Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم سینمایی «هایلایت» از چرایی ساخت این فیلم سخن گفت. ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ فرهنگی سینما و تلویزیون نظرات

اصغر نعیمی کارگردان فیلم سینمایی «هایلایت» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره ساخت این فیلم سینمایی گفت: فیلمنامه «هایلایت»، یکی از فیلمنامه‌هایی بود که طرح و داستانش مدت‌ها در ذهنم بود و با توجه به جذابیت و نزدیکی داستان آن به موضوعات روز جامعه علاقه‌مند به ساختن آن بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نگارش فیلمنامه «هایلایت» به شکل متمرکزی در فواصل کارهایم روی آن کار کرده بودم؛ چند مرتبه فیلمنامه بازنویسی شد و در نهایت به نسخه نهایی آن برای ساخت فیلم رسیدم.

وی ادامه داد: اواخر نگارش فیلمنامه«هایلایت‌» بود که آقای سالور به من پیشنهاد داد که اگر فیلمنامه‌ای دارم، علاقه‌مند است که کار تهیه‌کنندگی آن را بر عهده بگیرید. در گفت و گوهای اولیه متوجه شدیم علایق سینمایی و دغدغه های مشترکی داریم، تولید فیلمی در مختصات سینمای مستقل مورد نظر  آقای سالور بود و همین نکته چیزی بود که من هم در تمام کارنامه‌ام رعایت کرده بودم. با توجه به این نکات فیلمنامه «هایلایت» را در اختیار آقای سالور قراردادم. خوشبختانه او هم بعد از خواندن فیلمنامه «هایلایت» با متن ارتباط برقرار کرد و به راحتی برای ساخت فیلم توافق کردیم.

این کارگردان سینمای ایران درباره انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «هایلایت» اظهار کرد: مثل کارهای گذشته من مرحله انتخاب بازیگران با وسواس و حتی می‌شود گفت به کندی پیش رفت، مایل بودم به ترکیب جدیدی برسیم. بعد از بررسی‌های بسیار به بازیگران حاضر در این فیلم سینمایی رسیدیم. طبعاً در هر فیلمی پیش می‌آید که بازیگری برای یک نقش انتخاب شود؛ اما آن بازیگر به علت تداخل در برنامه‌ها و حضور در پروژه دیگر فرصت حضور پیدا کند. ما هم از این قاعده مستثنا نبودیم، اما در نهایت از حاصل انتخاب بازیگران راضی هستم.

نعیمی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما فیلم سینمایی «هایلایت» چقدر شانس دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر را دارد؟، گفت: هنوز ترکیب هیئت داوران مشخص نیست و من هم فیلم‌های حاضر در جشنواره را ندیده‌ام بنابراین نمی‌توانم راجع به نظر هیئت داوران و نتایج گمانه‌زنی کنم.

انتهای پیام/

R1380/P1439/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدمستی در برابر مست عشق 

اصل ماجرا چیست؟ مثل این سالها که تبلیغ فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای نادیده گرفته می‌شود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختارها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلم‌های بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.
تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلم‌های بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلم‌های غیر سینمایی برای اینگونه فیلم‌ها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیه‌کننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.
به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمی‌تری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلم‌های بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها(به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.
فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیه‌کننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمی‌داد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.
پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدتها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.
نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلم‌های بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی می‌گرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی می‌کرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟
به نظر می‌رسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بی‌خبر هستیم.
آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلم‌های جدی در برابر فیلم‌های کمدی اندکی سنگین شود.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900029

دیگر خبرها

  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق