Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه آثار زیادی از آیت‌الله صادقی پژوهشگر و عالم ربانی به یادگار مانده است گفت: آیت‌الله صادقی از مفاخر حوزه علمیه اصفهان و جهان تشیع بود. ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام محسن جلالی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید محمدعلی صادقی(ره) در سالن اهل‌بیت (ع) اصفهان اظهار داشت: در ایام گذشته شاهد ارتحال شیخ مرتضی فاضل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری و آیت‌الله میرزاعلی عبودیت از علمای بزرگ و سرشناس اصفهان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تجلیل، معرفی و الگوسازی از پژوهشگران و اساتید حوزه علمیه را از جمله وظایف معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان بیان کرد و گفت: آثاری در حوزه طهارت، خمس، اعتکاف و تعلیقه بر عروه‌الوثقی از جمله مطالبی است که از مرحوم آیت‌الله محمدعلی صادقی به یادگار مانده است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، گفت: چاپ کتاب تعلیقه بر عروه‌الوثقی علتی شد تا ستاد بزرگداشت آیت‌الله سید محمدعلی صادقی (ره) با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد، معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه و افراد دیگری تشکیل شود.

وی با اشاره به دیداری که با آیت‌الله‌ حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان درباره برگزاری این مراسم بزرگداشت انجام‌ شد، اظهار داشت: ایشان فرمودند این مسئله  دیر هم شده و باید زودتر از این‌ها چنین برنامه بزرگداشتی برای آیت‌الله صادقی تدارک دیده می‌شد.

جلالی خاطرنشان کرد: افسوس ما این است که تعداد زیادی از شاگردان آن مرحوم از دنیا رفته‌اند.

وی آیت‌الله صادقی را از مفاخر حوزه علمیه اصفهان و جهان تشیع معرفی کرد و گفت: آثار زیادی از این پژوهشگر و عالم ربانی به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله غلامعلی صفایی عصر دوشنبه در دیدار معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: جهان در دوره گذار از نظم کنونی به نظم نوین آینده است و این نظام نوین فوق العاده علم محور بوده و تمام تئوریسین‌ها به این مساله قائل هستند که جهان یا متأثر از ذات علم و یا متأثر از محصولات فناوری به ویژه در حوزه نانو، هسته‌ای، هوافضا و رادیو داروها و صنایع فوق الکترونیک دفاع است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: بنابراین اگر در عرصه علم و فناری فوق روز نباشیم دچار بحران خواهیم شد و کشوری می‌تواند موفق باشد که در عرصه علم و فناوری فوق روز باشد.

وی ابراز کرد: کشورهای پیشرفته برای ۵۰ سال آینده کار می‌کنند و یکی از نمونه‌های آن زیست بوم فضا است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در نظام محاسبات استراتژیک جهان آینده مدیریت به دست کسانی است که مدیریت دریا را انجام می‌دهند. دریای چین، مدار هفت درجه و دریای مدیترانه محل‌های مهمی برای این منظور هستند و به زودی مدیریت استراتژیک جهان به سمت مدیریت فضا خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: باید در عرصه مدیریت نظم نوین آینده جهان برای خود برنامه و هم در مهندسی آن سهم داشته باشیم و برای این منظور باید در عرصه علم و فناوری به ویژه علوم استراتژیک برنامه فوق روز داشت.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اقتصاد دریا محور ابراز کرد: متأسفانه در این باره کشور دچار عقب افتادگی است در حالی که کشوری همچون ویتنام ۵۰ درصد از تولید ناخالص ملی آن از دریا است در حالی که در ایران این رقم ۲.۷ است. این مسأله‌ای است که باید حل شود.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر توانمند سازی نیروی انسانی گفت: این نیروی انسانی باید هویت دینی و ملی داشته و علاوه بر آن شاخصه‌های علمی هم داشته باشد، بهترین جا بسیج است چون هم حوزه تربیتی دینی بوده و انقلابی است.

وی ادامه داد: در بین اقشار بسیج، قشر دانشجویی و اساتید بهترین هستند که هم پیشگام و پیشران هستند؛ از جهتی لازم است نیروهای بسیج در حوزه رشد خود در علم و فناوری از دانشجویان دیگر بالاتر باشند و خود را به درجه‌ای برسانند که کشور به خود کفایی و تولید و مرجعیت برسد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز کرد: به درجه‌ای از توقف رسیدیم که از بیرون فضای پیشرفت ما را دچار کندی کار کردند، همچنین در تولید منابع انسانی به ویژه نیروهای انقلابی طرح چندانی نداشتیم و مدیریت خوبی نشده است و در رابطه با نیازها اولویت‌های خود را مراعات نکردیم، این نشان می‌دهد در منابع انسانی با این همه استعداد نتوانستیم سازماندهی شناخت و رشد داشته باشیم و در مسائل مورد نیاز اولویت‌های استراتژیک با دیپلماسی صحیح علم و فناوری تشخیص دهیم، لذا متوقف شدیم.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: از جهت روانشناختی انسانی در ایران انسان‌هایی هستیم که به شدت به دنبال کارهای زودبازده و سریع و سطحی هستیم و حوصله نداریم، در حالی که علم و دانش و فناوری حوصله و تعمق می‌خواهد.

وی با بیان اینکه بوشهر تمام ظرفیت آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نو پایه همچون علوم فناوری دریایی و انرژی هسته‌ای و هیدروکربنی، حوزه کشاورزی و شیلات را دارد گفت: متأسفانه در سطح کلان مسئولان آشنا با این ظرفیت و اولویت‌ها نیستند. استان بوشهر در بسیاری از امور الگو هست و بسیج دانشجویی و اساتید می‌توانند رشد علمی را با جاذبه‌هایی که ایجاد می‌نمایند متحول کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در علم بزرگترین خطر سطحی نگری است، ادامه داد: مرجعیت ایران حداقل برای جهان اسلام در حوزه علم و فناوری و دانش نو پیدا باید ثابت شود، این استعداد در کشور وجود دارد و رشد حاصل شده است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بوشهر دبیرخانه دائمی اتحادیه آموزش عالی جهان اسلام است گفت: در این رابطه با جلساتی با دانشگاه‌های مسقط و بصره برگزار شده است که می‌توان این دبیرخانه را فعال کرد و از آن طرف دانشمندان جهان اسلام را جذب کرد؛ بسیاری از دانشمندان جهان اسلام آمادگی همکاری را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: رشد علم و فناوری باید با طراحی و سند چشم انداز ۵۰ ساله صورت گیرد و لازم است سند پیشرفت علم و فناوری را طراحی و دیپلماسی آن نوشته شود و کسانی که شروع می‌کنند باید فوق العاده به کار ایمان داشته و مجاهدت کنند و امنیت شغلی داشته باشند.

کد خبر 6098588

دیگر خبرها

  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند