Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:20:19 GMT

۸۰ درصد ‌اهداف صادرات غیرنفتی استان تهران محقق شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۹۶۶۱۲

۸۰ درصد ‌اهداف صادرات غیرنفتی استان تهران محقق شد

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با اشاره به رشد ۱۵ درصدی صادرات برای استان تهران گفت: در زمینه صادرات غیرنفتی در ۹ ماهه امسال ۸۰ درصد اهداف محقق شده است. ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲ استانها تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، هوشنگ رضایی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان تهران که با حضور محمد امامی امین معاون اقتصادی استاندار تهران و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد با اشاره به وضعیت صادرات غیرنفتی استان تهران اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری حدود 31 میلیارد دلار درآمد از صادرات غیرنفتی داشتیم که سهم استان تهران حدود 6 میلیارد دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: 37 میلیارد دلار واردات به کشور داشتیم که 7 میلیارد و 778 میلیون دلار آن برای تهران بوده و عمده واردات به کشور نیز جزء کالاهای اساسی مردم بوده است.

سهم درآمدی تهران در گردشگری کشور 20درصد است

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مورد موضوع درآمدی تصریح کرد: در بحث درآمد حاصل از گردشگری استان تهران سهم 20 درصدی داشته است که در مجموع 3 هزار و 900 میلیارد دلار از خدمات گردشگری در کشور درآمدزایی شده، سهم استان تهران 879 میلیون دلار بوده است، آمار 9 ماهه حاکی از آن است که یک درصد کاهش درآمد از خدمات گردشگری داشتیم.

80درصد اهداف در زمینه صادرات غیرنفتی استان محقق شده است

رضایی عنوان کرد: 69 درصد از درآمدهای بخش خدمات حمل و نقل (ترانزیت) از آن استان تهران با 1 میلیارد و 115 میلیون دلار بوده که حکایت از رشد 23 درصدی این بخش دارد.

وی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه صادرات رشد 15 درصدی برای استان تهران در نظر گرفته شده که در زمینه صادرات غیرنفتی در 9 ماهه امسال 80 درصد اهداف محقق شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین با بیان اینکه در زمینه صادرات غیرنفتی در تهران، در پتروشیمی 7 درصد و در حوزه صنعت 1 درصد و کشاورزی 5 درصد کاهش در سال 96 داشتیم گفت: در زمینه فرش و صنایع دستی 9 درصد و در بخش معدن 31 درصد رشد داشتیم.

25 درصد سهم واردات کشور از چین است

رضایی تأکید کرد: 20 درصد صادرات ایران به چین بوده که از این حیث بیشترین کالا را به این کشور صادر کردیم و بعد از چین، عراق با 15 درصد در رتبه دوم کشورهایی است که از ایران کالا دریافت می‌کند؛ البته در بخش واردات نیز 25 درصد سهم واردات ما از چین و 17 درصد از امارات صورت می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین کالاهای وارداتی به کشور به ترتیب قطعات خودرو، ذرت دامی و برنج است، که البته برای توسعه و رشد صادرات غیرنفتی باید انگیزه و مشوق‌های صادراتی را بیشتر کرد.

انتهای پیام/ش

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز۵ کشور اول صادرات گمرکات مازندران است، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

او کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

امیرجمشیدی گفت: ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا پارسال از مبدا پاکستان وارد گمرکات مازندران وارد شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی درفروردین ماه امسال به پاکستان، افزود: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود