Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@10:14:41 GMT

با رنگ ها آشپزخانه تان را زیباتر کنید!

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۷۵۸۸

با رنگ ها آشپزخانه تان را زیباتر کنید!

رکنا: رنگ تاثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه دارد و آن را زیباتر نمایان می کند.

پایه‌ای‌ترین عامل در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، که تأثیر بسزایی از‌لحاظ روانی روی افراد دارد، رنگ دیوارها و وسایل آشپزخانه است. به‌طور مثال، اگر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود، بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید، فضا بزرگ‌تر به نظر می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، رنگ‌های روشن (مانند سفید) می‌تواند در شما حس پاکی، تمیزی و امنیت ‌به وجود ‌آورد.

در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، رنگ‌هایی مثل نارنجی و قرمز، می‌تواند باعث افزایش اشتها و میل غذایی بشوند. ترکیب رنگ سفید با رنگ‌های پاستلی (رنگ‌های خیلی کم‌رنگ مثلاً سبز کم‌رنگ) فضا را شادتر و زیباتر می‌کنند. اگر هم علاقه‌مند به رنگ‌های تیره هستید، به شما توصیه می‌شود از فلزات تیره‌رنگ در دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود استفاده کنید؛ زیرا ترکیب رنگ آن‌ها با سفید و خاکستریِ روشن می‌تواند جلوه زیبا و منحصر‌به‌فردی به آشپزخانه منزل شما بدهد.

قطعاً یکی دیگر از عوامل مؤثر در زیبا‌تر‌شدن دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ شما توجه به طراحی دیوارها و کاشی‌های آشپزخانه است. در اینجا چند متد تخصصی برای طراحی دیوار و کاشی آشپزخانه پیشنهاد می‌کنیم:

یک. می‌توانید برای زیبا‌تر‌شدن دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود، در فضای بین کابینت‌ها، از چوب یا سنگ یا آجر استفاده کنید، همچنین می‌توانید روی متریال مورد نظرتان لایه‌ای از رزین قرار دهید تا از کثیف‌شدن و جرم‌گرفتن آن جلوگیری کرده و شست‌‌و‌شوی آن راحت‌تر کنید.

دو. افرادی که از آشپزخانه خود استفاده‌ی بیشتری دارند و می‌خواهند حس آرامش را در آنجا تجربه کنند، می‌توانند از کاشی‌های پهن و ضدآب استفاده کنند. این کاشی‌ها در اندازه‌های بزرگ در دسترس‌اند، به‌شکلی که بین قطعات کاشی فاصله‌ای وجود ندارد.

سه. استفاده از کاغذدیواری برای طراحی دیوار و ستون‌های آشپزخانه، یکی دیگر از پیشنهادات ماست. یک کاغذ دیواری خوب، ضمن اینکه می‌تواند جلوه تازه‌ای به آشپزخانه شما بدهد، در‌عین‌حال می‌تواند پوششی محافظتی برای دیوار آشپزخانه شما باشد.

به‌منظور ایجاد هماهنگی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌، می‌بایست به نظم میان رنگ‌ها و فرم وسایل‌ها توجه کنیم، به این منظور که در چیدمان وسایل آشپزخانه ابتدا به هماهنگی در تُناژ رنگ‌های اجزا و وسایل توجه کنیم و سپس وسایل آشپزخانه را به شکلی انتخاب کنیم که همگی از یک فرم طراحی بهره‌مند باشند.

اگر در انتخاب وسایل و چیدمان آشپزخانه از متد طراحی مدرن پیروی می‌کنیم، دیگر نباید از وسایل طرح کلاسیک در دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کرد، همچنین اگر متد طراحی داخلی آشپزخانه‌مان کلاسیک یا به‌عبارتی سنتی است، باید از وسایلی استفاده کنیم که نشان‌دهنده این سبک از دکوراسیون باشد نه طراحی و متد مدرن. قطعاً این هماهنگی و یکدستی تأثیر مثبتی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما خواهد داشت.

در طراحی آشپزخانه‌ای زیبا و چشم‌نواز به نور دکوراتیو نیاز داریم

داشتن نورگیر یا لامپ‌های پُر‌نور در آشپزخانه امری مهم و ضروری است. همچنین آشپزخانه‌ها علاوه بر نور عمومی نیاز به نور اضافی یا دکوراتیو نیز دارند تا کارهای دقیق‌تر ازجمله مطالعه کتاب آشپزی، خرد‌کردن، مخلوط‌کردن، شست‌و‌شوی ظروف و… با کیفیت‌تر انجام شود.

همچنین، نور دکوراتیو در آشپزخانه شما می‌تواند باعث جذاب‌تر‌شدن غذاها و عاملی اشتهاآور به حساب بیاید. شما می‌توانید با قرار‌دادن باریکه‌‌‌ای از چراغ‌های مخفی زیر کابینت‌ها، نورپردازی آشپزخانه خود را جذاب‌تر کنید و با قرار‌دادن چراغ‌های کوچک در قفسه‌های شیشه‌ای، جلوه بیشتری به اجسام داخل آن بدهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه و با نظارت و پیگیری دادستانی استان در سال گذشته اغلب وسایل نقلیه رسوبی مانده در پارکینگ‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم ، پیگیری و نظارت دادستانی استان، بازدید مستمر مقامات قضایی از انبار‌ها و پارکینگ‌ها صدور دستورات قضایی متعدد برگزاری جلسات هم اندیشی استانی نشر آگهی و اطلاع‌رسانی عمومی به مالکان از رسانه‌ها در چند مرحله، پیگیری رفع مشکلات پارکینگ وسایل نقلیه و انبار‌های کالا‌های توقیفی و برگزاری مزایده را از اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

حجت الاسلام غریب گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه رفع توقیف و ترخیص شدند و تمامی کالا‌های توقیفی مانده در انبار‌های گمرک، اداره پست، کلانتری‌ها و شعب دادسرا و انبار‌های دیگر تعیین تکلیف شده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب قم  با بیان این‌که در پایان سال گذشته حدود ۱۰ هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان موجود و در حال رسیدگی برای تعیین تکلیف و ترخیص بوده است، گفت: نظارت و پیگیری تعیین تکلیف و ترخیص سریع کالا‌ها و وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌ها و انبار با رعایت تشریفات قانونی در دستور کار دادستانی استان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم