Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،دادگاهي در برزيل روز چهارشنبه نظر خود را درباره درخواست استيناف لوئيز ايناتسيو لولا داسيلو رئيس جمهور سابق اين کشور درباره حکم محکوميت وي به سبب پرونده فساد صادر خواهد کرد. اين حکم مي تواند تعيين کننده حضور يا عدم حضور وي در انتخابات رياست جمهوري امسال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري فرانسه از پورتو آلگره در برزيل، وي روز سه شنبه به خبرنگاران گفته بود فارغ از نتيجه راي دادگاه، وي نبرد سياسي خود را ادامه خواهد داد.
هزاران نفر از طرفداران رئيس جمهور سابق برزيل در شهر جنوبي پورتو آلگره جايي که قرار است دادگاه استيناف، راي خود را صادر کند در حمايت از لولا 72 ساله راهپيمايي کردند.
وي که در طول دو دوره رياست جمهوري خود در برزيل در بين سال هاي 2001 تا 2010 به شدت محبوب بود ماه ژوئيه گذشته به 9 سال و شش ماه زندان محکوم شد. اين حکم در پي محکوميت وي در پرونده رسوايي بزرگ برزيل موسوم به پرونده «کارواش» صادر شد.
دادگاه استيناف قرار است راي خود را درباره محکوميت وي به سبب فساد و پولشويي صادر کند و از اين طريق اين مسئله را نيز مشخص کند که آيا وي مي تواند در انتخابات رياست جمهوري ماه اکتبر نامزد شود يا نه. وي بخت زيادي براي پيروزي در اين انتخابات دارد.
وي در جمع هزاران نفر از طرفداران خود که پيراهن هاي حزب کارگران را بر تن داشتند گفت:«تنها يک چيز من را از خيابان هاي برزيل کنار مي زند و آن مرگ است. تا آن زمان، من براي داشتن جامعه اي عادلانه تر مبارزه خواهم کرد. فارغ از راي دادگاه، من نبرد خود را براي عزت و شرافت مردم اين کشور ادامه خواهم داد.»
ديلما روسف رئيس جمهور پيشين برزيل نيز که لولا براي اين سمت انتخاب کرده بود در اين سخنراني در کنار وي حضور داشت. روسف نيز در سال 2016 به سبب نقض قوانين بودجه اين کشور استيضاح و از مقام رياست جمهوري کنار گذاشته شد.
لولا افزود:«من امروز قصد ندارم درباره دادگاه يا درباره عدالت صحبت کنم زيرا وکلايي پرتوان دارم که بيگناهي من را ثابت کرده اند. من امروز اينجا آمده ام تا درباره برزيل صحبت کنم.»
وي با اشاره به مخالفان راست گراي خود گفت:«من آرامشي را دارم که متعلق به افراد بيگناه و افرادي است که جنايتي مرتکب نشده اند. آيا آنها از باز گشت من هراس دارند؟ آنها از کارهاي خوبي که ما کرديم مي ترسند.»
لولا، روسف و رهبران چپگراي برزيل اعلام کرده اند قرباني توطئه بخش هاي سياسي، قضائي و اقتصادي کشور شده اند و هدف از آن دور زدن حزب کارگران برزيل است.
در شرايطي که احتمال بروز درگيري ميان طرفداران و مخالفان لولا زياد است، مقامات در شهر پورتو آلگره با تشديد تدابير امنيتي سعي در جدا کردن موافقان و مخالفان دارند.
قرار است بالگردها بر بالاي ساختمان دادگاه پرواز کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903376

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل
  • دادرس: مشغول جراحی هستیم!
  • شرایط صدور دستور موقت
  • عکس/ برزیل غرق شد
  • فیلم/ برزیل زیر آب رفت!
  • دنیا باید منتظر کسی که پول دارد بماند!/ کشتن انسان‌ها بدون ترس
  • تهدید رجب‌زاده: مطمئن باشید به CAS شکایت می‌کنیم
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو