Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس «جریان حکمت ملی» عراق با تأکید بر برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر، ائتلاف‌های انتخاباتی شکل گرفته را به دلیل آنکه به سوی فراجناحی شدن حرکت کرده، تحسین کرد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا،‌ «سید عمار الحکیم» رئیس «جریان حکمت ملی» عراق، روز سه‌شنبه میزبان «میروسلاو جنکا» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و «یان کوبیچ» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عمار الحکیم، ضمن مخالفت مجدد با تعویق موعد انتخابات پارلمانی، گفت «برگزاری انتخابات در موعد قانونی، عاملی اساسی در حفظ پیروزی‌ها[ی نیروهای عراقی بر گروه‌های تروریستی] است».

به گزارش وبسایت شبکه «الفرات» عراق، رئیس جریان حکمت ملی در خصوص ائتلاف‌های انتخاباتی شکل گرفته ابراز خوشبینی کرد چرا که از سطح امور خُرد [به سوی کلان حرکت و] عبور کرده تا آماده تولید دولتی با اکثریت ملی و معارضه ملی باشد.

رئیس ائتلاف سیاسی «التحالف الوطنی» عراق، همچنین با دعوت از جامعه بین‌الملل برای حمایت از عراق در پرونده آوارگان، از معاون دبیر کل سازمان ملل خواست تا این سازمان برای «تقویت دموکراسی» در عراق، از این کشور حمایت کند.

او با اشاره به اختلافات اربیل و بغداد، موضع سازمان ملل در این مسئله و دعوت برای حل سریع آن از طریق گفت‌وگو و پایبندی به قانون اساسی را ستود و با بیان اینکه «باید در طرح حل‌وفصل ملی به پیش رفت» گفت، «عراق نیازمند تحکیم همبستگی جامعه و ثبات سیاسی» برای این هدف است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف اعلام کرد: فهرست شورای متبوعش در دومین مرحله انتخابات مجلس آخر هفته و همزمان با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر ابراهیم رسولی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست در هفته آخر و با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

وی ۱ اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند!

به گزارش ایمنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748434

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی