Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@03:26:51 GMT

نصب نخستین سکوی فاز 14 پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۹۳۹۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی گفت: سکوی اصلی آ (A) فاز 14 پارس جنوبی با وزن 2هزار و 500 تن، روزانه 500 میلیون فوت مکعب (معادل 14.1 میلیون مترمکعب) گاز ترش از بلوک فاز 14 پارس جنوبی برداشت می‌کند.

حمید رضا مسعودی افزود: گاز ترش سکوی آ (A) فاز 14 پارس جنوبی پس از انجام عملیات اتصال بخش‌های مختلف سازه، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، توسط خط لوله 32 اینچی که پیشتر عملیات نصب آن در بستر خلیج‌فارس انجام شده است به پالایشگاه و تاسیسات خشکی منطقه پارس2 (در شهرستان کنگان) منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از 11 حلقه چاه سکوی آ (A) فاز 14 پارس جنوبی، هشت حلقه پس از عملیات کامل نصب و راه اندازی سکو، در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم عملیات راه‌اندازی این سکو تا پایان بهمن ماه امسال به طور کامل انجام شود و گاز ترش این سکو به تاسیسات خشکی در منطقه پارس کنگان منتقل شود.

مسعودی با بیان اینکه دکل حفاری که روی موقعیت آ (A) فاز 14 پارس جنوبی در حال فعالیت بود هم اکنون محل خود را ترک کرده است، بیان کرد: این دکل به موقعیت سی (C) اقماری این طرح منتقل شده است تا کارهای باقیمانده عملیات حفاری و آماده‌سازی چاه‌های این موقعیت را به پایان برساند.

وی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه فاز 14 پارس جنوبی هم گفت: بخش حفاری، خطوط لوله، ساخت سکوها، ساخت پالایشگاه و تاسیسات خشکی این طرح به ترتیب از پیشرفت 74، 88، 91 و 75 درصدی برخوردار است.

مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی ادامه داد: عملیات لوله‌گذاری خطوط لوله زیردریایی این طرح شامل 230 کیلومتر خطوط لوله 32 اینچ، خطوط 4.5 اینچی تزریق گلایکول و خطوط درون میدانی که سکوهای فرعی و اصلی را به یکدیگر متصل می‌کنند، به طور کامل به انجام رسیده است.

وی همچنین به عملیات حفاری این طرح اشاره و بیان کرد: عملیات حفاری 22 حلقه چاه از چهار موقعیت فاز 14 شامل 44 حلقه چاه به‌طور کامل به پایان رسیده و عملیات حفاری 22 حلقه چاه که در اختیار شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران است تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.

طرح توسعه فاز ١4 پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس با هدف تولید روزانه 56 میلیون و 6٠٠ هزار مترمکعب گاز ترش و ٧5 هزار بشکه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست.

همچنین تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی منطقه و تولید روزانه 4٠٠ تن گوگرد از دیگر تولیدات این فاز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رضا جاویدی ‌در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز شنبه، ۸ اردیبهشت رخ داده است، افزود: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ در حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

بیشتر بخوانید: امیر ملکی‌پور درگذشت + سوابق

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، اضافه کرد: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد اما متاسفانه با وجود انجام عملیات، ۲ کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

وی یادآور شد: شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به‌منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228592 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است