Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور گفت: رتبه بندی روزنامه ها از یک امر اختیاری به ابزاری برای سنجش، ارزشیابی و اختصاص امکانات تبدیل شده است که ضرورت دارد در این زمینه تجدید نظر شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر بهبهانی روز پنجشنبه در نشست اعضای این تعاونی با اشاره به نگاه مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزنامه های سراسر کشور و حمایت از روزنامه نگاران، افزود: ما معتقدیم رتبه بندی به تنهایی برای ارزیابی و اختصاص امکانات کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر بناست رتبه بندی ملاک و میزانی برای سنجش روزنامه ها باشد، لازم است کاستی های آن برطرف و متغیرهای دیگری نیز به آن اضافه شود؛ همچنین ارزیابان نیز از افراد بی طرف انتخاب شوند و روند کار نیز در کمیته بدوی و تجدید نظر به صورت شفاف اطلاع رسانی شود تا اعمال نظرهای شخصی و جناحی به حداقل برسد.
مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور، دکه های مطبوعات را بهترین مکان ارزیابی روزنامه دانست و گفت: آمار کیوسک های روزنامه فروشی ملاک و میزان دقیقی برای ارزیابی و رتبه بندی روزنامه هاست که باید در کنار متغیرهای دیگر از آن استفاده کرد.
بهبهانی هدف از توزیع یارانه به مطبوعات را کمک به توسعه امور فرهنگی در جامعه دانست و افزود: فلسفه توزیع یارانه حمایت از اقشار ضعیف در مقابل رقبای قدرتمند است که متاسفانه یکی شدن شغل مدیران مسوول روزنامه ها با مشاغلی همچون وزارت، وکالت و مدیریت، مسیر و فلسفه توزیع یارانه ها را منحرف کرده است.
وی اظهار امیدورای کرد با پیگیری مدیران مسوول روزنامه های کشور و مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشکالات اساسی نظام رتبه بندی روزنامه ها رفع و اجرای آن شفاف و برای همگان یکسان باشد.
به گزارش ایرنا، 2هزار صاحب امتیاز نشریات مختلف کشور عضو تعاونی مطبوعات هستند؛ این تعاونی سال 1367 با 12 عضو کار خود را شروع کرده است.
فراهنگ** 1293**1021
تنظیم :محمد طاهری*انتشار: حسین نوروزیان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)