Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:55:23 GMT

شهید نواب صفوی برای حاکمیت اسلام قیام کرد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۰۵۱۵

شهید نواب صفوی برای حاکمیت اسلام قیام کرد

ساری - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب باگرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی و دیگر شهدای فداییان اسلام ، گفت : اعضای جمعیت فدائیان اسلام به رهبری شهید نواب صفوی برای حاکمیت اسلام قیام کرده بودند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله محمد علی اراکی چهارشنبه شب در سی و ششمین یادواره شهدای فدائیان اسلام که در مسجد جامع قائمشهر برگزار شد ، افزود : شهید نواب صفوی به همراه همرزمانش در دوران رژیم شاهنشاهی ، مردانه در برابر انحراف ها ایستادگی کردند و به درجه شهادت نائل آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شجاعت و صراحت این شهید باید چراغ راه مردم باشد ، گفت : زیرا آنان آغاز گر نهضت بزرگ ایران اسلامی بودند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با تاکید بر این که ما امروزه نیاز فراوانی به درک و مفهوم اسلام داریم ، بیان کرد : باید مفهوم اسلام را از دید قرآن درک و به سمع و نظر مردم برسانیم .
اراکی با اشاره به اینکه با درک مفهوم اسلام است که تاکنون ملت ایران در برابر مستکبران ایستادگی و مقاومت کرده اند ، افزود : در سایه مقاومت است که عده ای از جوانان ما به قله های رفیع شهادت نائل آمده اند.
وی ادامه داد : این جوانان ما کسانی هستند که هیچگاه در برابر کافران از خود لرزش نشان نداده اند و به همین خاطر است که امروزه آنان از ایران اسلامی ترس دارند.
شهید نواب صفوی در سال 1303 در تهران و خانواده ای روحانی متولد شد . وی از روحانیون مبارز و رهبر جمعیت فداییان اسلام و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد رزیم شاهنشاهی و استعمار بود .
شهیدان عبدالحسین واحدی ، سید محمد واحدی ، سید حسن امامی ، مظفر علی ذوالقدر و خلیل طهماسبی از دیگر اعضای جمعیت فدائیان اسلام بودند .
نواب صفوی پس از ترور ناموفق علاء در اول آذرماه 1334 بازداشت و در 27 دی همان سال به همراه ذوالقدر ، خلیل طهماسبی و محمد واحدی به شهادت رسانده شد .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام صفاجوئیان روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم با حضور فرمانده سپاه و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: شهید مطهری از عالمان و صاحبان بزرگ اندیشه بود که خداباوری و ایمان خالصانه از مهمترین دلایل ماندگاری و اثرگذاری اندیشه‌های این شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به شخصیت کم‌نظیر شهید مطهری و تأثیرات عمیق‌اندیشه‌ ایشان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: جامعه ما هنوز به درس گرفتن از سیره عملی و‌ اندیشه‌های زلال آن شهید مطهر و آن فیلسوف متفکر نیاز مبرم دارد.

صفاجوئیان با بیان اینکه شهید مطهری عالمی مجاهد و احیاگر ارزش‌ها و فضیلت‌های دینی و انقلابی بودند، افزود: استاد شهید مطهری، دانشمند و عالم کم نظیر جهان اسلام بود که با کتاب‌ها و سخنرانی‌های اثرگذارش در مقابل انحرافات و کجروی‌ها ایستاد و در همین راه مقدس هم به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید در آموزش‌های عقیدتی ترویج دهنده سبک زندگی اهل بیت و ارزش‌های دینی و قرآنی باشیم، تصریح کرد: با ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دینی و اسلامی می‌توانیم نقشه‌های شوم دشمنان که هویت مردم را مورد هدف قرار دادند، نقش برآب کنیم.

در پایان این مراسم از مربیان برتر عقیدتی و هادیان سیاسی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • مطهری امام
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی