Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@04:05:21 GMT

تکریم چهره‌های قرآنی نظام سلامت

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۸۹۵۶

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) پنجمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت صبح امروز ۵ بهمن‌ماه با حضور حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز و حجت‌لاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و محمدرضا داوود آبادی فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت، در کاشان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این همایش از محمدرضا شریف فوق تخصص عفونی اطفال واستاد تمام دانشگاه علوم پزشکی کاشان ومحقق و پژوهشگر قرآنی با اهدای لوح و جوایزی تقدیرشد.
محمد رضا شریف دارای سوابق علمی و پژوهشی متعددی از جمله فعالیت در تهیه وتنظیم ۷۷ طرح تحقیقاتی در حوزه نظام سلامت، تهیه و تنظیم ۱۵۸ مقاله علمی در حوزه نظام سلامت و چاپ آن در مجلات مختلف، ارائه مقالات مختلف قرآنی، از جمله عسل درمانی در بیماری‌های عفونی از دیدگاه قرآن، تاثیر آوای قرآن در تاکی کاردی جنین، فعالیت بیش از ۲۰ سال تدریس قرآن کریم در رشته‌ها و سطوح مختلف، رتبه اول بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته ترجمه و مفردات و... است.
همچنین در ادامه، از فاطمه عابدینی دانشجوی دکترای دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم ودارای کارشناسی ارشد علوم قرآن و احادیث به عنوان برگزیده قرآنی و چهره قرآنی نظام سلامت با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.
فاطمه عابدینی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی قم دارای سوابق و موفقیت‌های مختلف قرآنی از جمله رتبه اول مسابقات اوقاف در رشته حفظ کل قرآن در مقطع زیر ۱۶ سال، رتبه اول جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته حفظ کل قرآ ن، رتبه دوم در مسابقات وزارت کار در رشته حفظ کل قرآن، رتبه سوم مسابقات ملی دانشجویی در رشته حفظ کل قرآن و رتبه چهارم مسابقات اوقاف دررشته حفظ کل قرآن است.
کسب رتبه پنجم در مرحله کشوری جشنواره خوارزمی به دلیل ارایه پژوهش قرآنی با موضوع نقش حجت‌های الهی در زندگی انسان از منظر قرآن و انجام داوری در رشته حسن حفظ درمسابقات قرآنی بسیج دانش آموزی و... از جمله افتخارات این دانشجو و چهره قرآنی نظام سلامت است..
به گزارش ایکنا در نخستین دوره تکریم و تجلیل از چهره‌های قرآنی نظام سلامت که سال ۹۴ در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) برگزار شد، از ۵ چهره قرآنی نظام سلامت به نام‌های دکتر محسن موسوی بلده، دکتر مهدی رجبی، دکتر محمد مهدی اصفهانی، دکتر رحیم قربانی و والده شهید شعبانی (شهید قرآنی) تجلیل و تکریم به عمل آمد.
همچنین در دومین دوره تکریم از چهره‌های قرآنی نظام سلامت در سال ۹۵ که در حاشیه بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که در مشهد برگزار شد، از حامد، ولی زاده قاری بین‌المللی کشور به عنوان کارمند دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و یکی از چهره‌های قرآنی نظام سلامت تجلیل شد.
ستاد شناسایی چهره‌های قرآنی نظام سلامت از حدود سه ماه گذشته در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با هدف شناسایی چهره‌های قرآنی نظام سلامت تشکیل شده است.
در طول این مدت بیش از ۱۷۰ چهره قرآنی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به این مرکز معرفی شدند که با بررسی‌های لازم از سوی این ستاد، نهایتا بر اساس آیین نامه‌ای که از ابتدای سال به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد، امسال نسبت به شناسایی و معرفی دو چهره قرآنی نظام سلامت اقدام شد که قرار است فردا پنجشنبه در آیین افتتاحیه پنجمین همایش ملی قرآن، عترت وسلامت از این افراد تقدیر شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی نگارخانه ترانه باران، نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» در راستای اهداف پژوهشی نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» عصر جمعه ۷ اردیبهشت، با حضور اساتید، دانشجویان، خوشنویسان و علاقه‌مندان به هنرهای قرآنی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

این نشست تخصصی با سخنرانی سجاد محمد یارزاده رییس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی فرشچیان، مهدی خانکه استادیار و رییس مدرسه عالی مهارتی دانشگاه فرشچیان، مهدی محمدی استادیار و مدیر گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره و محبوبه کاظمی دولابی مدیر نگارخانه ترانه باران همراه بود.

عملکرد مطلوب بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی در حوزه هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی

سجاد محمد یارزاده رییس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی فرشچیان در این نشست با اشاره به عملکرد مطلوب نگارخانه ترانه باران به عنوان بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی در حوزه هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی گفت: دلیل این موفقیت این است که کسی که عاشق این هنرها باشد می‌تواند موفق عمل کند، هنرهای قدسی مرز ندارند. البته طبیعی است که باید به معیشت هنرمندان و اقتصاد هنر هم توجه شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندی که به سمت هنر اصیل برود ماندگار خواهد بود، گفت: یکی از رموز ماندگاری هنر و هنرمند رجوع به متون مرجع است و قرآن یکی از متون مرجع محسوب می‌شود.

در دل قرآن فضای گفت‌وگوی بسیاری درباره هنر وجود دارد

در ادامه نشست مهدی محمدی استادیار و مدیر گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره با اشاره به اینکه در دل قرآن فضای گفت‌وگوی بسیاری درباره هنر وجود دارد، بیان کرد: در هیچ کدام از آیات قرآن هنر تقبیح نشده است. در واقع هنر و شعر مورد توجه هستند.

کلیت قرآن یک اثر هنری شاخص است

مهدی خانکه استادیار و رییس مدرسه عالی مهارتی دانشگاه استاد فرشچیان نیز سخنان خود را با محوریت الهی نگاری ادامه داد و با بیان اینکه کلیت قرآن یک اثر هنری شاخص است، گفت: ادبیات نخستین تجلی الهی نگاری است اما در مورد آیات قرآن، ما درباره محکمات تصویرگری نداریم. آثار موجود در این زمینه نشان می‌دهد هنرمندان بیشتر نسبت به متشابهات و بخش‌هایی که روایات متعدد از آنها نقل شده توجه نشان داده و علاقه‌مند به خلق آثار هنری در شاخه‌های مختلف بوده و هستند.

وی با نمایش آثار هنرمندان حوزه نگارگری با موضوع معراج، مباهله، عاشورا و همچنین چند اثر از استاد فرشچیان با استناد به آیات و روایات مانند پنجمین روز آفرینش، ضامن آهو و ... گفت: بعد از دوره صفویه است که هنرمندان و عرفا فرصت پیدا کردند تا متشابهات را در قالب رشته‌های مختلف هنری روایت کنند.

در ادامه این نشست خانکه و یارزاده ابراز امیدواری کردند که برگزاری چنین نشست‌هایی بتواند ارتباط بین گالری ها، بازار هنر و دانشگاه را تقویت کنند.

نگاه میراث فرهنگی به هنرهای قرآنی بسیار مهم است

محبوبه کاظمی دولابی مدیر نگارخانه ترانه باران نیز در پایان این نشست به دلیل برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» اشاره کرد و گفت: بعد از هتک حرمتی که سال گذشته به قرآن مجید به عنوان فرهنگ اسلامی ما شد، به عنوان مدیر تنها نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی اسلامی وظیفه خود دانستم که به زبان هنر نسبت به این هتک حرمت واکنش نشان دهم، نتیجه آن برگزاری نمایشگاه فاخر «روایت باران» بود. اگر به حریم فرهنگی هر کشوری در جهان توهین شود، فرد فرد آن کشور اعتراض خواهند کرد و صدای آن را به گوش جهانیان خواهند رساند.

وی بیان کرد: از این رو آمادگی آن را داریم که نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی را در کشورهای دیگر هم برگزار کنیم. مهمترین رسالتی که ما داریم این است که حلقه‌هایی که می‌تواند در این زنجیره نقش داشته باشد را به هم متصل کنیم. چون با هر تفکر و اندیشه‌ای همه ما برای قرآن احترام قایل هستیم و دوست داریم به بهترین شکل ممکن در دنیا فعالیت‌های ترویجی انجام دهیم که علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ ایرانی اسلامی، می‌تواند به موضوع معاش هنرمندان این حوزه هم توجه کند.

کاظمی با اشاره به اهمیت کتابت قرآن مجید گفت: هنرهای سنتی به ویژه خوشنویسی، هنری نیست که هنرمند در آن ظرف چند سال بتواند به درجه استادی برسد و دهه‌ها طول می‌کشد. بسیار خوشحالم می‌بینم هنرمندانی داریم که تمام عمر خود را صرف هنری کرده‌اند که نتیجه آن می‌تواند کتابت کلمات نورانی قرآن مجید باشد.

کد خبر 6089607

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج