Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس آگاهی ناجا در خصوص جزئیات سامانه اموال مکشوفه و چگونگی مراجعه مال‌باختگان به این سامانه سخن گفت. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه همایش رؤسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص سامانه اموال مکشوفه و اولویت‌های پلیس آگاهی اظهار داشت: قرارگاه مبارزه با سرقت با توجه به آنچه جرم سرقت را در اولویت قرار دادیم در اولویت کاری مأموران پلیس آگاهی سراسر کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: فرماندهی قرارگاه مقابله با سرقت با فرمانده ناجا و جانشین فرمانده ناجا است و دبیری این قرارگاه با رئیس پلیس آگاهی ناجا است.

وی به برنامه‌های این قرارگاه پرداخت و گفت: ایجاد احساس امنیت در خصوص مال‌باختگان، موردی بود که مدنظر بوده است؛ اگر سارقی دستگیر می‌شد و مالی از آن به دست می‌آمد به سختی می‌توانستیم اموال را به صاحب اصلی آن برگردانیم.

سردار مقیمی ادامه داد: در بسیاری موارد خود سارق نمی‌دانست که اموال را از کدام منزل و یا کدام شهر سرقت کرده و در برخی موارد نیز مأموران ما اموال مسروقه زیادی را کشف می‌کردند که بلاصاحب بود و این‌ها سال‌های زیادی در انبار‌های پلیس آگاهی که با عنوان گنجینه خطاب می‌شد نگه‌داری شدند.

وی گفت: بسیاری از این اموال که زمان زیادی از کشف آن‌ها گذشته بود تعیین تکلیف شرعی شدند، اما ما به دنبال طرحی بودیم تا بتوانیم برای استرداد اموال به صاحبان اصلی خود اقدام می‌کنیم بنابراین سامانه اموال مکشوفه را راه‌اندازی کردیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: هر آنچه سرقت و کشف شده اطلاعاتش در این سامانه بارگذاری شده تا مال‌باختگان بتوانند آن‌ها را شناسایی کنند؛ البته در این مرحله این سامانه فقط در تهران بزرگ بارگذاری شده و تا آخر هفته ۷ استان و تا اواخر بهمن همه استان‌ها اموال مسروقه مکشوفه خود را وارد این سامانه می‌کنند.

سردار مقیمی به مال‌باختگان توصیه کرد که با مراجعه به سایت پلیس اموال کشف شده را مشاهده کرده و بعد از شناسایی مراحلی را که در سامانه مشخص شده تکمیل کرده تا بتوانند اموال خود را دریافت کنند؛ البته ارائه مستندات، فاکتور، شماره شناسایی و ... با توجه به نوع مال ضروری است چرا که نمی‌خواهیم مال کسی را به اشتباه به فرد دیگری تحویل دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند پنجه طلا در همدان منهدم شد

سرهنگ علی اسدبگی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر همدان رسیدگی به این موضوع در دستور کار دایره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی های اولیه گویای این بود که سارقان به تخریب توپی قفل در و دیگر شیوه ها وارد منزل مالباختگان شده و وجه نقد، زیورآلات، تلویزیون و دیگر اموال با ارزش را سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی همدان ادامه داد: متهمان حین ورود به یکی از منازل با صاحبخانه مواجه شده که درگیری بین آنها رخ می دهد.

سرهنگ اسدبگی افزود: صاحبخانه در این درگیری مجروح شد و سارقان پول و دیگر اموال باارزش او را به سرقت بردند.

وی گفت: همکاری اطلاعاتی عوامل پلیس آگاهی و ماموران کلانتری ۱۳ منجر به شناسایی مخفیگاه سارقان شد.

وی بیان کرد: سه نفر از سارقان در مخفیگاه و حین تردد در خیابان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از ۱۶ منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر همدان اعتراف کردند.

سرهنگ اسدبگی برای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به دوربین ، دزدگیر، در ضد سرقت مجهز کرده تا زمینه ورود سارقان به منزل سلب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد