Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@04:34:57 GMT

فرود هزاران پرنده مهاجر به تالاب استیل آستارا

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۹۱۲۰۵

فرود هزاران پرنده مهاجر به تالاب استیل آستارا

محمدرضا روشنی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: حضور این پرندگان در تالاب استیل تا اواخر اسفندماه ادامه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، به دلیل نگرانی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، شکار این حیوانات حتی برای دارندگان پروانه شکار، ممنوع است و تا اطلاع ثانوی پروانه شکار و صید صادر نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان، مناطق حساس و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر با گشت های مشترک کارشناسان حفاظت محیط زیست و شبکه دامپزشکی آستارا پایش می شود.
تالاب استیل با 138 هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرنده، از مهم ترین قطب های گردشگری و نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی علیه غرب استان گیلان قرار دارد و از تالاب، برکه ها، آبگیرها و شالیزارهای پرآب برخوردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان

رئیس پلیس راه استان گیلان از اعمال محدودیت ترافیکی در محور قدیم رشت - قزوین و آستارا - اردبیل و بالعکس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، جاور صفاری امروز_چهارشنبه دوازدهم_ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و به منظور افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای قدیم رشت - قزوین و آستارا - اردبیل و بالعکس اعمال می‌شود.

وی افزود: تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای سیزدهم و پانزدهم اردیبهشت‌ماه در محور قدیم رشت - قزوین ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در محور آستارا – اردبیل و بالعکس تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد از ساعت ۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای سیزدهم و پانزدهم اردیبهشت‌ماه ممنوع است.

کد خبر 749833

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فرود جنگنده F۳۵ بر روی برج العرب دوبی
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • آیین افتتاح بلوار جدید «شورا» در آستارا
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله