Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@12:33:37 GMT

درس اخلاق آیت الله صادقی همراه با خلوص و تواضع بود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۷۵۷۳

درس اخلاق آیت الله صادقی همراه با خلوص و تواضع بود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آیت الله صادقی در روزهای چهارشنبه به جای درس اصول، درس اخلاق به ما می دادند که همراه با تواضع و خلوص و در اکثر مواقع توام با گریه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز -چهارشنبه چهارم بهمن ماه- در آیین بزرگداشت آیت الله سید محمد علی صادقی، رییس اسبق حوزه علمیه اصفهان گفت: همانطور که نمی توان معصومین را به طور کامل شناخت، به کنه مومن هم نمی توان معرفت پیدا کرد و آنچه که عرض می شود طبق شناخت ناقص است و نه آنچه که هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پنج ویژگی دقت درسی، نظم، حافظه استثنائی، شاگرد پروری و جدیت و اهمیت به درس از ایشان شخصیت کم نظیری را به جای گذاشته است.

مهدوی با اشاره به اینکه آیت الله سید محمد علی صادقی در دقت و نظم سرآمد بود، گفت: در زمان ملاقات همیشه ده دقیقه زودتر حاضر می شدند و در پاسخی که به سوالاتم می دادند به دقت ایشان پی بردم؛ برای مثال برای عبارت "لا ضرر و لا ضرارا فی السلام" هشت تجزیه و تحلیل ارایه دادند و دقت ایشان شیرینی درس را چندین برابر می کرد.

وی با بیان اینکه حافظه بالای استاد به درس کمک زیادی می کند، گفت: ایشان بدون تامل به سوالات پاسخ می دادند.

وی با اشاره به ویژگی شاگرد پروری این عالم گفت: در زمان ورود به مدرس ایشان، کم سن و سال ترین شاگرد بودم و برخلاف اینکه به سوالات بی ارتباط با درس جواب نمی دادند و پاسخ می دادند "ان صبرتم وصلتم"، به سوالات من کامل گوش کرده و جواب می دادند.

مهدوی اظهار کرد: یکی از ویژگی های بارز ایشان جدیت در درس و مطالعه بود، شب ها بعد از منزل دو ساعتی را برای مطالعه به مدرسه صدر می رفتند و عملا طلاب را برای جدیت داشتن به مطالعه تشویق می کردند که حتی همین امر باعث بیماری ایشان شد.

وی با اشاره به مباحث اخلاقی آیت الله صادقی گفت: آیت الله صادقی در روزهای چهارشنبه به جای درس اصول، درس اخلاق به ما می دادند که همراه با تواضع و خلوص و در اکثر مواقع توام با گریه بود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرباز سابق ارتش اسرائیل : نباید فراموش کنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا به جای ایران، اسرائیل را تروریست نمی خوانید (فیلم) انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم) لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)

دیگر خبرها

  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • جود بلینگام، بازیکن با اخلاق مستطیل سبز / فیلم
  • ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند
  • سرباز سابق ارتش اسرائیل : نباید فراموش کنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار (فیلم)
  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار