Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@05:32:28 GMT

ارائه تصویر غیر واقعی از هند در اجلاس داووس

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۰۱۹۶

ارائه تصویر غیر واقعی از هند در اجلاس داووس

دهلی نو -ایرنا - نارندرا مودی نخست وزیر هند، در نشست جهانی اقتصاد در داووس، این کشور را در حال حرکت به سمت جلو به تصویر کشید اما هندی که مودی در داووس به تصویر کشید با واقعیت تفاوت دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترتی 'کوئیز' در عصر چهارشنبه، مودی که به عنوان نخستین نخست وزیر هند در دو دهه گذشته در نشست داووس شرکت کرده است، سخنان خود را با زبان سانسکریت آغاز و از رابینرانات تاگور نویسنده و شاعر هندی نقل قول هایی را در طول سخنانش بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در طول سخنرانی یک ساعته خود سابقه اقتصادی دولت هند را به رخ کشید و بر گسترش مشارکت مردم این کشور در امر اقتصاد تاکید کرد.
بر اساس آمار بانک جهانی، هند سریع ترین رشد اقتصادی در سه سال آینده در جهان را خواهد داشت. اما اصلاحات اقتصادی که مودی در خارج از کشور از آن سخن می گوید، در داخل هند سبب ناراحتی و نارضایتی شدید شده است. هر دو طرح مبارزه با پول سیاه و اصلاح قانون خدمات و کالا (جی اس تی) در امور اقتصادی مردم هند اختلالاتی را بوجود آورده و تاکنون نتایج لازم را نداشته است.
اگرچه مودی شرکت های خارجی را به سرمایه گذاری در هند دعوت کرد اما سرمایه گذاران داخلی هند به دلیل نبود تقاضا از میزان سرمایه گذاری خود کاسته اند. در این میان تقاضای کم، وام های بد و سرمایه گذاران محافظه کار سبب شده است که رشد اعتباری بانک های هند در ماه های اخیر بسیار کاهش یابد.
هر چند هند در طول دولت مودی توانست توافق گرمایشی پاریس را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی بدست آورد. اما اقدامات برای ترویج انرژی تجدید پذیر در هند به دلیل عدم برنامه ریزی و نبود هماهنگی میان دستگاه های مختلف دولتی هند با شکست روبرو شده است.
به عنوان مثال، نبود قوانین مربوط به انرژی بادی، بهره برداری از این بخش را متوقف کرده است درحالی که صنعت انرژی خورشیدی هند نیز تحت تاثیر تعداد کم مزایده ها قرار گرفته است. اقدام دولت مودی در متوقف کردن واردات ماژول های خورشیدی ارزان قیمت از چین نیز به رشد صنعت خورشیدی در این کشور کمکی نمی کند.
پس از آن، بحران روز افزون شغل فرا می رسد. درحالی که اقتصاد هند برای کاهش فاصله اجتماعی در این کشور موفق نبوده است، نخست وزیر هند اعلام کرده است که مردم این کشور باید بیشتر شغل ایجاد کنند تا اینکه به دنبال شغل بگردند. هنوز هیچ بررسی در خصوص میزان شغل های ایجاد شده در دولت مودی انجام نشده است اما کارشناسان اعتقاد دارند که نباید در این خصوص امیدوار بود.
در نبود امنیت در درآمد از بخش کشاورزی گرفته تا کارخانه ها، باز کردن حساب های بانکی برای فقرا نمی تواند به منزله مشارکت همگانی در اقتصاد در نظر گرفته شود. همچنین، فشار دولت هند بر مردم برای ثبت نام در سیستم شناسایی بیومتریک به نام 'ادهار' نیز نتایج مطلب را به همراه نداشته است.
یکی از موضوعاتی که مودی در سخنرانی خود به آن تاکید کرد مساله تروریسم و لزوم مبارزه با آن از طریق اتحاد کشورها بود. اما مقامات هندی به شکاف روز افزون در درون جامعه هند بی تفاوت بوده اند.
هند پیش از این شاهد درگیری ها و اختلاف های زیادی میان گروه های مذهبی و قومی مختلف در این کشور بوده است. اما در سال های اخیر، پس از قدرت گرفتن حزب بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) به رهبری مودی، خشونت های گروه های راست گرای هندو در جامعه هند و همچنین فضای سایبری افزایش یافته است. اما نخست وزیر هند و حزب بی جی پی در مقابل افرادی که آزادانه اقدام به ترویج این خشونت ها می کنند اقدامی نکرده و گاه از این افراد حمایت کرده اند.
مودی در انتخابات اخیر در ایالت گجرات از گسترش نفاق و اختلاف در جامعه به نفع خود استفاده کرد. هر زمان که خشونت هایی علیه گروه های غیر هندو اتفاق افتاده است، نخست وزیر هند ترجیح داده که در برابر آنها سکوت کند.
بنابراین، به نظر می رسد هند به تصویر کشیده شده در نشست جهانی اقتصاد، با آنچه در درون جامعه هند در حال رخ دادن است متفاوت است.
شبد**267*9122*وحیده دینداری*انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی عازم ابوظبی شد تا پس از ۱۰ سال در اجلاس این کمیسیون شرکت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی به ویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش بینی می شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس موصوف، همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

بذرپاش پیش از سفر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم مراودات تجاری میان دو کشور در این سفر بازنگری می شود.

هدف گذاری جدید برای افزایش تجارت میان ایران و امارات  

وی افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می گیرد.

بذرپاش با توجه تعداد قابل توجه پروازها میان دو کشور گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری ها و فعالیت های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

وی یادآور شد: با توجه به اختلاف نظر در تعرفه های واردات و صادرات کالا میان دو کشور، هیاتی از روز گذشته مذاکرات مقدماتی را انجام داده است و امیدواریم در روز برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، تصمیمات خوبی به نفع مردم عزیز کشورمان اتخاذ شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی