Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام‌جم، اوایل بهار و تابستان امسال بودکه خانواده سه مرد و یک زن با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران خواستار رسیدگی به پرونده مرگ پدران خود بعد از 39 سال شدند.

تحقیقات از آنها نشان داد که قربانیان 39 سال پیش برای عمل جراحی و ادامه درمان در بیمارستان سینای تهران بستری بودند که 4 مرداد سال 57 بخش جراحی داخلی بیمارستان فروریخت و منجر به مرگ تعدادی از بیماران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بررسی‌ها این حادثه به‌دلیل گودبرداری غیراصولی ساختمان در حال احداث کنار بیمارستان رخ داده بود. اولیای‌دم آنها به دلایل مختلف نتوانسته بودند پیگیر پرونده‌هایشان شوند و بعد از این مدت به دادسرا آمده و شکایت کرده‌اند.

با دستور بازپرس محسن مدیرروستا، تحقیقات دراین‌باره آغاز شد تا این که معلوم شد ماجرا صحت دارد، اما به دلیل گذشت چندین سال اسنادو مدارک مربوط به حادثه در بایگانی آتش‌نشانی موجود نیست.

در جریان ادامه این تحقیقات دیروز زنی جوان همراه مادرش به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران آمدندو اعلام کردند پدرشان 39 سال پیش دربیمارستان سینا بستری بوده که بر اثر ریزش آوار ساختمان آنجا فوت کرده است.

وی به بازپرس پرونده گفت: پدرم حبیب 36 ساله بود که برای درمان سنگ کلیه‌اش و عمل جراحی به آن بیمارستان رفته بود که براثر ریزش ساختمان جانش را از دست داد. در سال 57 خانواده‌ام شکایت کردند و پیگیر پرونده شدند، اما پرونده به نتیجه نرسید و در این سال‌ها نیز خبری نشد و خانواده‌ام که دریکی از روستاهای میانه زندگی می‌کردند نتوانستند به تهران بیایند و پرونده را پیگیری کنند. چندی پیش از طریق چند نفر از آشنایان متوجه شدیم تعدادی از خانواده‌های قربانیان ریزش ساختمان بیمارستان سینا به دادسرای جنایی تهران آمده و پیگیر پرونده‌شان شده‌اند و پرونده دوباره در مرجع قضایی تحت رسیدگی قرار گرفته است.

این در حالی بود که مادر وی نیز گفت: من یک دختر و سه پسر داشتم. سال 57 من باردار بودم. شوهرم در روستایمان کشاورزی می‌کرد. او دچار ناراحتی کلیه بود و برای درمان سنگ کلیه‌اش نزد شوهر خواهرم در تهران آمد و بعد از آن در بیمارستان بستری شد‌. اوایل مرداد شوهرم تحت عمل قرار گرفت. روزی که حادثه رخ داد قرار بود شوهرم مرخص شود و نزد ما بازگردد. ساعت 4 یا 5 صبح چهارم مرداد سال 57 بود که ساختمان بیمارستان ریزش کرد و باعث مرگ شوهرم شد.

با شکایت این خانواده رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که در پی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله‌ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنا بر اعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

کد خبر 6086263

دیگر خبرها

  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • فیلم| لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • فیلم/ لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی