Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@18:26:47 GMT

آغاز فرآوری 250 تن بذر لوبیای اصلاح شده در خمین

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۵۶۷۱

آغاز فرآوری 250 تن بذر لوبیای اصلاح شده در خمین

ابراهیم کمانکش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 200 تن از این بذرها در طبقات گواهی شده و 50 تن در رده بذرهای مادری است که در هشت رقم لوبیای سفید، قرمز و چیتی تولید شده است.
وی اظهارکرد: بذور اصلاح شده تولیدی از سطح 90 هکتار زمین های زیر کشت استان در خمین، شازند و خنداب برداشت شده است و با آغاز کار فرآوری این محصولات، تا پایان سال لیبر گذاری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر شرکت دانش بنیان بذرهای اصلاح شده لوبیا در خمین خاطرنشان کرد: ارقام اصلاحی لوبیا در استان مرکزی در محصول لوبیای چیتی شامل کوشا، صدری، غفار و صالح و ارقام لوبیا قرمز یاقوت و اختر و لوبیا سفید درسا و پاک است که در این مناطق مستعد کشت و تولید شده و فرآیند فراوری آن در دست انجام است.
کمانکش بیان کرد: سال زراعی گذشته 190 تن بذر گواهی شده و اصلاحی مادری در خمین فراوری و در میان 14 استان لوبیا خیز کشور برای کشت در سطح یک هزار هکتار مزارع لوبیا توزیع شد.
مدیر شرکت دانش بنیان بذرهای اصلاح شده لوبیا درخمین گفت: سطح زیر کشت سالانه لوبیای کشور بیش از 100 هزار هکتار است و بذرهای اصلاحی و فرآوری شده خمین نمی تواند تمامی نیاز کشور در این زمینه را پاسخگو باشد.
کمانکش بیان کرد: به منظور پوشش 100 درصدی سطح زیر کشت سالانه لوبیای کشور با بذر اصلاح شده، 20 هزار تن بذر نیاز است.
مدیر شرکت دانش بنیان بذرهای اصلاح شده لوبیا درخمین یادآورشد: نخستین بار در کشور مجوز تولید بذر گواهی شده لوبیا در سال 89 به شهرستان خمین داده شد و فعالیت این شرکت تولیدی از سال 90 کلید خورد.
کمانکش اظهارکرد: این شرکت دانش بنیان دارای مجوز از پارک علم و فناوری استان مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
وی بیان کرد: این شرکت دانش بنیان هسته اولیه بذر را از چهار ایستگاه تحقیقات لوبیا در سراسر کشور تهیه کرده و در مزارع پرورشی استان تکثیر می کند و پس از آن بذر اصلاحی را فرآوری و روانه بازار می کند.
کمانکش گفت: بذرها اصلاحی این شرکت نسبت به نمونه بذر انواع لوبیا عادی مزایایی چون مقاومت به خشکی و آفات و بهره وری بیشتر در سطح دارند و در مجموع با توجه به تنش های آبی سال های اخیر رقابت پذیری در تولید را بالا می برند.
وی بیان کرد: سالانه 2 و نیم تن هسته اولیه بذر لوبیا درخمین تکثیر می شود و تولید بذر گواهی شده که از 20 تن آغاز شد درحال حاضر تا 250 تن رسیده است.
شهرستان خمین قطب کشت لوبیا به عنوان مهمترین گروه حبوبات آبی کشور است و پارسال هفت هزار و 200 تن لوبیا در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!