسازی شده وجود ندارد، به جز این که فروشنده نمی‌تواند بگوید کاملاً نو و استفاده نشده است. همچنین ممکن است به این معنی باشد که محصول مدت زمان زیادی استفاده شده و ایراداتی نیز دارد. مثلاً ممکن است صفحه نمایش خراشیده یا ترک خورده جایگزین شود. 
  سیاست بازگشت چیست؟
شما حداقل یک ماه زمان نیاز دارید تا متوجه مشکلات دستگاه الکترونیکی شوید. این مسئله در مورد محصولات بازسازی شده نیز صدق می‌کند.  
اگر نمی‌توانید حداقل دو هفته از محصول استفاده کنید با امکان بازگرداندن آن بدون هزینه را ندارید، آن مجصول را خریداری نکنید و به یاد داشته باشید که وقتی محصول را دریافت کردید، پس از باز کردن آن یک بازرسی کامل انجام دهید. ممکن است حتی بخواهید فوراً از این سیاست بازگشت استفاده کنید.
  چه چیزی را هرگز نباید دوباره بخرید؟
توصیه می‌کنیم از خرید لوازم بازسازی شده و دست دومی که تماس مستقیم با پوست شما دارند مانند هدفون و موارد مکانیکی مانند صفحه کلید، هارد دیسک یا درایوهای حالت جامد و تلویزیون خودداری کنید. زیرا تشخیص سن تلویزیون دشوار است.

با این حال، برخی از این خریدها ممکن است قابل قبول باشند، اگر به شرکتی که محصول بازسازی و تعمیر کرده اعتماد دارید نگرانی کمتری خواهید داشت. 

    مقایسه قیمت
قبل از خرید یک دستگاه بازسازی شده، بهتر است که مقایسه قیمت انجام دهید. وقتی یک کالای ارزان قیمت بازسازی شده پیدا کردید، به سایت بازسازی شده دیگری بروید تا ببینید آیا همان مدل یا مشابه آن با قیمت کمتری موجود است یا خیر.

با این حال، اجازه ندهید قیمت همه چیز را به شما تحمیل کند، گاهی اوقات ممکن است به اندازه کافی به یک سایت یا فروشنده اعتماد کنید تا پول اضافی صرف شده ارزشمند باشد.

دیگر خبرها

  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • عطر افشانی مزار شهدا درپلدشت
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند