Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:37:19 GMT

۵ رقم نخود مستعد در لرستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۱۱۲۵۸

۵ رقم نخود مستعد در لرستان شناسایی شد

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۵ رقم نخود مستعد در لرستان شناسایی و بذر آن‌ها به مقدار کافی تولید شده است. ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عباس کشاورز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فرصت خوبی پیش آمد تا موضوع حمایت از افزایش تولیدات نخود و رونق صادرات آن مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش تولید نخود یکی از برنامه‌های جدی وزارت جهادکشاورزی است افزود: در این راستا یک ستاد تشکیل شده و در آن آسیب‌شناسی لازم صورت گرفته است تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در راستای راه‌حل‌های افزایش سطح زیر کشت نخود، می‌توان به کشت این محصول در فصل پاییز اشاره کرد که پیش‌بینی می‌شود کشاورزان بتوانند در مزارع خود بیش از یک تن نخود تولید کنند.

وی بیان کرد: در سال گدشته حدود پنج رقم نخود مستعد لرستان را شناسایی کردیم و بذر نخودهد به میزان کافی تولید شده و کشاورزان باید با کمک تکنولوژی جدید نخود بیشتری بکارند.

کشاورز تصریح کرد: دستگاه‌های خوبی توسط سازندگان ایرانی ساخته شده و از خارج کشور نیز دستگاه‌های دیگری وارد شده تا با آزمایش‌های انجام شده در فصل بهار استارت تولید ماشین برداشت نخود در کشور زده شود.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا