Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:43:37 GMT

دستاوردهای انقلاب ۲۵ ژانویه مصر پس از گذشت ۷ سال

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۱۰۰۴۵

دستاوردهای انقلاب ۲۵ ژانویه مصر پس از گذشت ۷ سال

با گذشت ۷ سال از پیروزی انقلاب ۲۵ ژانویه مصر، فقط برخی از اهداف این انقلاب محقق شده و شعارهای اصلی شهروندان در جریان این انقلاب، همچنان ادامه دارد. ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ بین الملل آفریقا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، امروز پنجشنبه پنجم بهمن ماه مصادف با هفتمین سالروز پیروزی انقلاب 25 ژانویه مصر است که منجر به سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور این کشور پس از 30 سال حکومت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از گذشت 7 سال از انقلاب 25 ژانویه مصر، خیلی‌ها معتقدند با وجود اینکه بسیاری از اهداف این انقلاب محقق نشده، اما نقاط عطفی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی دیده می‌شود که مهمترین آن‌ها محدود شدن طول مدت ریاست‌جمهوری به دو دوره 4 ساله است، زیرا در گذشته، دوره ریاست‌جمهوری در مصر محدودیتی نداشت.

این دسته معتقدند که پیشرفت در زمینه آزادی‌های مطبوعاتی و اجتماعی و تدوین قانون اساسی جدید از جمله دستاوردهای دیگر انقلاب مصر است.

اما با گذشت 7 سال از پیروزی انقلاب 25 ژانویه مصر، آرزوی خیلی‌ها برآورده نشده است و به‌دلیل اوضاع بد اقتصادی و افزایش میزان بیکاری، شعارهای قبلی همچنان ادامه دارد به‌ویژه اینکه دولت مصر تلاش‌های خود را بر بازگردان امنیت در سایه اوضاع ناآرام منطقه، متمرکز کرده است.

بادهای تغییر که از تونس برخاست و منجر به سرنگونی نظام زین‌العابدین بن علی دیکتاتور فراری این کشور شد، مصر و برخی کشورهای دیگر را در نوردید.

هدف میلیون‌ها تن از معترضانی که در این کشورها به خیابان‌ها آمدند، تحقق زندگی کریمانه، فرصت‌های اشتغال، آزادی و عدالت اجتماعی بود.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی صبح چهارشنبه در همایش جهاد تبیین و مسئولیت پذیری اجتماعی ویژه کارشناسان اورژانس اجتماعی ادارات بهزیستی اظهار کرد: هدف از اجرای این همایش آشنایی با معیارهای انقلاب اسلامی پیرامون مسائل و آسیب‌های اجتماعی است

وی گفت: توجیه و آشنایی با معیارهای انقلاب، باورهای فرهنگی، مذهبی و لزوم جهاد و مبارزه با استکبار و مسئولیت پذیری عموم جامعه در قبال آسیب‌های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی دشمن در باورها و اعتقادات جامعه از جمله نکات و مسائل مهم در سطح جامعه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: برگزاری چنین دوره‌هایی برای تمامی کارکنان و کارمندان به منظور تبلیغ لزوم رعایت حجاب و عفاف مطابق موازین دینی از طریق آموزش و درونی سازی باورها و اعتقادات زنان موثر است.

وی تاثیر حضور و عملکرد کارکنان اورژانس اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد، کودک آزاری و …را مهم ارزیابی کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازی اقدامات در زمینه مسائل اجتماعی و خدمات ارائه شده به جامعه هدف مورد تاکید است.

در پایان این همایش از روانشناسان و همکاران فعال با اهدای هدایای مناسب و لوح سپاس تکریم و تجلیل شد.

کد خبر 6094356

دیگر خبرها

  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق روایت فتح می‌خواهد
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟