Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:01:50 GMT

آغاز کاوش های باستان شناسی در نیر

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۹۰۹۱۳

آغاز کاوش های باستان شناسی در نیر

دادستان شهرستان نیر گفت: به منظور جلوگیری از حفاری های غیر مجاز ، کاوش های باستان شناسی در نیر آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنیریمیز ؛ اکبرحیدری پیش از ظهر امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم که با حضور اعضا درمحل دادگستری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حفاری های غیرمجازتوسط برخی از افراد زیاد شده که به منظور جلوگیری از آن اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل و شهرستان نیر کاوش های باستان شناسی را درمناطق تاریخی شهرستان آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در روستاها و مقابله با آن افزود: دربحث پیشگیری از وقوع سرقت کابل های برق علاوه بر اینکه گشت های تلفیقی صورت می گیرد شوراها و دهیاران و حتی روستائیان عزیز با ارگان های ذیربط  همکاری کنند

حیدری همچنین به سوء استفاده برخی افراد از زمین های منابع ملی و کشاورزی در راستای احداث ملک اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی و امور اراضی جهاد کشاورزی قبل از اینکه افراد سودجو در زمین های منابع ملی و کشاورزی ساخت و ساز استفاده کنند، با آنها برخورد کند تا تخلفی صورت نگیرد و جرمی اتفاق نیفتد.

دادستان شهرستان نیر درادامه از کاهش وقوع سرقت در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در شهرستان نیر 23 درصد سرقت کاهش یافته و برای کاهش هرچه بیشتر آن مسئولان ذیربط برنامه ریزی داشته باشند.

دراین جلسه مهدی بخشی سرپرست فرمانداری نیر هم از نصب دوربین مداربسته در برخی از مکان های تاریخی خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از وقوع جرم با همکاری ارگانهای ذیربط در مناطق تاریخی دوربین های مدار بسته نصب خواهد شد.

وی از حضور گشت های تلفیقی به منظور پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان هم خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش